Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام شفیعی، با بیان اینکه سیلاب سنگ محک اعتماد به هلال احمر بود، گفت: چتر حمایت هلال احمر باید ادامه پیدا کند تا مردم سیل زده به شرایط عادی زندگی برگردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «حجت‌ الاسلام سید محسن شفیعی»، امروز (چهارشنبه 18 اردیبهشت) در جلسه شورای فرهنگی این نهاد، با تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان و هفته هلال احمر با بیان اینکه به نظر من امسال در خوزستان از آغاز سال، روزها و هفته های هلال احمر است، اظهار کرد: سیلاب سنگ محک اعتماد به هلال احمر بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رییس دفاتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های خوزستان، افزود: قضاوتی که تاریخ همیشه نسبت به ما می کند این است که آیا به موقع در صحنه ای حاضر بودیم یا غایب؟ و این مبتنی بر آن است که انسان زمان شناس باشد و چه بسا درنگ و تأخیری در یک تصمیم، زمانی را از دست ما خارج کند.

 

وی با اشاره به تعبیر زمان طلایی و اهمیت آن در حوزه پزشکی، یادآور شد: در حوزه پزشکی تعبیری در عرصه جراحی های پیشرفته، حوادث، فوریت های پزشکی و امداد شهری و سکته های قلبی وجود دارد که اگر کار انجام نشود دیگر قابل جبران نیست.

 

حجت‌ الاسلام شفیعی ،با اشاره حضور به موقع مردم و مسئولان در سیلاب فروردین ماه امسال، گفت: در حادثه سیل مردم و مسئولان درنگ نکردند و پای کار آمدند؛ خیلی سخت است که در فضای رسانه سعی کنید فضا را آرام نگه دارید و مردم جا نخورند و بی قرار نشوند و در عین حال خطر جدی و پشت در باشد.

 

وی با مقایسه وضعیت سیلاب و وضعیت زمان جنگ تحمیلی هشت ساله، یادآور شد: در زمان جنگ وقتی حمله هوایی صورت می گرفت آژیر خطر زده می شد و اعلام وضعیت قرمز، زرد یا سفید داشتیم ولی سیل بی اعلام آمد و نه تنها وارد زندگی مردم شد، بلکه زندگی مردم را از بین برد، اینجا اولین خط مقدم خود مردم بودند که انصافاً صحنه های جالبی رقم خورد.

 

رییس دفاتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های خوزستان، تصریح کرد: نیروهای مردمی مثل ناموس خودشان از سیل بندها شبانه روز دفاع کردند؛ اشعار عربی که جوانان رفیع می خواندند خیلی زیبا بود که «تو خواستی ما را به گریه بیاندازی، ما اشک تو را درآوردیم».

 

وی اضافه کرد: مبارزه با سیل مبارزه جدی بود، آن هم سیلابی که براساس نظر کارشناسان در هفتاد سال گذشته این حجم بارش را نداشتیم؛ این کار بزرگی بود و رهبر معظم انقلاب در حکم انتصاب امام جمعه جدید اهواز فصلی از حکم را به تقدیر و تشکر از مردم خوزستان اختصاص دادند.

 

حجت الاسلام شفیعی، با بیان اینکه در این میان هلال احمر هم درخشید و در وسط صحنه حاضر بود و این حضور، قلبی و دلی و برآمده از وجدان بیدار بود، عنوان کرد: هلال احمر در  سیلاب خوزستان پای کار آمد و حضور داشت و این حضور پرشور و مؤثر جای تقدیر دارد.

 

وی با اشاره به نتایج سیلاب خوزستان و درس هایی که باید از آن آموخت، اذعان داشت: برای هلال احمر و مجموعه های مرتبط حوادثی به این گستردگی فرصتی برای آزمایش آموخته هاست، یعنی سیل فرصتی برای محک زدن قدرت عمل هلال احمر ایجاد کرد.

 

رییس دفاتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های خوزستان، تاکید کرد: بخشی باید این مسائل را به صورت علمی ارزیابی و بررسی و نقاط ضعف و قوت را پیدا کند و قطعاً بستر طبیعی حادثه، درک محسوس و شفافی را از نقاط قوت و ضعف در اختیار ما قرار می دهد.

