Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-30@10:23:10 GMT

با مصرف ناشتای این مواد غذایی لاغر می شوید

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۹۹۵۳۱

با مصرف ناشتای این مواد غذایی لاغر می شوید

یکی از اصلی ترین بخش های کاهش وزن، رژیم غذایی آن است که با ایجاد تغییرات در اشتها و کالری سوزی کاهش وزن را سرعت می بخشد.

به گزارش صدای ایران از برترین ها، شاید در مورد غذاهایی که متابولیسم بدن را افزایش می دهند، شنیده باشید اما آیا در مورد غذاهایی که مصرف آنها به صورت ناشتا هم می توانند بر کاهش وزن شما موثر باشند، چیزی می دانید؟ در ادامه به مواد غذایی که مصرف شان به صورت ناشتا می توانند کاهش وزن شما را سرعت بخشند، اشاره کرده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!




اوتمیل با آب
شما می‌توانید معجون اوتمیل با آب را به سادگی هر چه تمام‌تر درست کنید. کافی ست که چند قاشق از اوتمیل را در ظرفی بریزید و ۳ برابر مقدار آن، آب اضافه کنید. این نوشیدنی سرشار از فیبر است که معده شما را سریعا پر کرده و از احساس گرسنگی در دراز مدت جلوگیری می‌کند. مواد غذایی حاوی فیبر، چربی‌هایی را که به دیواره‌های روده شما چسبیده، کنار می‌زند و راه را برای جذب مواد غذایی ضروری و مورد نیاز باز می‌کند. علاوه بر آن، عمل هضم غذا را نیز بهبود می‌بخشد.

اوتمیل حاوی لسیتین است، لیستین نیز جزو کربوهیدرات‌های پیچیده می‌باشد که خاصیت سم زدایی دارد. این ماده نه تنها هضم را آسان می‌کند، بلکه از انباشتن چربی در بدن نیز جلوگیری می‌کند. علاوه بر همه اینها، ترکیب اوتمیل و آب یکی از بهترین دیورتیک‌های طبیعی به شمار می‌رود که آب اضافی را از بدن شما خارج نموده و در نهایت به کاهش وزن تان کمک می‌کند.

آلئوورا با آب لیمو

ما آلئوورا را بیشتر به دلیل خواص ضد سوختگی و ضد التهابی اش می‌شناسیم، از طرف دیگر لیمو نیز حاوی ویتامین سی ست که عملکرد سیستم ایمنی بدن را بهبود می‌بخشد و به تبع در سلامت کل بدن تاثیری مثبت دارد. جدا از خواص فوق العاده هر یک از آنها، این دو ماده در کنار هم می‌توانند به کاهش وزن کمک کنند.
مخلوط این دو ماده، روند هضم را آسان کرده و آب اضافی بدن را از بین می‌برد که در نهایت به کاهش وزن می‌انجامد. اما چگونه این معجون را درست کنیم؟

یک برگ از آلئوورا را بردارید، پوست رویی آن را بکنید به طوری که ژل داخل آن مشاهده شود. ژل آن را با قاشقی جدا کنید و آن را در ظرفی بریزید. یک لیمو بردارید و آب آن را بگیرید، سپس آن را با یک لیوان آب و ژلی که از برگ آلئوورا جدا کرده اید، مخلوط کنید. برای این که ژل در آب حل شود، به آن کمی گرما دهید. شعله گاز را روی متوسط بگذارید و منتظر بمانید تا مخلوط یکدست شود. پس از آن که معجون شما آماده و ولرم شد، آن را ناشتا بنوشید.

سیب
سیب نه تنها شما را از بیماری دور می‌کند، بلکه از وزن تان نیز می‌کاهد، البته به شرط آن که آن را با شکم خالی بخورید. شاید برای شما هم این سوال پیش آید که چرا خوردن سیب با شکم خالی چنین تاثیری روی بدن خواهد داشت. دلیلش واضح است، سیب حاوی مقدار زیادی فیبر است، فیبر نیز شامل پکتین می‌باشد. پکتین به عنوان فیبر طبیعی باعث افزایش دفع مواد زاید از روده و در نتیجه کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های مرتبط با دستگاه گوارش شده و نیز به علت پیوند با چربی‌ها و دفع آن‌ها موجب کاهش بیماری‌های قلبی عروقی و در نتیجه کاهش وزن می‌گردد. با خوردن یک عدد سیب به صورت ناشتا، شما در مدت زمان زیادی احساس سیری کرده و در نتیجه از خوردن هله هوله و مواد غذایی پر کالری و چربی نیز دوری می‌کنید.

