Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@21:18:14 GMT

سهم ۲۰ میلیون مترمکعبی البرز از سد کرج

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۰۰۶۹۷

سهم ۲۰ میلیون مترمکعبی البرز از سد کرج

داود نجفیان در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص آخرین وضعیت میزان برداشت آب و سهم استان از البرز از سدهای کرج و طالقان، اظهار کرد: میزان برداشت‌ها بر اساس سهمی است که در سال‌های گذشته به‌عنوان حق آبه برای دو استان تهران و البرز از سد کرج و سه استان البرز، قزوین و تهران از سد طالقان منظور شده است.

وی بابیان اینکه در برداشت از آب سد کرج دو استان البرز و تهران سهم دارند، گفت: از سد کرج بیشتر تخصیص برای تأمین آب شرب غرب تهران است و تخصیص آب شرب استان البرز از این سد حدود ۲۰ میلیون مترمکعب در سال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سد کرج

تأمین ۸۰ درصد آب شرب البرز از آب‌خوان‌ها

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان البرز ادامه داد: در طول یک سال سهم آب شرب استان البرز از سد طالقان ۳۵ میلیون مترمکعب است، در همین بازه زمانی سهم استان تهران برای آب شرب ۱۱۴ میلیون مترمکعب و نزدیک به ۲۷۰ میلیون مترمکعب نیز سهم آب شرب و کشاورزی استان قزوین از سد طالقان است.

نجفیان با تأکید بر اینکه عمده مصارف آب استان البرز از طریق آب خوان‌ها تأمین می‌شود، گفت: حدود ۸۰ درصد آب شرب استان البرز از آب خوان‌ها تأمین می‌شود.

به گفته وی وزارت نیرو با توجه به مصرف بالای آب آبخوان‌ها و ذخایر سدها مطالعات جامع و یکپارچه‌ای در سه استان تهران، البرز و قزوین برای تأمین نیازهای فعلی و همچنین چشم‌اندازهای آتی آغاز کرده است.

سد طالقان

دیدگاه‌های سه استان تهران، قزوین و البرز در این طرح مطالعاتی جامع آبی وزارت نیرو لحاظ خواهد شد مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان البرز گفت: بر اساس طرح مطالعات آبی وزارت نیرو همه نیازهای سه استان تهران، البرز و قزوین بر روی یک میز مطرح و سنجیده شده و بر اساس شاخص‌های مشترک سهم و حق آبه استان‌ها از آبخوان‌ها و سدها مشخص می‌شود.

نجفیان با اشاره به اهمیت مدیریت مصرف، گفت: مقرر است نگاهی واحد به این سه استان داشته باشیم زیرا در برداشت آب از آبخوان‌های کرج استان‌های تهران و البرز سهم دارند و از آبخوان طالقان نیز در کنار البرز استان قزوین سهیم است.

وی توضیح داد: دیدگاه‌های سه استان تهران، قزوین و البرز در این طرح مطالعاتی جامع آبی وزارت نیرو لحاظ خواهد شد و هدف این مطالعات این است تا چشم‌انداز روشنی برای تأمین نیازهای آب شرب و صنعت این سه استان لحاظ شود.

کد خبر 4611826

منبع: مهر

کلیدواژه: سد کرج سد طالقان شرکت آب منطقه ای البرز وزارت نیرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۰۰۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

البرزنشین مهمان خانه های مردم در شبکه البرز

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز؛  این برنامه مفرح و شاد با اجرای مهران رجبی صبح های جمعه مهمان خانه های البرزی ها است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • البرزنشین مهمان خانه های مردم در شبکه البرز
  • افزایش ۵۰۰۰ مترمکعبی مخازن آب روستاهای کردستان
  • قزوین قعرنشین جدول تامین بارش استان‌ها
  • آخرین وضعیت ترافیکی راه‌های البرز/ ۸ اردیبهشت
  • پیگیری انتقال مدیریت زندان قزلحصار از تهران به استان البرز
  • وضعیت جاده‌ها/ تردد روان در محورهای هراز و فیروزکوه
  • آخرین وضعیت ترافیکی راه‌های البرز/ ۷ اردیبهشت
  • روزانه ۳۰۰ تن گوشت گرم وارداتی در تهران و البرز توزیع می شود
  • تخصیص ۴۳۵ میلیارد برای اجرای طرح‌های آبی استان قزوین
  • استان البرز یک هزار مدرسه نیاز دارد