Web Analytics Made Easy - Statcounter

پیمانه اقتصادی، هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون بورس تهران دوباره در مدار مثبت قرار گرفت، سکه تمام طرح قدیم به ۵ میلیون تومان رسید، افت «تسه ۹۶۱۰» پس از برخورد به مرز مقاومتی، دلار در صرافی‌های بانکی به ۱۴۴۹۰ تومان رسید، همتی: مردم با احتساب متغیر‌های سیاسی وارد بازار ارز نشوند، واردات نفت خام چین در ماه آوریل رکورد زد، سعودی‌ها نرخ نفت را افزایش دادند و مهم‌ترین تهدید برای اقتصاد جهان از نظر صندوق بین‌المللی پول را در بر دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر صنعت: افزایش قیمت خودرو کار دلالان بود

رضا رحمانی در حاشیه جلسه هیأت دولت در پاسخ به پرسشی دیگر درباره علت افزایش قیمت خودرو گفت: در دو هفته اول سال خودرو سازان در تعطیلات بودند و تأثیر نسبی بر قیمت خودرو گذاشته شد، البته من نمی گویم این موضوع تأثیر صد درصدی دارد، اما در حال حاضر کنترل‌ها صورت می‌گیرد و خودروها تولید می‌شود. وی ادامه داد: دلالان در اختلالات دو هفته پیش که در حوزه خودرو ایجاد شد متأسفانه نقش داشتند. در حال حاضر طبق تعهدات انجام می‌شود یعنی ۸۰ درصد به تعهدات داده می‌شود و ۲۰ درصد به فروش فوری داده می‌شود. وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که قرار بود کالاهای اساسی در ماه مبارک رمضان با قیمت بازار توزیع شود، آیا این کار صورت گرفت یا خیر، اظهار کرد: خرما جزو کالاهای تنظیم بازاری نبوده است، توزیع الباقی کالاها همچون گوشت و شکر شروع شده، برنج هم جزو کالاهایی است که پیش‌تر توزیع شده بود. وزیر صنعت ادامه داد: اتفاقاً در جلسه امروز هیأت دولت مطرح شد و اعلام شد هیچ مشکلی در زمینه توزیع کالاهای اساسی وجود ندارد. وی گفت: در حال حاضر شکر ۷ هزار تن روزانه مصرف داریم، اما ۱۰ هزار تن توزیع می‌شود. وزیر جهاد کشاورزی امروز دلیل گرانی شکر را توضیح دادند که علت آن به بارندگی ابتدای سال باز می‌گردد، اما در حال حاضر مشکلی وجود ندارد. رحمانی تاکید کرد: هر اندازه که برنج لازم باشد به بازار ارائه خواهد شد، هم برنج وارداتی و هم داخلی عرضه می‌شود.

بورس تهران دوباره در مدار مثبت قرار گرفت

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز چهارشنبه، با افزایش ۳۱۴۶ واحدی معادل ۱.۵۱ درصد به رقم ۲۱۱ هزار و ۳۴۴ واحد رسید. همچنین شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۹۰۳ واحدی معادل ۱.۵۱ درصد به رقم ۶۰ هزار و ۶۸۹ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۷۲ واحدی معادل ۰.۱۷ رصد، عدد ۴۳ هزار و ۳۳۶ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۵۰ واحدی معادل ۰.۱۷ درصد به رقم ۳۰ هزار و ۱۶۶ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۲۹۶۷ واحد افزایش معادل ۱.۲۷ درصد را رقم زد و به سطح ۲۳۶ هزار و ۹۴۳ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با  ۲۸۶۵ واحد افزایش معادل ۱.۸۳ درصد به رقم ۱۵۹ هزار و ۶۱۰ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۳۷۰۴ واحد افزایش معادل ۰.۹۳ درصد همراه بود و عدد ۴۰۲ هزار و ۴۳۰ واحد را به نمایش گذاشت.

ریزش بورس جهانی در پی تهدید چینی ترامپ!