بادام

یکی از ترفند‌های رایج سلامتی در هند، خوردن یک مشت بادام در صبح است. این عادت سلامتی، نه تنها قدرت و عملکرد ذهن ما را بالا می‌برد، بله طبق تحقیقات اخیر، به کاهش وزن نیز کمک می‌کند. مطالعات نشان داده، کاهش وزن افرادی که روز خود را با خوردن بادام آغاز کردند و رژیم غذایی کم کربوهیدراتی داشتند، نسبت به افرادی که همان رژیم را داشتند، اما بادام مصرف نمی‌کردند، در طول ۶ ماه د ۷% بیشتر بوده است.

نکته‌ای که باید در مصرف بادام به خاطر بسپارید این است: پوست بادام حاوی تانن می‌باشد، ماده‌ای که مانع از جذب مواد غذایی در بدن می‌شود. از این رو پیشنهاد ما این است که بادام‌ها را شب در یک لیوان آب بریزید و صبح پوست آن را به راحتی بکنید و سپس مصرف کنید.


نان جو
تفاوت نان سفید با نان جو این است که نان سفید از آرد تصفیه شده درست شده که نه تنها سالم و مغذی نیست بلکه فیبر کمی نیز دارد، در حالی که نان جو سرشار از فیبر و فاقد چربی‌های اشباع شده است. اگر شما برای صبحانه، به جای نان سفید، از نان جو مصرف کنید، تا زمان ناهار احساس گرسنگی نخواهید کرد.

هندوانه
هندوانه حاوی ۹۲% آب است. باقی آن را قند طبیعی و فیبر‌های محلول تشکیل می‌دهند، به همین دلیل است که مصرف این میوه به صورت ناشتا، به کاهش وزن کمک می‌کند. حتما شنیده اید که اگر یک ساعت قبل از وعده‌های غذایی یک لیوان آب بنوشید، اشتهای کمتری برای خوردن غذا پیدا خواهید کرد، خوردن این میوه که سرشار از آب است نیز همین گونه عمل می‌کند و شما احساس سیری در ساعات زیادی از روز خواهید داشت.

چای سبز

یکی از نوشیدنی محبوب که به کاهش وزن کمک می‌کند، چای سبز است. اگر شما عادت کنید که با شکم خالی در صبح یک لیوان چای سبز بنوشید، خیلی سریع وزن کم خواهید کرد. این نوشیدنی شامل کاتچین وکافئین می‌باشد که سیستم متابولیسم بدن را بالا می‌برد، موجب چربی سوزی می‌شود و اشتهای شما را نیز کاهش می‌دهد. این نوشیدنی خیلی سریع تاثیرش را روی بدن می‌گذارد و از وزن تان می‌کاهد.

تخم مرغ

اگر به فکر لاغری هستید، صبحانه تخم مرغ بخورید. اما چرا؟ پروتئین موجود در تخم مرغ در معده شما به آهستگی هضم می‌شود، بنابراین شما مدت زمان بیشتری احساس سیری خواهید کرد. طبق تحقیقات انجام شده، افرادی که ۲ عدد تخم مرغ برای صبحانه مصرف کردند ۶۵% بیشتر از آن‌هایی که به جای تخم مرغ یک عدد نان شیرمال خوردند، لاغر شدند.


آب لیمو

نوشیدن آب لیمو به صورت ناشتا خواص زیادی دارد. اول از همه این که لیمو سرشار از ویتامین سی است که عملکرد سیستم ایمنی بدن را بالا می‌برد. از این رو با نوشیدن آب لیمو، کمتر دچار بیماری خواهید شد. دوما، مصرف این نوشیدنی بدون هیچ گونه افزودنی مانند نمک یا شکر، یکی از بهترین روش‌های سم زدایی بدن به خصوص برای کبد است. این نوشیدنی عملکرد هضم را بهبود می‌بخشد که در کل برای کاهش وزن گزینه بسیار مناسبی محسوب می‌شود.

البته یادتان باشد، از آنجا که این نوشیدنی حاوی اسید سیتریک است، می‌تواند به دندان‌های شما آسیب بزند. از این رو پیشنهاد می‌شود که پس از نوشیدن آن، دهان تان را با آب بشویید.

اگر هم دچار ناراحتی معده یا رفلاکس معده هستید، بهتر است که دور این روش را برای کاهش وزن خط بکشید، زیرا اسید موجود در آن بر مشکلات معده تان خواهد افزود.

