Web Analytics Made Easy - Statcounter

سلطانعلی میر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی سیستان و بلوچستان در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره رشته‌‌های دکتری دانشگاه آزاد و شرایط جذب در واحدهای مختلف استان گفت: امسال در سه گروه علوم انسانی، فنی و مهندسی و علوم پزشکی در مقطع دکتری پذیرش دانشجو داریم. در حال حاضر، حدود 200 نفر دانشجوی علوم پزشکی و نزدیک به 800 نفر دانشجوی مرتبط به پزشکی داریم که حدود 80 نفر از اولین دانشجویان رشته‌های علوم پزشکی به تازگی فارغ‌‌التحصیل شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بیش از هزار دانشجو در مقطع دکتری در واحدهای دانشگاهی کل استان داریم. 30 دانشجوی خارجی در رشته پزشکی واحد زاهدان مشغول به تحصیل هستند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی سیستان و بلوچستان درباره برخورد وزارت علوم در ارائه رشته‌های مختلف مقطع تحصیلات تکمیلی خاطر نشان کرد: با توجه به نیازمندی‌های استان در رشته‌‌های علوم انسانی و برخورداری از استاندارهای لازم درخواست جذب چند رشته در مقطع دکتری داشتیم اما متاسفانه از وزارت علوم و سازمان مرکزی تایید لازم برای جذب یکسری رشته‌‌های مورد نیاز را دریافت نکردیم، این در شرایطی است که برای ظرفیت بخشی در برخی از رشته‌ها، وزارت علوم رفتاری دوگانه نسبت به دانشگاه آزاد در مقابل دانشگاه پیام نور و علمی کاربردی دارد.

میر یادآور شد: دانشگاه آزاد واحد زاهدان در مقابل دانشگاه پیام نور و علمی کاربردی از شرایط بهتری برخوردار است و علیرغم داشتن استادان متبحر و تعداد بیشتر اعضای هیات علمی در شرایط نابرابری قرار گرفته که این برخورد ناعادلانه وزارت علوم، جای تامل دارد.

وی متذکر شد: در رشته‌های پزشکی و حسابداری اخطار حذف رشته در مقطع دکتری را داشتیم اما با ایجاد امکانات مناسب و جذب هیات علمی بالینی و متخصص در زمینه پزشکی و علوم آزمایشگاهی هم جذب هیات علمی انجام شد و این رشته‌ها برای ما حفظ شد. در حال 300 عضو هیات علمی در واحدهای کل استان وجود دارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی سیستان و بلوچستان درباره نحوه مصاحبه پذیرفته‌شدگان دکتری دانشگاه آزاد خاطر نشان کرد: سال گذشته، کلیه پذیرفته‌شدگان مقطع دکتری دانشگاه آزاد سیستان و بلوچستان برای انجام مصاحبه به استان کرمان رفتند و این روندی بوده که در سازمان مرکزی، چند استان برای انجام مصاحبه مقطع دکتری در دانشگاه آزاد تعیین شدند اما بهتر است، مصاحبه مقطع دکتری واحدهای دانشگاه آزاد به خود واحدهای دانشگاهی سپرده شود.

انتهای پیام/

188 / 167 رئیس دانشگاه آزاد اسلامی سیستان و بلوچستان سلطانعلی میر مقطع دکتری علوم انسانی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی سیستان و بلوچستان مقطع دکتری علوم انسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۹۶۱۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخاب رشته داوطلبان دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی تا ۱۰ اردیبهشت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ داوطلبان مجاز به انتخاب رشته براساس کارنامه صادره از طرف سازمان سنجش آموزش کشور می‌توانند متناسب با مجموعه امتحانی خود حداکثر تا ۸۰ رشته/ محل در دانشگاه آزاد اسلامی انتخاب کنند.
داوطلبان لازم است با مراجعه به سامانه Azmoon.org دفترچه راهنمای انتخاب رشته را دریافت کنند. متقاضیان دوره دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی لازم است پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنما و درصورت دایر بودن رشته/ گرایش مورد تقاضا در دانشگاه آزاد اسلامی از طریق سامانه مذکور انتخاب رشته کنند.
داوطلبان لازم است با کد شناسه انتخاب رشته مندرج در ذیل کارنامه صادره از سوی سازمان سنجش آموزش کشور و کد ملی وارد سامانه شوند و پس از پرداخت وجه ثبت نام نسبت به انتخاب رشته/محل‌های مورد نظر خود به ترتیب اولویت اقدام کنند.

دیگر خبرها

  • اطلاعیه جدید سازمان سنجش درباره آزمون مقطع دکتری ۱۴۰۳
  • پذیرش دانشجوی دکتری تخصصی در دانشگاه جامع انقلاب اسلامی
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانبه دانشگاه آزاد با دانشگاه باهنر و علوم پزشکی کرمان
  • طهرانچی: اقتصاد سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی، اقتصاد تلاش و تدبیر است
  • دکتر طهرانچی: اقتصاد سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی، اقتصاد تلاش و تدبیر است
  • تحصیل در دانشگاه آزاد ممسنی با کمترین هزینه/ تعامل با شهرداری نورآباد براساس رویکرد فناوری
  • امشب، آخرین مهلت انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۳
  • آغاز انتخاب رشته داوطلبان دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی
  • انتخاب رشته داوطلبان دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی تا ۱۰ اردیبهشت
  • افتتاح خوابگاه متأهلی برای ۱۲۰ دانشجوی علوم پزشکی تهران