Web Analytics Made Easy - Statcounter

همدان - ایرنا - رییس اتحادیه قنادان و آجیل فروشان همدان گفت: نرخ مصوب زولبیا و بامیه به ازای هر کیلوگرم 170 هزار ریال در این شهر تعیین شده است و فروش گرانتر از این قیمت تخلف محسوب می شود.

محمد ارغوان روز چهارشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: قیمت 170 هزار ریال برای یک کیلوگرم زولبیا و بامیه با بالاترین کیفیت در نظر گرفته شده و مصرف کنندگان می توانند گرانفروشی در این زمینه را به اتاق اصناف اطلاع دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رییس اتحادیه قنادان و آجیل فروشان همدان اضافه کرد: این نرخ برای مخلوط زولبیا و بامیه و یا به صورت مجزا یکسان است و در هیچ نقطه ای از شهر تفاوتی در این نرخ وجود ندارد.
وی گفت: به خاطر مراعات حال روزه داران در مناطق حاشیه نشین شهر این شیرینی با قیمت 150 هزاریال هم به فروش می رسد.
ارغوان با بیان اینکه وزن جعبه با زولبیا و بامیه سنجیده می شود، تاکید کرد: وزن جعبه باید با استانداردهای اعلام شده مطابقت داشته باشد.
وی افزود: جعبه نیم کیلویی باید 70 گرم، 750 گرمی 90 گرم، یک کیلویی 120 گرم، یک و نیم کیلویی 150 گرم و جعبه های 2 کیلویی 200 گرم و همچنین جعبه سه کیلویی باید 230 گرم وزن داشته باشد و استفاده از جعبه های سنگین تر از وزن های اعلام شده، تخلف صنفی محسوب می شود.
رییس اتحادیه قنادان و آجیل فروشان همدان یادآوری کرد: جدول وزن جعبه در قنادی نصب شده و خریداران می توانند هنگام خرید هرنوع شیرینی از فروشنده بخواهند جعبه خالی را وزن کند.
ارغوان ابراز خرسندی کرد که وزن جعبه ها به طور مستمر رصد شده و تاکنون موردی بیشتر از وزن استاندارد در همدان گزارش نشده است.
وی با اشاره به فعالیت غیرقانونی کارگاه های زیرزمینی تولید زولبیا و بامیه در ماه رمضان به مصرف کنندگان توصیه کرد: از خرید این نوع شیرینی از خوار و بارفروشی ها، سوپرمارکت ها و میوه فروشی ها اجتناب کرده و برای حفظ سلامتی خود فقط از قنادی های معتبر زولبیا و بامیه خریداری کنند.
به گفته ارغوان در حدود 230 قنادی در شهر همدان فعالیت دارند که روزانه به طور متوسط 200 کیلوگرم زولبیا و بامیه در این واحدهای صنفی تهیه می شود.
7527/2090

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد زولبيا و باميه ماه رمضان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۰۱۹۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا

آژانس دارویی اتحادیه اروپا به‌روزرسانی واکسن‌های کرونا را به منظور هدف قرار دادن سویه JN.۱ توصیه کرده است.

به گزارش ایسنا، سویه JN.۱ با خانواده سویه XBB که توسط واکسن های به روز شده قبلی هدف قرار گرفته بود، متفاوت است و اکنون موارد ابتلا به آن در جهان از انواع XBB پیشی گرفته است.

بنابر اعلام مرکز اطلاع رسانی آژانس دارویی اتحادیه اروپا، شواهد نشان می‌دهد هدف قرار دادن سویه JN.۱ به حفظ اثربخشی واکسن ها با ادامه تکامل سارس-کوو-۲ کمک می‌کند.

ویروس کرونا هنوز هم ماهانه باعث مرگ هزاران نفر می‌شود.

بیشتر بخوانید:

کرونا در جهان؛ جدیدترین سویه‌های در گردش در ماه‌های اخیر

این آژانس می‌گوید می‌خواهد با سازندگان واکسن ملاقات کند و درباره چگونگی ساخت نسخه‌های جدید این واکسن برای برنامه واکسیناسیون امسال مشورت نماید.

سازمان جهانی بهداشت (WHO) در تاریخ جمعه ۵ مه ۲۰۲۳ به‌ طور رسمی پایان وضعیت اضطراری کووید ۱۹ در جهان را اعلام کرد. این سازمان در ژانویه ۲۰۲۰، شیوع ویروس کرونا را یک وضعیت اضطراری بهداشت عمومی و نگرانی بین‌المللی اعلام کرده بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • قیمت سیب زمینی در تهران به کیلویی ۵۵ هزار تومان رسید
  • سیب‌زمینی کیلویی چند؟
  • تولید ۲۹ درصد از پیله ابریشم کشور در گیلان
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • راهنمای خرید، چاپ لیبل فوری ارزان 1 روزه از کجا ؟
  • وعده رییس اتحادیه بارفروشان برای قیمت پیاز/یک کیلو پیاز چند؟
  • قیمت پیاز کاهشی می‌شود؟
  • قیمت پیاز کاهشی می‌شود
  • دیدار روسای اتحادیه های صنفی با امام جمعه شهرکرد
  • کشف محموله ۱۴ کیلویی تریاک داخل اتوبوس در نائین