Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@14:29:57 GMT

افزایش 7000 نفری جمعیت تحت پوشش کمیته امداد سمنان در 6 ماه

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۰۲۹۵۶

افزایش 7000 نفری جمعیت تحت پوشش کمیته امداد سمنان در 6 ماه

مدیرکل کمیته امداد امام استان سمنان از گسترده‌تر شدن چتر حمایتی کمیته امداد در این استان طی ماه‌های گذشته خبر داد و گفت: جمعیت تحت‌پوشش این نهاد حمایتی طی شش-هفت ماه اخیر از ۲۴ هزار نفر به بیش از ۳۱ هزار نفر افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار ایسنا، سیدجواد رضوی در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر اظهار کرد: این در حالی است که کمیته امداد طی چند سال اخیر از طریق توانمندسازی مددجویان روند کاهش جمعیت تحت‌پوشش را در پی گرفته بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: کمیته امداد با توجه به مشکلات اقتصادی و معیشتی در ماه‌های اخیر درهای خود را به روی مددجویان واجد شرایط باز کرد.

مدیرکل کمیته امداد امام استان سمنان با بیان اینکه در سطح کشور نیز ۶۵۰ هزار نفر به چتر حمایتی کمیته امداد افزوده شدند افزود: عوارض ناشی از فقر تنها محدود به مباحث مادی نیست بلکه اگر فقر در جامعه درمان نشود عوارض فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و…را نیز به دنبال خواهد داشت.

۶۰ کودک نیازمند سمنانی چشم‌به راه حامی

وی با بیان اینکه کمیته امداد امام استان در بسیاری از طرح‌های اجرایی این نهاد حائز رتبه‌های اول تا پنجم کشور است ادامه داد: این استان از نظر جذب حامی برای ایتام رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده به طوری که دریافتی هر یتیم در ماه به بیش از ۴۰۰ هزار تومان رسیده و این در حالی است که متوسط پرداختی ماهانه این طرح در کشور نزدیک به ۲۸۰ هزار تومان است.

رضوی از وجود پنج‌هزار و ۲۲۸ حامی در این استان خبر داد و گفت: در مجموع یک‌هزار یتیم تحت‌پوشش این نهاد قرار دارد که هر کدام به طور میانگین پنج حامی دارند.

وی با بیان اینکه این حامیان هرکدام به طور ماهیانه مبلغی به حساب ایتام واریز می‌کنند اضافه کرد: در حال حاضر ۶۰ کودک نیازمند در استان داریم که به دنبال جذب حامی برای آنها هستیم و امیدواریم که در ماه مبارک رمضان برای این ۶۰ کودک بتوانیم حامی جذب کنیم.

وی از ماه مبارک به عنوان فرصت مناسبی برای جذب حامی برای ایتام و کودکان نیازمند نام برد و خاطرنشان کرد: در این ماه مبارک دل‌ها از نظر معنوی آمادگی بیشتری دارند لذا هر ساله در این ماه زمینه جذب حامی و کمک‌های بیشتری برای مددجویان فراهم است و کمیته امداد می‌کوشد که از این فضای معنوی و روحانی در جهت کمک به بهبود زندگی مددجویان استفاده کند.

مدیرکل کمیته امداد امام استان سمنان از برپایی ۲۸ پایگاه در استان برای جذب حامی خبر داد و از افراد نیکوکار استان خواست که این نهاد را در اجرای بهتر این طرح کمک کنند.

توزیع ۲ سبد کالایی و ۳۰ هزار وعده غذای گرم در ماه رمضان

این مدیر مسؤول با اشاره به برخی مشکلات مالی و معیشتی تصریح کرد: در ماه مبارک رمضان ۱۲ هزار و ۲۰۰ سبد کالایی بین نیازمندان تحت‌پوشش استان توزیع می‌شود. ضمن اینکه روز گذشته نیز رئیس‌جمهور در دیدار با ایتام وعده دادند که یک سبد کالایی بین مددجویان توزیع کند لذا در استان سمنان طی ماه مبارک دو سبد کالایی در بین مددجویان توزیع خواهد شد که یک سبد آن از سوی رئیس‌جمهور و یک سبد کالایی نیز از سوی کمیته امداد تأمین خواهد شد.

وی از توزیع ۳۰ هزار وعده غذای گرم در استان در طول ماه مبارک خبر داد و گفت: علاوه بر این در طول ماه مبارک رمضان ۳۰ سفره اطعام نیز در استان برپا خواهد شد.

رضوی از اجرای طرح "سبد مهربانی" در فروشگاه‌های زنجیره‌ای خبر داد و افزود: در این طرح مردم که برای خرید به فروشگاه‌های بزرگ زنجیره‌ای مراجعه می‌کنند در کنار خرید خود یک یا چند قلم نیز به این سبد مهربانی اهدا می‌کنند که کمک‌های جمع‌آوری شده بین نیازمندان توزیع می‌شود.

خدمات‌دهی به ۸۶۰ بیمار صعب‌العلاج استان

وی با بیان اینکه این طرح قبل از نوروز نیز در استان برگزار شد بیان کرد: خوشبختانه هم استانی‌ها در طرح نوروزی سبد مهربانی مشارکت خوبی داشتند و انتظار می‌رود که در طرح رمضان "سبد مهربانی"نیز مهربانی خود را از نیازمندان استان دریغ نکنند.

مدیرکل کمیته امداد امام استان سمنان از خدمات‌دهی به ۸۶۰ بیمار صعب‌العلاج استان خبر داد و افزود: سال گذشته بیش از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به بیماران صعب‌العلاج استان کمک شد و امسال نیز تلاش می‌کنیم که خدمات بیشتری به این افراد ارائه دهیم.