ارزش سهام روز چهارشنبه در پی تهدید «دونالد ترامپ»،رئیس جمهور آمریکا، برای بالابردن تعرفه‌های وارداتی کالاهای چینی به این کشور، در بازارهای جهانی بورس به ویژه آسیا ریزش کرد. به نقل از پایگاه خبری سی. ان. بی. سی، شاخص بورس شانگهای چین روز چهارشنبه با کاهش یک دهم درصدی روبرو شد. شاخص بورس نیکی ژاپن نیز بیش از یک و نیم درصد افت داشت. شاخص کاسپی (Kospi) کره جنوبی نیز 14 صدم درصد ریزش کرد. سهام سامسونگ الکترونیک نیز نیم درصد تنزل پیدا کرد. شاخص هانگ سنگ (Hang Seng)در هنگ کنگ نیز با ریزش 6 دهم درصدی روبرو شده است. به نوشته سایت خبری «مارکت واچ» (Market Watch) شاخص داو جونز آمریکا نیز بیش از 473 واحد، معادل یک ممیز هشت دهم درصد، تنزل کرد و به سطح 25,965.09 رسید. شاخص اس اند پی 500 ( S&P 500) آمریکا نیز بیش از 48 واحد، معادل یک ممیز هفت دهم درصد، ریزش کرد و به سطح 2,884.05 رسید. این شاخص فهرستی متشکل از 500 سهام برتر در بازار بورس سهام نیویورک و نزدک (NASDAQ) است. شاخص بورس نزدک نیز 159 واحد معادل دو درصد سقوط کرد و به سطح 7,963.76 رسید. رئیس جمهور آمریکا، با بالا بردن فشار روی چین برای رسیدن به یک توافق تجاری اعلام کرد: تعرفه‌های واردات کالاهای چین به ارزش 200 میلیارد دلار را هفته جاری بالا خواهد برد و صدها میلیارد دلار دیگر واردات کالاهای چینی را نیز به زودی هدف می‌گیرد.

سکه تمام طرح قدیم به ۵ میلیون تومان رسید

دیروز، هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید به قیمت ۵ میلیون و ۱۹۰ هزار تومان رسید. هر قطعه سکه تمام طرح قدیم نیز با رشد قیمت، به نرخ ۵ میلیون تومان فروخته شد. هر نیم سکه بهار آزادی نیز ۲ میلیون و ۸۹۰ هزار تومان قیمت گذاری شد و هر ربع سکه بهار آزادی نیز به رقم یک میلیون و ۸۹۰ هزار تومان رسید. هر سکه یک گرمی یک میلیون و پانزده هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار با افزایش قیمت به نرخ ۴۷۳,۳۰۰ تومان می‌باشد. همچنین هر مثقال طلای ۱۷ عیار که به عنوان مبنا برای محاسبات نرخ گذاری است، ۲،۰۵۰،۰۰۰ تومان تومان قیمت گذاری شد که نسبت به روز قبل، ۱۰ هزار تومان گران‌تر شده است. حباب سکه نیز همانند روز‌های قبل، با توجه به کاهش داد و ستد و افت تقاضا در بازار، بدون تغییر همچنان ۵۳۰ هزار تومان می‌باشد.  

افت «تسه 9610» پس از برخورد به مرز مقاومتی

اوراق تسهیلات مسکن دی ماه ۹۶ «تسه۹۶۱۰» در معاملات روز گذشته حدود ۱/ ۰ درصد کاهش قیمت یافت و به سطح ۴۹ هزار و ۹۶۳ تومان رسید. سایر سررسیدهای وام شرایط متفاوتی را از هم تجربه کردند، ۱۸ مورد از آنها به کاهش قیمت پرداختند و تنها ۵ سررسید وام مسکن توانستند در محدوده مثبت معاملاتی قرار گیرند. «تسه۹۶۱۰» باز هم در تثبیت قیمت بالای مقاومت ۵۰ هزار ناتوان بود و عمر آن در کانال جدید تنها یک روز به درازا انجامید. بدون در نظر گرفتن رکود فراگیر بازار معاملات مسکن، دو عامل اصلی بازار اوراق وام مسکن را تضعیف کرده‌اند. در درجه اول ثابت ماندن سقف وام و انقباض مستمر سهم این اوراق از قیمت کل خانه باعث رکود شده است. از سمت دیگر افت سهم خانه‌های نوساز دارای وام از کل واحدهای مسکونی فروش‌رفته تقاضا برای «تسه‌ها» را محدودتر کرده است.