برای کاهش وزن به این نکات توجه کنید:

از کم آغاز کنید

بدن نسبت به تغییرات ناگهانی عکس العمل خوبی نشان نمی‌دهد. اما اگر این تغییرات آهسته و پیوسته باشند، با آن سازگار شده و نتیجه مطلوبی را به همراه خواهد داشت. به همین دلیل، اگر می‌خواهید که رژیم غذایی تان را تغییر دهید، بهتر است که از تغییرات کوچک آغاز کند. مثلا لازم نیست که چند مورد از مواد غذایی بالا را با هم به صورت ناشتا بخورید. از یکی از آن‌ها آغاز کنید و کم کم به رژیم تان تغییرات لازم را بدهید.

متناسب با سبک زندگی تان پیش روید
به سبک زندگی و ذائقه تان نگاه کنید. به دنبال رژیمی باشید که با سبک زندگی و ذائقه جور در می‌آید. به عنوان مثال اگر درست کردن تخم مرغ برایتان سخت است، بهتر است که راه دیگری را امتحان کنید، در غیر این صورت، خیلی زود از رژیم تان خسته می‌شوید و آن را رها می‌کنید.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: لاغر مواد غذایی بدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۹۹۵۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسیب‌دیدگی بافت مینای دندان با مصرف مواد غذایی اسیدی/ چرا درد دندان غیرقابل تحمل می‌شود؟

دندانپزشک و متخصص بیماری‌های دهان فک و صورت گفت: مصرف شیرینی‌ها و مواد غذایی حاوی اسید می‌تواند خردگی و پوسیدگی سریع در مینای دندان ایجاد کند، خوردن لواشک‌های ترش و نوشابه‌ها به دلیل وجود اسید کربنیک باعث پوسیدگی دندان‌ها می‌شود.

الهام فقیهیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به نشانه‌های دندان آسیب دیده، اظهار کرد: درد دندان یکی از نشانه‌های دندان آسیب دیده است اما بیمار باید دقت کند مراجعه به دندان پزشک نباید تنها زمانی که درد دندان وجود دارد اتفاق بیفتد، اگر بیمار در مراحل اولیه پوسیدگی دندان به دندان‌پزشک مراجعه داشته باشد، هزینه کمتری را از لحاظ مالی و آسیب به دندان برای بیمار به همراه دارد تا اینکه در مراحل انتهایی پوسیدگی دندان به پزشک مراجعه کند.

وی افزود: وقتی که یک دندان پوسیدگی سطحی دارد با یک ترمیم و پر کردن ساده بهبود پیدا می‌کند که هزینه بسیار کمتری نسبت به درمان ریشه و عصب‌کشی که دندان پوسیده به بیمار تحمیل می‌کند، دارد.

دندانپزشک و متخصص بیماری‌های دهان، فک و صورت تصریح کرد: در پوسیدگی سطحی بافت دندان هم کمتر تخریب می‌شود، اما وقتی که دندانی عصب‌کشی یا مورد درمان ریشه قرار گیرد دیگر بیمار درد را حس نمی‌کند و بافت دندان بسیار شکننده شده و نیاز به درمان روکش و پروتزهای دندانی دارد، از این جهت حائز اهمیت است زمانی که بیمار احساس پوسیدگی دندانی داشت، سریع به دندان پزشک مراجعه کند.

وی با اشاره به حساسیت دندان‌های پوسیده به بعضی از مواد غذایی گفت: دندان وقتی در معرض پوسیدگی قرار دارد، اولین حساسیتی که نشان می‌دهند به خوردن مواد غذایی شیرین و سرد است، هنگامی که بیمار مواد غذایی شیرین را می‌خورد این مواد لا به لای شیارهای دندان می‌رود و موجب شروع یک درد تیر کشنده شده که بعد از مدتی این درد تسکین پیدا می‌کند.

فقیهیان ادامه داد: این درد غیرقابل تحمل نیست و بیمار سریع به دندان پزشک مراجعه نمی‌کند، به همین دلیل وقتی بیمار یک ماه غذایی سرد مانند یک لیوان آب خنک را مصرف می‌کند، این نوع احساس درد شکل گرفته و سریع هم آرام می‌شود، در این مرحله دندان احتمال دارد دچار پوسیدگی شده و نیاز به درمان ریشه و عصب‌کشی نداشته باشد.

وی با بیان اینکه پوسیدگی خود به خود درمان نمی‌شود، ادامه داد: بسیاری از اعضای بدن هستند که وقتی دچار بیماری می‌شوند، سیستم ایمنی بدن می‌تواند آن را درمان کند، اما بافت دندان از این مورد تبعیت نمی‌کند، وقتی که مینای دندان پوسیده شد دیگر بهبودی در کار نیست.

