Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-27@21:55:05 GMT

کمپین فشارخون از ۲۷ اردیبهشت در همدان آغاز می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۰۳۶۰۹

کمپین فشارخون از ۲۷ اردیبهشت در همدان آغاز می‌شود

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان گفت: از ۲۷ اردیبهشت کمپین غربالگری فشارخون در استان همدان همزمان با سراسر کشور آغاز می‌شود. ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۷ استانها همدان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، جعفر شاهرخی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کمپین فشارخون اقدام بسیار بزرگی است که با دستور وزیر بهداشت و درمان در ویدئو کنفرانسی که در دانشگاه برگزار شد، استارت خورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: فشار خون یکی از علل اصلی مرگ و میر و از عوامل ابتلا به بیماری های قلبی عروقی و در نتیجه ابتلا به انواع سکته‌ها است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان با بیان اینکه فشار خون یک بیماری خاموش و در برخی موارد کاملا بی علامت است، ابراز کرد: کمپین فشار به غربالگری و  تشخیص افراد مبتلا به این بیماری کمک می‌کند.

شاهرخی گفت: جامعه هدف ما افراد بالای سنین 30 سال است. در این طرح 20 میلیون نفر از نظر ابتلا به فشارخون و فاکتورهای خطر این بیماری غربالگری می‌شوند.

وزیر بهداشت: فشارخون بالا یکی از تهدیدکننده‌های خاموش سلامتی استارائه خدمت 100 هزار پرستار در کمپین بسیج ملی فشار خون بالا

وی با بیان اینکه 100 هزار پرستار در این کمپین سراسری شرکت می‌کنند ، تصریح کرد:  هدف اصلی  این برنامه افزایش آگاهی اجتماعی، ارائه آموزش به خانواده‌ها، ایجاد حساسیت در جامعه، کنترل، مدیریت و مراقب است.

 سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان اظهار داشت: فشارخون از عوامل اصلی ابتلا به بیماریهای مزمن مانند بیماری کلیه است که در موارد پیشرفته سبب نارسایی کلیه میشود. همچنین بروز حمله های قلبی از دیگر عوارض ابتلا به پرفشاری خون است.

شاهرخی با تاکید بر اینکه احتمالا برای اجرای این برنامه پایگاه های سیار غربالگری فشارخون در سطح شهر راه اندازی می‌شود، ابراز کرد: با توجه به اینکه معمولا آقایان نسبت به سلامتی و غربالگری و سنجش وضعیت سلامت جسمی خود بی توجه هستند، این طرح فرصت مناسبی است تا تمامی افراد امکان کنترل وضعیت سلامتی شان را داشته باشند.

انتهای پیام/ ت

R41405/P/S6,75/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۰۳۶۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصلاح نژاد ۱۵ هزار راس دام سبک در استان همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ خانم مداحی کارش را با ۶ گله آغاز کرده است، اما اکنون ۲۱ گله و دامدار عضو هسته نژاد خالص مهربان هستند.

خانم مداحی با تأکید بر اینکه از زمان آغاز طرح ملی اصلاح نژاد گوسفند بر پایه آمیخته‌گری بر نژاد رومانف کانادایی در مرکز، اصلاح نژاد مهربان هم آغاز شد، گفت: ما توانستیم برای استان همدان و اجرای این طرح اعتبار بگیریم.

او با اشاره به اینکه، حدود نیمی از یک میلیون و ۴۱۹ هزار رأس دام سبک استان همدان گوسفند نژاد مهربان است، افزود: ویژگی‌های این نژاد بومی؛ تولید بیشتر گوشت نسبت به نژاد‌های ناخالص، درصد باروری و دوقلوزایی بالاتر و در نتیجه بهره‌وری بیشتر و همچنین سازگاری با آب و هوای استان است.

از آغاز طرح اصلاح نژاد دام سبک در استان همدان تاکنون، حدود ۱۵ هزار راس دام اصلاح نژاد شدند.

دیگر خبرها

  • آغاز بارش باران از چهارشنبه در استان همدان
  • اصلاح نژاد ۱۵ هزار راس دام سبک در استان همدان
  • غربالگری نوزاد چیست؟ بهترین زمان آزمایش غربالگری
  • بیش از ۹۰۰ هزار نفر، زیر پوشش غربالگری سلامت قلب
  • کاهش ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در یزد
  • خطر افزایش ابتلا به تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در فصل گرم سال
  • کاهش ۳۰ درصدی ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام
  • از هر هزار تولد، یک تا سه نوزاد با آسیب شنوایی متولد می شود/شناسایی۱۶۳ نوزاد ناشنوا در خراسان شمالی
  • بیشترین موارد ابتلا به مالاریا در سیستان‌و بلوچستان بوده‌است
  • کنترل استرس و روش‌های خاص طب سنتی برای آن