خروج ارز برای واردات ۲۴۱ تن بیسکویت به کشور

آمار مقدماتی گمرک از تجارت خارجی ۱۲ ماهه سال ۹۷ نشان می‌دهد که در این مدت بیش از ۲۴۱ تن بیسکویت از کشور‌های مختلف جهان وارد ایران شده است. براساس واردات این حجم بیسکویت به کشور، ۴۸۲ هزار و ۸۵۲ دلار ارز از کشور خارج شد که بالغ بر ۲۰ میلیارد و ۳۳ میلیون و ۶۵۸ هزار و ۴۰۱ ریال در آمار گمرک به ثبت رسیده است. گفتنی است بیسکویت از اسپانیا، اکراین، ایتالیا، بریتانیا، فرانسه و مالزی وارد ایران شده که در این بین فرانسه بیشترین حجم صادرات بیسکویت را به کشور داشته است.

دلار در صرافی های بانکی به 14490 تومان رسید

بر اساس اطلاعات سامانه سنا بانک مرکزی، در پایان معامات روز گذشته، هر اسکناس دلار آمریکا به نرخ 14790 تومان خریداری شد و به قیمت 14490 تومان در صرافی های بانکی و مجاز به متقاضی دریافت دلار آمریکا فروخته شد. همچنین هر یورو به نرخ 16690 تومان خریداری و به قیمت 16890 تومان فروخته شد. 

همتی: مردم با احتساب متغیرهای سیاسی وارد بازار ارز نشوند

رییس کل بانک مرکزی در حاشیه جلسه هیأت دولت، گفت: همانطور که نظام و رئیس جمهور موضع خود را در مقابل برجام اعلام کردند مهلت ۶۰ روزه داده شد تا طرف‌های برجام اقدامات خود را انجام دهد. وی ادامه داد: بانک مرکزی همیشه اقدامات خود را انجام می‌دهد. جوی که در بازار ارز طی چند هفته اخیر اتفاق افتاده، حاصل تنش‌های سیاسی است و من فاکتور اقتصادی در آن نمی بینم. همتی گفت: همیشه توصیه‌ام این بوده که در بازار ارز فاکتورهای اقتصادی نیست که نرخ دلار را بالا برده است. با همین تعبیر تنش‌های سیاسی ممکن است متغیرها مجدد تغییر کنند. همیشه گفته‌ام در بازار ارز سرمایه گذاری صورت نگیرد؛ چرا که تصمیمات اقتصادی نیست که نرخ دلار را بالا برده است. امیدواریم اتفاقاتی که تحت عنوان آثار روانی سیاسی در بازار مطرح می‌شود، به حداقل برسد. وی افزود: مردم با احتساب متغیرهای سیاسی وارد این بازار نشوند. بانک مرکزی پیش بینی‌ها را انجام داده و پیشگیری‌های لازم را خواهد داشت. این مقطع هم خواهد گذشت و خوشبین هستیم. همتی تصریح کرد: بانک مرکزی در متغیرات سیاسی نقش ندارد و تحولات را ایجاد نمی‌کند. ممکن است توافقاتی صورت گیرد و مذاکراتی انجام شود که هیچکدام از آنها قابل پیش بینی نیست. آن چیزی که من در رابطه با امکانات و توانمندی‌های بانک مرکزی است می گویم. قرار نیست هر روز مبادلات و موازنات را در داخل سنگین کنیم. مواقعی که لازم باشد مداخله می‌کنیم و در حال حاضر می گویم شرایط بانک مرکزی از لحاظ توانمندی‌ها فرقی با گذشته نکرده است. وی در پاسخ به شایعه‌ای مبنی بر کسری بودجه دولت توسط افزایش نرخ ارز، گفت: اصلاً همچین چیزی نیست، اگر چنین چیزی بود باید عرضه سنگینی در بازار داشته باشیم.