دندانپزشک و متخصص بیماری‌های دهان، فک و صورت عنوان کرد: پوسیدگی‌های دندان را در بعضی از موارد با رعایت نکاتی می‌توان کمتر کرد، اما بهبودی توسط بافت بدن صورت نمی‌گیرد، همچنین لازم است بدانیم پوسیدگی شروع به پیشرفت می‌کند تا به عصب دندان برسد، در این مرحله بیمار یک درد غیرقابل تحمل و شبانه روزی را تجربه می‌کند و شدت درد شب‌ها بیمار را از خواب بیدار می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: احتمال دارد بیمار یک لیوان چای داغ مصرف کند و درد خیلی شدید و تیر کشنده‌ای را داشته باشد، وقتی که بیمار درد دندان را تجربه می‌کند، دندان او نیاز به عصب‌کشی دارد، یعنی درد طولانی مدت با محرک‌های بیشتری صورت می‌گیرد، بسیاری از اوقات احتمال دارد پوسیدگی به عصب دندان برسد و دندان نیاز به عصب‌کشی داشته، اما بیمار هیچ دردی نداشته باشد و درمان ریشه بدون وجود درد برای بیمار تجویز شود.

کدام مواد غذایی پوسیدگی سریع در دندان ایجاد می‌کند؟

فقیهیان با تاکید بر اینکه مصرف شیرینی‌ها و مواد غذایی حاوی اسید می‌تواند خردگی و پوسیدگی سریع در مینای دندان ایجاد کند، گفت: خوردن لواشک‌های ترش و نوشابه‌ها به دلیل وجود اسیدکربنیک باعث پوسیدگی دندان‌ها می‌شود، بنابراین مدت زمان استفاده از این مواد غذایی حائز اهمیت است، برخی از افراد عادت دارند لیمو ترش را با دندان فشار دهند و این حرکت می‌تواند پوسیدگی و آسیب به بافت مینای دندان را برای بیمار ایجاد کند.

وی در خصوص اهمیت مراجعه زود هنگام به دندان‌پزشک تصریح کرد: مراجعه به دندان‌پزشکی وابسته به رعایت بهداشت دهان بیمار دارد، افرادی که رعایت بهداشت دهان آن کمتر بوده و مصرف مرتب سیگار و محرک‌ها را دارند، باید هر شش ماه یک بار به دندان‌پزشک مراجعه کنند، اما افرادی که بهداشت دهان را به خوبی رعایت می‌کنند و استفاده مسواک، نخ دندان و دهان‌شویه‌های فلوراید دارند، مراجعه آنها به دندان‌پزشکی می‌تواند در زمان طولانی‌تر و هر ۱۲ تا ۱۸ ماه یک بار انجام شود.

دندانپزشک و متخصص بیماری‌های دهان، فک و صورت عنوان کرد: مراجعه به دندان‌پزشکی بر اساس ارزیابی و بروز پوسیدگی دندان‌های بیمار است، پیشگیری بهتر از درمان است، باید مراجعه کودکان به دندان‌پزشک هر شش ماه یا سالی یک بار انجام شود، به دلیل اینکه دندان‌های کودکان تازه روییده شده و مداخله زودتر هزینه‌های درمانی کمتر و نتیجه بهتری را به دنبال دارد و اگر نیاز به فلورایدتراپی باشد، توسط دندانپزشک صورت می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: باید بدانیم در موارد انتهای پوسیدگی دندان اگر به دندان‌پزشک مراجعه کنیم، هزینه‌های بیشتری به بیمار تحمیل می‌شود، در واقع وقتی که یک دندان ترمیم می‌شود، نسبت به زمانی که نیاز به عصب‌کشی دارد، استحکام بیشتری خواهد داشت، اما با درمان ریشه‌ای دندان استحکام آن کمتر می‌شود و نیاز به درمان‌های جانبی مانند روکش دندان هم ضرورت پیدا می‌کند.

کد خبر 748407

دیگر خبرها

  • مصرف این ۴ ماده غذایی برای مردان ضروری است
  • قند پنهان در کدام یک از مواد غذایی وجود دارد؟
  • رژیم میوه ۳ روزه ؛ بگیریم یا نه؟
  • منیزیم را چه زمانی از روز مصرف کنیم؟
  • این غذاها را با هم نخورید!
  • این مواد غذایی را با نوشابه نخورید
  • آسیب‌دیدگی بافت مینای دندان با مصرف مواد غذایی اسیدی/ چرا دندان‌درد غیرقابل تحمل می‌شود؟
  • اگر می‌خواهید لاغر شوید این ۵ صبحانه کم کالری معجزه می‌کند
  • آسیب‌دیدگی بافت مینای دندان با مصرف مواد غذایی اسیدی/ چرا درد دندان غیرقابل تحمل می‌شود؟
  • خواص بی نظیر نخود فرنگی برای لاغری | هر فنجان نخود فرنگی چقدر کالری دارد؟