Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-26@16:31:44 GMT

مشاور وزیر آموزش و پرورش: معلمان باید خود را به روز کنند

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۰۶۵۴۴

مشاور وزیر آموزش و پرورش: معلمان باید خود را به روز کنند

به گزارش ایرنا، محمدحسن قائدیها شامگاه چهارشنبه در آیین گرامیداشت هفته معلم در اردستان افزود: کار آموزش امروز بسیار سخت شده و معلم رقیب زیاد دارد، زیرا تا در گذشته تلفن همراه در اختیار دانش آموز نبود و پدران و مادران تنها نگران همنشینی فرزند خود بودند اما امروز رسانه هم به رقیب تبدیل شده و برخی دانش آموزان از برخی معلمان پیشی گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به آیه 164 سوره آل عمران مبنی بر فرستادن حضرت پیامبر (ص) برای نجات از گمراهی و هدایت به راه درست، بیان کرد: معلمان امروز با اطلاعات دیروز نمی توانند جوابگوی نیاز کنونی دانش آموزان باشند که باید این امر با به روز رسانی جبران شود.
مشاور وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: معلمی در کنار ارکان اصلی نظام محسوب می شود، زیرا هیچ راهی جز مدرسه برای تربیت دانش آموزان به عنوان آینده سازان کشور وجود ندارد.
وی اضافه کرد: هر چیزی، خوب یا بد از جمله جلوه های زیبای عشق معلمی، در مدرسه آموخته شده و واکنش آن را در جامعه دیده می شود و از این رو کار را باید از مدرسه ها آغاز کرد.
قائدیها وجود 36 هزار دانش آموز شهید و افزون بر پنج هزار نفر معلم شهید را یادآور شد و ادامه داد: این افراد را همان معلمی تربیت کرده که زمانی بخاری آتش گرفته را به آغوش می کشد تا دانش آموزان نسوزند، به سیل می زند تا دانش آموز را سیل نبرد اما خودش گرفتار می شود؛ این معلم ها نمونه هستند و دین خود را به کشورشان ادا کردند.
وی عنوان کرد: هرکجا حرفی از تعلیم و تربیت زده شود، آنجا مدرسه است و باید به آن احترام کرد؛ خداوند منتی بزرگ بر معلمان گذاشته، گل های مردم به دستشان سپرده شده تا آنها را تربیت کرده و درس انسانیت، شرافت، دینداری و مردمداری بیاموزند اما در سوی دیگر باید درس روابط اجتماعی و اخلاق را هم آموخت.
مدیر آموزش و پرورش اردستان نیز در این آیین با اشاره به اهمیت جایگاه معلمی از دید پیامبر گرامی اسلام (ص)، شهید آیت الله مطهری را الگوی معلمی دانست که با کج اندیشی و کج روی مبارزه کرد.
علی اصغر مومنیان همچین به بحث سند تحول بنیادین اشاره کرده، آن را مانند یک قانون اساسی برای آموزش و پرورش برشمرد و تاکید کرد: همه اعضای این وزارتخانه باید آن سند را سرلوحه کار خود قرار دهند.
وی افزود: عمل به این سند تربیت دانش آموزان از جنبه های دینی و اجتماعی را موجب می شود و آنها را بر مبنای اسلام رشد خواهد داد که بر این اساس تحقق آن باید مورد توجه همه باشد.
به گزارش ایرنا، 10 نفر از معلمان برتر در ادامه این آیین به میزبانی کانون شهید مفتح اردستان قدردانی شدند.
شهرستان 42 هزار نفری اردستان، افزون بر چهار هزار و 200 نفر جمعیت دانش آموزی با 65 واحد آموزشی و 435 نفر نیروی انسانی دارد.
12اردیبهشت سالروز شهادت آیت الله مرتضی مطهری با عنوان روز معلم و 12 تا 18 اردیبهشت به نام هفته بزرگداشت مقام معلم نامگذاری شده است.
7431/8123