افزایش 31.8 درصدی مازاد تجاری چین

آمارها نشان می دهد با وجود جنگ تجاری واشنگتن با پکن، مازاد تجاری چین در 4 ماه اول سال جاری میلادی با 31.8 درصد افزایش، به 618 میلیارد و 170 میلیون یوان (هر دلار آمریکا معادل 6.5 یوان) رسیده است. گمرک چین روز چهارشنه اعلام کرد در چهار ماه اول امسال، میزان صادرات و واردات چین به 9.51 تریلیون یوان رسید که در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته 4.3 درصد افزایش یافته است. آمار نشان می‎دهد در این مدت ارزش صادرات چین 5.06 تریلیون یوان و ارزش واردات هم 4.45 تریلیون یوان بوده که در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته به ترتیب 5.7 و 2.9 درصد افزایش یافته است. در ماه آوریل (10 فروردین تا 10 اردیبهشت) ارزش کل واردات و صادرات چین 2.51 تریلیون یوان بود که 6.5 درصد افزایش یافته است از این میزان، 1.3 تریلیون یوان صادرات و 1.21 تریلیون یوان نیز واردات بود که به ترتیب 3.1 و 10.3درصد رشد داشته است. از نظر شرکای تجاری عمده، صادرات چین در این مدت به اتحادیه اروپا، کشورهای عضو اتحادیه 'آ.سه.آن' و ژاپن افزایش یافته و سرعت رشد صادرات و واردات به کشورهای مسیر کمربند و جاده هم بیشتر از کشورهای دیگر بوده است. بر اساس این گزارش، صادرات محصولات مکانیکی و الکتریکی افزایش یافته و واردات نفت خام و گاز طبیعی نیز افزایش پیدا کرده اما واردات سویا کاهش یافته است.

واردات نفت خام چین در ماه آوریل رکورد زد

در ماه آوریل، علی‌رغم تعطیلی پالایشگاه‌های چین برای تعمیرات و تقاضای سوخت داخلی پایین، با ذخیره‌سازی نفت ایران توسط پالایشگاه‌های دولتی قبل از تشدید تحریم‌ها، واردات نفت خام این کشور به طور غیرمنتظره‌ای رکورد زد. طبق داده‌های اداره کل کالای چین، واردات نفت خام در ماه گذشته ۴۳.۷۳ میلیون تن، یا ۱۰.۶۴ میلیون بشکه در روز بوده است. این درحالی است که در ماه مارچ واردات نفت چین ۹.۲۶ میلیون بشکه در روز بوده است. طبق محاسبات رویترز، واردات نفت آوریل نسبت به ماه مشابه سال قبل ۱۱ درصد جهش داشته است. در چهار ماه اول ۲۰۱۹، چین که بزرگترین واردکننده نفت خام در جهان است، ۱۶۴.۹ میلیون تن، یا ۱۰.۰۳ میلیون بشکه در روز، نفت وارد کرده است، که نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۸.۹ درصد رشد داشته است. وانگ ژائو، رئیس بخش تحقیقات نفت در شرکت سوبلیم چاینا اینفورمیشن، می‌گوید: واردات نفت خام درحالی از سطح انتظارات ما فراتر رفت که نه نرخ تولیدات داخلی پالایشگاه‌ها و نه میزان مصرف سوخت از چنین میزان خرید بالایی پشتیبانی نمی‌کرد. وانگ گفت: احتمالاً ما به این علت شاهد افزایش ذخایر نفت هستیم که پالایشگاه‌های دولتی با پیش‌بینی تأثیرات تحریم‌ها، حجم زیادی از نفت ایران را خریداری کردند. داده‌های رفینیتیو نشان می‌دهد که در ماه آوریل واردات نفت از ایران به ۸۰۰ هزار بشکه در روز رسیده که بالاترین نرخ آن از ماه آگوست تا کنون است.

مهم‌ترین تهدید برای اقتصاد جهان از نظر صندوق بین‌المللی پول

کریستین لاگارد، رییس صندوق بین‌المللی پول گفت: تنش‌های جدید میان آمریکا و چین برسر اختلافات تعرفه‌ای و تجاری مهم‌ترین تهدیدی است که اقتصاد جهان با آن مواجه است. لاگارد در کنفرانسی در پاریس به خبرنگاران گفت: مشخصا تنش‌ میان چین و آمریکا تهدیدی برای وضعیت اقتصادی در جهان است. در شرایط فعلی  شایعات و تویینت‌های جدید احتمال حصول توافق میان دو کشور را کمرنگ تر کرده است. دونالد ترامپ، رییس‌جمهور آمریکا روز دوشنبه با تهدیدی در توییتر مبنی بر این‌که تعرفه‌هایی که امریکا روی ۲۰۰ میلیارد دلار صادرات چین به این کشور وضع کرده است ممکن است تا ۲۵ درصد افزایش پیدا کند، شوک جدیدی به بازارهای جهانی وارد کرد. آمریکا و چین از سال گذشته وارد یک جنگ تجاری با یکدیگر شده‌اند که به وضع تعرفه روی واردات کالاها به ارزش میلیاردها دلار منجر شده است. هر دو کشور در دسامبر موافقت کرده بودند از وضع تعرفه جدید به مدت ۹۰ روز دست نگه دارند و در این مدت تلاش کنند به توافق برسند.