 

وی با مقایسه زلزله کرمانشاه و سیلاب خوزستان در سال جاری و اعتماد مردم در این دو بحران، یادآور شد: در زلزله کرمانشاه در فضای مجازی این گونه عنوان شد که مردم به نهادهای رسمی اعتماد ندارند، اما در سیل خوزستان اعتماد مردم به هلال احمر و کمیته امداد به میدان آمد و این اعتماد سرمایه اجتماعی بزرگی است که مدت ها برای به دست آمدن آن زمان صرف می شود و گاهی اوقات در یک حادثه از دست می رود و جبران مجدد آن زمان زیادی می برد.

 

حجت‌ الاسلام شفیعی، خاطر نشان کرد: هلال احمر باید قدر این اعتماد را بداند و گزارشی از عملیات امدادرسانی و کمک های مردمی به مردم خوزستان بدهد تا این اعتماد و سرمایه اجتماعی برای حوادث بعدی حفظ شود.

 

وی با اشاره به مشکلات مردم سیل زده پس از سیلاب، اظهار داشت: سیل در خوزستان هنوز تمام نشده و هزاران هکتار از زمین های کشاورزی زیر آب رفت و به ظاهر راه برون رفتی برای آب وجود ندارد.

 

رییس دفاتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های خوزستان، با بیان اینکه وقتی آب سیل فرونشست کار ما تازه شروع می شود، افزود: در سیلاب ۹۸ اهمیت وضعیت پساسیل کمتر از سیل نیست و بار آن از بار دوره سیل سنگین تر است و باید برای آن برنامه‌ریزی شود.

 

وی ادامه داد: به طور طبیعی چون حجم عمده خسارت در حوزه کشاورزی است و زمان طلایی کشاورز یک فصل در سال است ما باید این آمادگی را داشته باشیم که به مدت یک سال از کشاورز سیل زده حمایت کنیم تا سرپا شود و بتواند محصولش را برداشت کند.

 

حجت الاسلام شفیعی، عنوان کرد: چتر حمایت هلال احمر به هر شکلی هست باید ادامه پیدا کند تا مردم سیل زده به شرایط عادی زندگی برگردند.

 

پایان پیام/72

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه رمضان ماه مبارک رمضان برنامه های ماه رمضان اردبیل مجلس اصفهان خبرگزاری شبستان حرم هلال بن علی ع شهرستان آران و بیدگل سیلاب خوزستان حجت الاسلام شفیعی جمعیت هلال احمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۰۴۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امداد رسانی به افراد گرفتار در سیلاب مناطق عشایری سرایان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای خراسان جنوبی، کاووسی افزود: شب گذشته در پی تماس تلفنی مرکز کنترل و هماهنگی عملیات استان، در مناطق چاه‌های عشایری بغداده سرایان درخواست کمک شد.

وی گفت: بلافاصله دو تیم سیلاب از جمعیت هلال‌احمر شهرستان سرایان و پایگاه شهیدان وطن‌خواه سه‌قلعه به محل اعزام شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی افزود: امدادگران به این ۹ نفر دسترسی پیدا کردند و به منطقه امن انتقال داده شدند.

کاوسی گفت: این عملیات از ساعت ۱۹ شب گذشته آغاز و به دلیل دسترسی دشوار جاده‌ها و مسیر‌های تردد تا پاسی از شب ادامه داشت.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی افزود: تیم‌های امدادی سیلاب هلال احمر سرایان به دنبال هشدار سطح نارنجی هواشناسی در حال آماده باش هستند.

دیگر خبرها

  • امدادرسانی به ۵۱۱ نفر در سیل خراسان جنوبی
  • امداد رسانی به بیش از ۵۷ هزار آسیب دیده سیلاب سیستان و بلوچستان
  • تلاش برای نجات ۹ نفر گرفتار در سیلاب شهرستان سرایان ادامه دارد
  • نجات ۹ گرفتار در سیلاب شهرستان سرایان
  • امداد برای نجات ۹ نفر گرفتار در سیلاب شهرستان سرایان
  • امداد برای نجات ۹ نفر گرفتار در سیلاب شهرستان سرایان ادامه دارد
  • امداد رسانی به افراد گرفتار در سیلاب مناطق عشایری سرایان
  • امداد رسانی به افراد گرفتار در سیلاب سرایان
  • امدادرسانی هلال احمر بیرجند به ۱۶ نفر متاثر از سیلاب
  • ۱۱۱ تیم عملیاتی هلال احمر در حال خدمات رسانی به سیلزدگان جنوب سیستان و بلوچستان هستند