وی با بیان اینکه اکثر این بیماران دارای بیمه درمانی هستند گفت: بیمه معمولاً هزینه‌های درمانی را پوشش می‌دهد اما این بیماران هزینه‌های بسیار بالای دیگری دارند و کمیته امداد می‌کوشد از طریق این اعتبارات به آن نیازها که تغذیه، پوشک، تأمین پرستار و…از جمله آنها است، پاسخ دهد.

رضوی از جمع‌آوری نزدیک به پنج میلیارد صدقه در سال گذشته خبر داد و گفت: در مجموع این صدقات که چهار میلیون و ۹۴۰ میلیون تومان بود در سرفصل‌های جهیزیه، کمک هزینه تحصیلی، درمان، مسکن و معیشت تقدیم مددجویان هم‌استانی شد.

وی با بیان اینکه ۶۴ میلیون تومان از این صدقات از طریق راه‌های نوین و از جمله سامانه موبایلی و…جمع‌آوری شده اضافه کرد: خیرین و نیکوکاران هم‌استانی می‌توانند و صدقات خود را از طریق کد #۰۲۳*۸۸۷۷* پرداخت کنند.

ایجاد ۱۳۰۰ اشتغال پایدار برای مددجویان استان

رضوی با ابراز خرسندی از توفیقات این اداره کل در حوزه اشتغال مددجویان گفت: کمیته امداد امام استان سمنان جز پنج استان برتر کشور در اجرای طرح‌های اشتغال قرار گرفته است. ضمن اینکه در استان نیز به عنوان برتر در ایجاد اشتغال انتخاب و تجلیل شدیم.

وی با بیان اینکه کمیته امداد در سطح کشور ۱۳۰ هزار شغل ایجاد کرده افزود: کمیته امداد استان نیز در یک سال اخیر با اعتباری بالغ بر ۲۹ میلیارد تومان ۱۳۰۰ فرصت شغلی در استان ایجاد کرده است.

مدیرکل کمیته امداد امام استان سمنان با بیان اینکه اشتغال مددجویان استان از پایدارترین مشاغل ایجاد شده هستند گفت: کمیته امداد علاوه بر حمایت و پشتیبانی از صاحبان طرح‌ها، نظارت بسیار بالایی بر روند اجرای طرح‌های اشتغال دارد ضمن اینکه قبل از اجرای طرح توان سنجی و نیازسنجی دقیقی از متقاضیان صورت می‌گیرد و همین به پایداری مشاغل ایجاد شده کمک شایانی کرده است.

وی از جمع‌آوری و ارسال ۳ میلیارد و ۹۴۲ میلیون تومان برای کمکبه سیلزدگان خبر داد و گفت: این کمک‌ها به سیل‌زدگان استان‌های گلستان، مازندران، لرستان و خوزستان اهدا شده است، ضمن اینکه کمیته امداد به بخشی از هم‌استانی‌ها که در اثر رانش زمین و سیل‌های اول سال دچار آسیب شدند امدادرسانی کرده است.

وی از برنامه‌ریزی برای ساخت ۱۵ واحد مسکونی مددجویان در کالپوش و بسطام خبر داد و گفت: قرار است که ۱۴ واحد مددجویان در حسین آباد کالپوش و یک واحد نیز در بسطام احداث شود. ضمن اینکه منازل تعدادی از مددجویان نیز که نیازمند تعمیر و بازسازی است در دستور کار این کمیته قرار دارد.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: كميته امداد منطقه سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۰۲۹۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعطای جایزه جهانی آزادی مطبوعات یونسکو به خبرنگاران غزه

  به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از تلویزیون الجزیره، جایزه جهانی آزادی مطبوعات یونسکو در سال ۲۰۲۴ به خبرنگاران فلسطینی اعطا شد که تحولات تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه را پوشش می‌دهند.

این جایزه به توصیه داوران کمیته بین المللی حمایت از خبرنگاران به خبرنگاران فلسطینی در غزه اعطا شد.

مراسم اعطای جوایز در حاشیه نشست جهانی آزادی مطبوعات در شهر سانتیاگو پایتخت شیلی برگزار شد.

رئیس هیأت داوران کمیته بین المللی حمایت از خبرنگاران در این مراسم گفت: ما با اعطای این جایزه می‌خواهیم پیام قوی همبستگی با روزنامه‌نگاران فلسطینی و تقدیر از آنها به اشتراک بگذاریم که بحران را در شرایط فاجعه بار پوشش می‌دهند.

دیگر خبرها

  • اعطای جایزه جهانی آزادی مطبوعات به خبرنگاران غزه
  • اعطای جایزه جهانی آزادی مطبوعات یونسکو به خبرنگاران غزه
  • بهره گیری از ظرفیت‌های منطقه آزاد کیش با هدف خودکفایی مددجویان کمیته امداد
  • ارائه خدمات پزشکی گروه جهادی الکفیل در زنجان
  • معلم بیرجندی با ۱۱ فرزند معنوی
  • اعطای ۹۱۰ میلیارد تومان تسهیلات به مدد جویان البرز
  • نصب پنل‌های خورشیدی برای مددجویان خاتم
  • هزینه کرد ۲۰۰۰ میلیارد تومانی برای مددجویان استان کرمانشاه
  • ارائه خدمات درمانی و دارویی رایگان در زنجان
  • ارائه خدمات پزشکی به ۲۰۰۰ نفر از مددجویان زنجانی