Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-01@07:03:43 GMT

ایجاد فضاهای شهری متفاوت با نگاهی به پیشینه تاریخی شیراز

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۰۲۷۴۷

ایجاد فضاهای شهری متفاوت با نگاهی به پیشینه تاریخی شیراز

اسکندرپور گفت: با ایجاد نگاهی نو به داشته های تاریخی، فضاهای شهری متفاوتی را ایجاد و در اختیار شهروندان قرار می دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «حیدر اسکندرپور» امروز (چهارشنبه 18 اریبهشت) در نشست با شورای مرکزی نظام مهندسی کشور، گفت: امروزه جهت ایجاد فضای شهری  متفاوت برای شهروندان نیازمند ایجاد نگاهی نو به داشته های تاریخی هستیم و ضروری است بدون غفلت از سایر برنامه های شهری و با برنامه ریزی دقیق بتوانیم در شهر های دارای پیشینه تاریخی چون شیراز این فضاها را ایجاد کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

شهردار شیراز افزود: در این دوره از مدیریت شهری، علاوه بر تبیین برنامه های توسعه عمرانی، رویکردی نرم افزاری به منظر شهری نیز خواهیم داشت.

 

وی با اشاره به اینکه شیراز جنت تراز با وجود باغ های تاریخی چون جهان نما، ارم وغیره  شناخته می شود، افزود: این رویکرد که ایجاد فضاهای شهری بدون نگاه به داشته های تاریخی به توسعه شهرهایی چون شیراز کمک می کند، اشتباه بوده است، در این روند توسعه، فضاهایی چون باغ ها و مسیرهای گردشگری بافت تاریخی نادیده گرفته شده و به بافت به عنوان یک منطقه دارای ناهنجاری های اجتماعی نگاه شده بود.

 

اسکندرپور در این نشست با بیان اینکه طی سال های گذشته در ایام نوروز شورایی جهت جمع آوری ناهنجاری های اجتماعی در بافت تشکیل شده است، عنوان کرد: با در پیش گرفتن رویکرد جدید، اکنون بافت تاریخی به خصوص محله سنگ سیاه به یکی از محورهای مهم اقتصادی و گردشگری شیراز تبدیل شده و همچنین با وجود مشکلات اقتصادی حاکم بر کشور توانستیم چند محور گردشگری را در بافت افتتاح کنیم.

 

شهردار شیراز بیان کرد: با توجه به این رویکردی که در پیش گرفته ایم هم اکنون بافت تاریخی ارزشی بیش از گذشته پیدا کرده و این نشان می دهد که با اتخاذ رویکرد مناسب می توان شاهد تغییر وضعیت بافت تاریخی فرهنگی بود، چرا که گردشگران نیز خواستار قدم زدن در بافت تاریخی و بازدید از پیشینه شیراز هستند.

 

وی خطاب به شورای مرکزی نظام مهندسی کشور اظهار کرد: به گفته رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری «شیراز شعر شهرهای جهان است» و ما نیز در این دوره مدیریت شهری سعی می کنیم دوباره در شیراز این شعر را بسراییم.

پایان پیام/588

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه رمضان ماه مبارک رمضان محمد جواد ظریف ظریف اشتغال حال خوب دریاچه ارومیه ارومیه احیای دریاچه ارومیه بافت تاریخی شیراز شهرداری شیراز شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۰۲۷۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صفحه نخست روزنامه‌های امروز استان کرمان ـ سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه

نیم صفحه نخست روزنامه‌های استان کرمان، مورخ سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ را با عناوین مختلف مشاهده می‌کنید:

روزنامه کرمان امروز با تیتر "بافت تاریخی کرمان؛ خالی از طر ح‌های خلاقانه! " در گزارشی بر لزوم استفاده از طرح‌های کارشناسانه و آینده نگرانه برای بازسازی بافت تاریخی کرمان تأکیده کرده است.

روزنامه کاغذ وطن نیز با تیتر "دوئل فرصت‌های شغلی در برابر بیگانگان"به بیان سخنان مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان پرداخته و از زبان وی اعلام کرده به ازای هر فرد بیکار در استان، سه فرصت شغلی وجود دارد که توسط اتباع بیگانه پر شده است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • احیای خانه های تاریخی با هدف جذب گردشگری در تبریز
  • بافت زنده، ارزشمندوتاریخی شهرندوشن مرمت وبازسازی می‌شود
  • «بیگانه» در آنتن شبکه ۳ دیده ‌می‌شود
  • تبریز گردشگرپذیر می شود/ احیای خانه های تاریخی در دل شهر
  • صفحه نخست روزنامه‌های امروز استان کرمان ـ سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه
  • گردشگری اولین رکن سند توسعه و پیشرفت نایین است
  • برنامه ریزی برای ساماندهی گذر قدیمی جلوخان
  • ایجاد حفره ۸ متری در بافت تاریخی یزد/ اتصال فاضلاب به قنات ممنوع
  • بازدید خبرنگاران داخلی و خارجی از بافت تاریخی بوشهر
  • نگاهی به تمام جنجال‌های کریمی قدوسی | گاف تاریخی نماینده مشهد چه بود؟