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 آموزش و پرورش اخلاق عشق مدیر آموزش و پرورش وزیر آموزش و پرورش 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۰۶۵۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نواختن زنگ سپاس در مدارس کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، مسئول روابط عمومی آموزش و پرورش استان  با اشاره به فرا رسیدن هفته معلم و گرامیداشت استاد شهید مرتضی مطهری (ره) گفت: برنامه‌های هفته معلم با نواختن زنگ سپاس معلم و شعار "همه مدیون توییم" با تجدید میثاق با شهدا و براساس روز شمار در استان اجرا می‌شود.
ولی موسوی افزود: آیین نمادین زنگ «سپاس معلم» یازدهم اردیبهشت ماه با حضور مسئولان استانی ساعت ۸ صبح در دبستان پسرانه شاهد یاسوج، نواخته خواهد شد.
وی دیدار معلمان با مقام معظم رهبری در ۱۲ اردیبهشت، نشست خبری با خبرنگاران با هدف تبیین برنامه‌های هفته معلم، برنامه‌های مختلف رادیویی و تلویزیونی با حضور معلمان خلاق، ایثارگر و فداکار، تهیه مستند و کلیپ از برنامه‌های خودجوش دانش آموزان برای تکریم منزلت معلمان خود در مدارس و تهیه تیزر از افراد شاخص علمی، ورزشی، فرهنگی، اجتماعی و نخبه در رابطه با معلم را، از جمله برنامه‌های هفته معلم عنوان کرد.
رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان ادامه داد: دیدار با خانواده‌های معلمان شهید، جانباز و ایثارگر، سخنرانی مدیرکل و روسای آموزش وپرورش قبل از خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه، برپایی میز خدمت، برگزاری دوره‌های ضمن خدمت، مسابقات کتابخوانی از کتب استاد شهید مطهری و تجلیل از ۱۰۲ نفر از معلمان و مدیران نمونه استانی و شهرستانی را، بخش دیگری از برنامه‌های هفته معلم در استان است.
موسوی، تعلیم و تربیت دانش‌آموزان در تراز انقلاب اسلامی را، از مهمترین رسالت‌های معلمان عنوان کرد و گفت: دستگاه تعلیم و تربیت در آبادانی ایران اسلامی نقش تاثیر گذاری دارند که در این راستا معلمان نقش محوری دارند.
 وی از استاد شهید مطهری به عنوان یک الگوی تمام عیار برای معلمان یاد کرد و افزود: معلمان با الگو قراردادن شهید مطهری می‌توانند به خوبی به رسالت خود عمل کنند.
رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان با بیان اینکه سجایای اخلاقی شهید مرتضی مطهری نیاز امروز جامعه ما است بیان کرد: این شهید گرانقدر، کار‌های عمیق فکری در حوزه تعلیم و تربیت دارد که باید بیش از هر زمان دیگری به آن توجه شود.
وی در پایان از مشارکت دستگاه‌های اجرایی در برنامه‌های هفته معلم خبرداد و گفت: درهفته گرامیداشت مقام معلم ۴۰۰ برنامه در استان اجرا می‌شود.

دیگر خبرها

  • نواختن زنگ سپاس در مدارس کهگیلویه و بویراحمد
  • چرا اردستان معاونت آموزشی و پرورشی ندارد؟
  • نظام آموزشی اردستان، معاونت آموزشی و پرورشی ندارد
  • پیش بینی ۵۲ میلیارد اعتبار در حوزه عمرانی آموزش و پرورش رزن
  • هیچ منعی برای ثبت‌نام دانشجومعلمان در طرح مسکن فرهنگیان وجود ندارد
  • هیچ منع قانونی برای ثبت‌ نام دانشجومعلمان در طرح مسکن فرهنگیان وجود ندارد
  • شورای آموزش و پرورش بازوی اصلی دستگاه تعلیم و تربیت است
  • 44 هزار دانش آموز کردستانی سفیر سلامت
  • آئین نامه مدرسه تراز سند تحول نهایی شد
  • صحرایی: ۱۰۰ هنرستان به ظرفیت پذیرش دانش آموزان مهارتی اضافه شد + فیلم