Web Analytics Made Easy - Statcounter

امتداد :مدیر کل هماهنگی امور مناطق شهرداری تهران با تاکید بر حضور میدانی مدیران شهری در سطح محلات گفت: رفع مشکلات محلات نیازمند بازدید و حضور میدانی در محلات است و باید در اولویت مدیران شهری قرار گیرد.

به گزارش امتداد ، “دکتر مصطفی موسوی لاری” مدیر کل هماهنگی امور مناطق شهرداری تهران ضمن تشکر از اقدامات منطقه چهار گفت: با توجه به مساحت و جمعیت قابل توجه منطقه چهار متاسفانه در سال های گذشته توجه جدی به این منطقه نشده است و در این منطقه شاهد عقب ماندگی های بسیاری زیادی هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: جبران عقب ماندگی های منطقه چهار نیازمند تلاش و همت مضاعف است که امیدوارم در این دوره این عقب ماندگی ها جبران شود.

مدیر کل هماهنگی امور مناطق شهرداری تهران با اشاره به نحوه ارزیابی های مناطق در دوره کنونی مدیریت شهری افزود: در سال های گذشته بیش از ۵۰۰ شاخص ارزیابی نواحی و یکهزار شاخص ارزیابی مناطق وجود داشت و اکثراً هم سلیقه ای بود که در این دوره با لحاظ کردن کمیت از شاخص های کلیدی در ارزیابی های مناطق استفاده شده است.

موسوی لاری افزود: همچنین در گذشته توجه به رتبه بندی ها از اهمیت بالایی برخوردار بود که در این دوره ضمن حذف رتبه بندی ها نسبت به استفاده از شاخص ها برای ارزیابی نواحی اقدام شد.

وی تصریح کرد: امور مناطق شهرداری تهران به دنبال شناسایی نقاط ضعف ستاد های شهرداری تهران است تا این ارزیابی ها به صورت دقیق به واقعیت ها نزدیک شود.

مدیر کل هماهنگی امور مناطق شهرداری تهران گفت: تفویض اختیار به مناطق از دیگر اقداماتی است که از زمان دکتر نجفی شهردار اسبق تهران در دستور کار قرار گرفت و ما به دنبال این بودیم که مناطق بتوانند به تنهایی برای بودجه خود تصمیم بگیرند و در پروژه ها هزینه کنند.

موسوی لاری موضوع نگهداشت را یکی از موضوعات مهم و کلیدی شهر تهران عنوان کرد و گفت: معاونت امور مناطق به دنبال اصلاح مستمر ارزیابی ها است و در این خصوص نیز جلساتی نیز با معاونان مناطق گذاشته می شود تا بتوانیم به یک جمع بندی نهایی برسیم.

وی با تاکید بر انجام بازدیدهای میدانی توسط شهرداران نواحی گفت: نظارت و بازدیدهای مستمر شهرداران نواحی از سطح محلات می تواند در رفع بسیاری از مشکلات محلات و شهروندان مؤثر باشد.

شهردار منطقه چهار تهران:

زمینه مشارکت شهروندان در اداره امور شهر فراهم شود

در ادامه این نشست “محمد محمددوست” شهردار منطقه چهار ضمن تشکر از امور مناطق شهرداری تهران در انجام نظارت های ستادی از مناطق گفت: چنانچه بخواهیم نتایج ارزیابی ها را بر اساس برداشت ها و همچنین بازدیدهای میدانی از سطح منطقه یا پیام های مردمی مقایسه کنیم، خواهیم دید این نتایج منطقی و به واقعیت ها بسیار نزدیک است.

وی با بیان اینکه این ارزیابی ها به شکل علمی تر، دقیق تر و جامع تر انجام می شود افزود: این ارزیابی ها دارای رابطه دوسویه است و با تبادل نظر مناطق با ستاد شهردای تهران به یک هدف معین خواهیم رسید و به ارزیابی های قابل اعتمادتری هم دست پیدا خواهیم کرد.

محمد دوست با اشاره به ویژگی های منطقه چهار و اقدامات پیش بینی شده در این منطقه گفت: ما در منطقه چهار علاوه بر ساماندهی و تطابق پست و شغل کارکنان به دنبال تطابق شغل و شاغل نیز هستیم و متاسفانه بعضاً کارکنان منطقه در محل هایی که مشغول به کار هستند دارای مدارک شغلی غیر مرتبط با نوع کار خود بوده که با توجه به پیچیدگی و زمانبر بودن فرآیندها، ساماندهی آن در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: ما اعتقاد داریم اگر مشارکت معنادار مردم وجود نداشته باشد هیچ اقدام مؤثر و مثبتی صورت نگرفته و بالطبع رضایتمندی شهروندان نیز حاصل نخواهد شد .

شهردار منطقه چهار گفت: ما هر اقدامی که انجام می دهیم به دنبال این هستیم که ابتدا نظرات مردم اخذ شود و بر اساس ضوابط و با استفاده از نظرات ذینفعان جامعه حتی در مرحله تعریف پروژه و طراحی در بهره برداری طرح های مدیریت شهری دنبال کنیم.

