Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ویژه سابق سازمان ملل در افغانستان اظهار داشت: انتظار این که طالبان ناگهان دولتی را که ۱۸ سال با آن می‌جنگد را به مشروعیت بشناسد واقع‌گرایانه نیست. ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۰ بین الملل آسیا-اقیانوسیه افغانستان نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «کای آیده» نماینده ویژه سابق سازمان ملل در افغانستان بود در یادداشتی نوشت که با وجود گذشت 9 ماه از آغاز گفت‌وگوهای طالبان و آمریکا درباره خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان تاکنون مذاکرات واقعی صورت نگرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیده که در سال‌های 2008 تا 2010 میلادی نمایندگی ویژه سازمان ملل در افغانستان را بر عهده داشت، تاکید کرد که گفت‌وگوهای واقعی مذاکرات به رهبری و مالکیت افغان‌ها است و خودداری طالبان از به رسمیت شناختن رهبری کنونی افغانستان به عنوان دولتی مشروع تنها دلیل عدم آغاز گفت‌وگوهای بین‌الافغانی نیست.  

وی افزود: انتظار اینکه رهبری طالبان ناگهان دولتی را که بیش از 18 سال با آن جنگیده را مشورع بداند خواسته واقع‌گرایانه‌ای نیست.

نماینده سابق سازمان ملل ادامه داد: بن‌بست کنونی همچنین به دلیل ناتوانی تشکیلات سیاسی افغانستان برای تعیین تیم تیم مذاکره‌کننده واقعی است که بتواند از جامعه افغانستان در گفت‌وگوها نمایندگی کند.

نماینده سابق سازمان ملل: تأکید طالبان برای مذاکره مستقیم با آمریکا منطقی استبرای به نتیجه رسیدن تلاش‌های صلح در افغانستان باید به طالبان مشروعیت داد

آیده ارائه فهرست 250 نفره برای مذاکره با طالبان را نشان دهنده این مشکل خواند و تاکید کرد که مذاکرات واقعی با چنین حجم بالایی از شرکت‌کنندگان ممکن نیست و نزدیک شدن انتخابات ریاست جمهوری نیز این مشکلات را سخت‌تر می‌کند.

وی افزود: متاسفانه روند صلح در حال قربانی شدن برای انتخابات آینده است و اگر این دو موضوع در ذهن سیاستمداران برجسته افغان قابل تفکیک نباشند روند صلح نیز ممکن است بیش از آغاز با شکست روبرو شود.

انتهای پیام/.

ما را در فیسبوک، توییتر و تلگرام دنبال کنید.

R36461/P/S8,87,1413/CT10 واژه های کاربردی مرتبط طالبان

منبع: تسنیم

کلیدواژه: طالبان طالبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۰۳۱۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان | سرنوشت مرزبانان چه شد؟

به‌گزارش همشهری آنلاین یک منبع آگاه در گفت و گو با مهر با اعلام این خبر گفت: ۶ نیروی مرزبان ایرانی که ساعتی قبل توسط نیروهای طالبان در جنوب شرق کشور بازداشت شده بودند با انجام اقدامات لازم آزاد شدند.
عصر امروز نیروهای طالبان ۶ مرزبان ایرانی را به بهانه ورود غیرقانونی به خاک افغانستان بازداشت کردند.

کد خبر 847183 برچسب‌ها مرزباني خبر ویژه افغانستان طالبان

دیگر خبرها

  • درانی: پاکستان بیشتر از هند از ناحیه افغانستان آسیب دیده است
  • بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان | سرنوشت مرزبانان چه شد؟
  • باقری: انتظار حل موضوع فلسطین حین اشغالگری واقع‌بینانه نیست
  • کمک های بشر دوستانه قزاقستان به کابل رسید
  • نماینده ویژه پاکستان درامور افغانستان: ایران و چین شرکای معتمد ما هستند
  • فیلمی عجیب از جمعیت عظیم افغان‌ها و نصب پرچم افغانستان در ایران؛ این فیلم واقعی ست؟!
  • مالزی: روابط با حکومت افغانستان را گسترش می‌دهیم
  • طالبان: تلاش کابل-مسکو می‌تواند جلوی تهدیدات را بگیرد
  • روسیه: نشست درباره افغانستان باید در هماهنگی با کابل باشد
  • کرسی افغانستان در سازمان ملل به طالبان واگذار شود