Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-27@21:37:52 GMT

تجمعات بدون مجوز آزاد می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۰۶۰۲۲

به گزارش اکوفارس، الزام به دریافت مجوز برای برگزاری تجمعات اعتراضی از طرح مجلسی‌ها در مورد «تشکیل اجتماعات» حذف شده است.

آن‌طور که یکی از امضاکنندگان این طرح به «ایران» خبر داده، این تصمیم در کمیته ویژه بررسی این طرح در کمیسیون شوراها اخذ شده است.

طرح تشکیل تجمعات سال 96 و بعد از اعتراضات دی‌ماه با پیشنهاد احمد مازنی، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس تهیه شد و هدف از آن ایجاد امکان برپایی آزادانه‌تر تجمعات برای احزاب و اقشار مختلف مردم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس بخشی از این طرح «علاوه بر احزاب اقشار مختلف مردم نیز می‌توانند با کسب مجوز از وزارت کشور راهپیمایی، اعتصاب، تحصن و... برگزار کنند.» اکنون اما آن‌طور که کمیته ویژه کمیسیون شوراها برای این طرح به جمع‌بندی رسیده، قید مربوط به الزام کسب مجوز از وزارت کشور در این طرح حذف شده است.

توجیه حذف این قسمت توسط نمایندگان، ارجاع به اصل 27 قانون اساسی است. این کمیته معتقد است که کسب مجوز وزارت کشور در این خصوص هیچ ضرورت و الزامی ندارد و تنها اطلاع دادن برگزاری این دست تجمعات به وزارت کشور و نهادهای مربوطه کافی خواهد بود. این طرح اگر با این شکل تبدیل به قانون شود، امکان برگزاری تجمعات عمومی در کشور تقریباً آزاد خواهد بود.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۰۶۰۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از خواسته‌های خود پا پس نمی‌کشیم/ چرا باید اسیران را بدون اطمینان از پایان جنگ آزاد کنیم؟

از خواسته‌های خود پا پس نمی‌کشیم/ چرا باید اسیران را بدون اطمینان از پایان جنگ آزاد کنیم؟

دیگر خبرها

  • «پزشکی» دانشگاه آزاد اهواز به ترم مهرماه می‌رسد؟
  • سازمان غذا و دارو اعلام کرد؛ اسامی فرآورده‌های سلامت بدون مجوز
  • مدارس دینی بدون مجوز اهل سنت از ۳۳ به ۵ رسیده است
  • بدمستی در برابر مست عشق
  • بدمستی در برابر مست عشق 
  • خلیل آباد کمترین واحد صنفی بدون مجوز را دارد
  • از خواسته‌های خود پا پس نمی‌کشیم/ چرا باید اسیران را بدون اطمینان از پایان جنگ آزاد کنیم؟
  • آموزشگاه‌های آزادهنری معاف از مالیات می‌باشند
  • ممنوعیت برداشت فرآورده‌های جنگلی و مرتعی بدون اخذ مجوز در دماوند
  • با اعلام رییس صدور کمیته مجوز حرفه‌ای : AFC واگذاری استقلال و پرسپولیس را تایید کرد