محمددوست گفت: تلاش می کنیم موضوعات محلات از طریق افراد یا سازمان هایی که به نوعی صاحب نظر هستند از جمله، پلیس، راهنمایی و رانندگی، شورایاران، پایگاه های بسیج با محوریت نواحی پیگیری شود تا اگر اتفاقی در شهر صورت می گیرد مردم خود را به نوعی مالک آن بدانند و از آن حمایت کنند.

وی با اشاره به اجرای این سیاست در بهسازی و آرام سازی محورهای منتخب سطح منطقه گفت: هم اکنون این سیاست در این محورها در حال پیاده شدن است و با اخذ بازخوردها اقدامات لازم جهت بهبود آن ها صورت می گیرد.

شهردار منطقه چهار تصریح کرد: ما تلاش می کنیم قبل از اجرای هر پروژه ابتدا مطالعات لازم صورت گیرد تا آسیب کمتری را به شهر وارد شود.

وی در ادامه با اشاره به توسعه ساختمان های اسکان کارگری و ایستگاه های بازیافت در منطقه چهار گفت: با توجه به مساحت قابل توجه منطقه چهار و به منظور تسریع در خدمت رسانی به شهروندان، احداث و توسعه ساختمان های اسکان کارگری و مراکز بازیافت در صورت افزایش اعتبارات در دستور کار قرار دارد.

محمددوست تعیین تکلیف شهربان را از دیگر موضوعات بسیار مهم و کلیدی نگهداشت شهر عنوان کرد و گفت: موضوع معبربان و شهربان باید از یکدیگر تفکیک شوند و اگر این اقدام صورت گیرد بسیاری از مشکلات مربوط به ساماندهی مشاغل، سدمعبر و ساخت و سازها کاهش می یابد.

وی ضمن ارایه پیشنهاد مبنی بر تقسیم ساخت و سازها به دوبخش گفت: به منظور رسیدگی بهتر به وضعیت ساخت و سازها ، این حوزه باید به دو بخش دارای پروانه و بدون پروانه تقسیم شوند و املاک دارای پروانه از طریق نواحی و بدون پروانه ها نیز از طریق پلیس ساختمان پیگیری شود.

وی با تاکید بر انجام بازدیدهای میدانی توسط رؤسای ادارات شهرسازی گفت : به منظور رسیدگی بهتر بر ساخت سازها باید رؤسای شهرسازی بازدید میدانی و ارتباطات رو در رو با شهروندان را در اولویت قرار دهند.

وی گفت: باید نظارت بیشتری بر عملکرد نیروهای شهربان صورت گیرد تا بتوانیم شاهد کاهش ساخت و سازهای غیر مجاز باشیم.

شهردار منطقه چهار خاطر نشان کرد: در نوروز امسال شاهد کاهش ۲۶ درصدی پیام های۱۳۷ مربوط به تخلفات ساختمانی بودیم و این میزان کاهش تخلفات حاصل تلاش شبانه روزی همکاران اینجانب است و خوشحالیم که همکاران ما نظارت لازم را در این خصوص دارند.

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۹۹۹۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکسازی فضا‌های بی دفاع شهری در منطقه ۱۹ تهران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، سرپرست شهرداری منطقه ۱۹ تهران گفت: بخش‌هایی از اراضی بایر و فضا‌های بی دفاع شهری در ناحیه سه این منطقه به محل تجمع معتادان متجاهر، کارتن خواب‌ها و انواع آسیب‌های اجتماعی تبدیل شده بود که برای جلوگیری از گسترش این مکان‌ها ضمن شناسایی نقاط آلوده، این مکان‌ها تسطیح و پاکسازی شد.

حسین اخگر پور افزود: با اجرای این عملیات، ۱۴ هکتار از اراضی منطقه ۱۹ در محدوده کوره‌های آجرپزی پاکسازی شد.

به گفته این مسئول ، در محل‌های پاکسازی و تسطیح شده، گشت زنی مستمر انجام می‌شود تا از تبدیل دوباره این محل‌ها به محل تجمع معتادان متجاهر، کارتن خواب‌ها و انواع آسیب‌های اجتماعی جلوگیری شود.

دیگر خبرها

  • برنامه‌های فرهنگی، هنری و تربیتی اوقات فراغت در محلات با محوریت مساجد گسترش می‌یابد
  • سرانه فضاهای آموزشی هرمزگان افزایش می‌یابد
  • پاکسازی فضا‌های بی دفاع شهری در منطقه ۱۹ تهران
  • مولدسازی دارایی‌ها سیاستی کارآمد برای حل مشکلات محلات کم‌برخوردار ارومیه
  • منطقه ویژه اقتصادی «سهلان» رتبه نخست کشور را کسب کرد
  • اجرای ۷۹ پروژه بازآفرینی شهری در محلات خراسان جنوبی
  • تعاملات مدیران دستگاه‌های اجرایی با اعضای شوراها افزایش یابد
  • بازديدهای ميدانی و بررسی عملكرد شركت‌ها و دفاتر تاكسيرانی/ توجه ویژه به مشکلات و مسائل تاکسیرانان
  • عزم ملی برای حل مشکلات پایتخت شکل بگیرد/ضرورت استفاده از ظرفیت معتمدین محلات در سایر کلانشهرها
  • چهار هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل بازسازی مناطق زلزله‌زده و حل برخی از مشکلات کلانشهر کرمانشاه