یک میلیون تُن؛ خرید گندم مازاد کشاورزان

از آغاز فصل برداشت تا ۱۸ اردیبهشت‏، ۱ میلیون و ۴۶ هزار و ۲۶۲ تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان خریداری شده است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی‏، بر اساس اعلام مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات این میزان خرید در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۳۰.۳ درصد رشد داشته است. ارزش گندم خریداری شده از کشاورزان‏، هزار و ۸۰۵ میلیارد تومان بوده که تاکنون بیش از هزار و ۵۹۸ میلیارد تومان از بهای این محصول به کشاورزان پرداخت شده است. استان خوزستان با ۷۷۴ هزار تن‏، بیشترین میزان خرید گندم از کشاورزان را داشته است.

سعودی ها نرخ نفت را افزایش دادند

بلومبرگ: در شرایطی که کشورهای آسیایی با کمبود نفت روبه‌رو هستند، عربستان قیمت رسمی نفت را برای همه انواع نفت خام تولیدی خود در بازار آسیا افزایش داد. عربستان قیمت نفت خام سبک عربی را برای تحویل در ماه ژوئن در مقایسه با شاخص نفت خام خاورمیانه، به بالاترین حد در ۱۱ ماه اخیر رساند که بالاتر از پیش‌بینی معامله‌گران است. قیمت‌گذاری شاخص نفت خام میانه عربی به بالاترین حد از سال ۲۰۱۳ میلادی تا کنون و قیمت شاخص نفت خام سنگین عربستان نیز به بالاترین حد در بیش از ۶ سال اخیر رسید.

تا کنون قیمت ماکارانی و تن ماهی تغییری نداشته است

قاسمعلی حسنی دبیر کل بنکداران مواد غذایی با انتقاد از هجوم مردم برای خرید برخی اقلام نظیر ماکارانی و تن ماهی در بازار اظهار کرد: اگرچه قرار است شرکت‌های تن ماهی و ماکارانی با مجوز سازمان حمایت تغییر نرخ دهند، اما تا کنون این محصولات با نرخ‌های جدید به بازار عرضه نشده اند. وی افزود: با توجه به شایعات افزایش قیمت، مردم برای صرفه جویی اقدام به خرید‌های انبوه کرده اند که در نهایت خرید‌های غیر ضرور و هجوم افراد منجر به ایجاد کسری و کمبود در فروشگاه‌ها شده است، در حالیکه به سبب فراوانی کالا در انبار‌ها از مردم تقاضا داریم که به صورت هفتگی خرید خود را انجام دهند تا تقاضای کاذب زمینه را برای سودجویی دلالان در بازار فراهم نکند. حسنی با اشاره به اینکه کالا در تمامی انبار‌ها به اندازه کافی است، بیان کرد: این در حالی است که شایعات موجود در بازار، زمینه را برای سودجویی عده‌ای دلال فراهم کرده است. از این رو به سبب فراوانی کالا و ثبات نرخ تن ماهی و ماکارانی تا این لحظه در بازار، مردم هر گونه گران فروشی را به دستگاه‌های نظارتی اطلاع دهند. این مقام مسئول با بیان اینکه تا کنون قیمت ماکارانی و تن ماهی تغییری نداشته است، اظهار کرد: با توجه به درخواست شرکت‌های تولید کننده باید منتظر ماند تا نرخ‌های جدید از سوی سازمان حمایت اعلام شود، از این رو از مردم تقاضا داریم در مواقعی که شایعه رخ می‌دهد از هجوم برای خرید غیر عرف به کالا اجتناب کنند. وی با اشاره به اینکه خبری از نرخ مصوب شکر در مغازه‌ها نیست، بیان کرد: با توجه به آنکه واردات و توزیع دست دولت است و بخش خصوصی تنها نظاره گر است، بنابراین قیمت‌های شکر با نرخ‌های بالاتر از مصوب در بازار عرضه می‌شود، در حالیکه با توزیع بار به بنکداری و عمده فروشان امکان عرضه شکر با نرخ مصوب ۳ هزار و ۴۰۰ تومان در بازار وجود دارد و تنها در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و شرکت‌های تعاونی شکر با نرخ مصوب عرضه می‌شود. دبیر کل بنکداران مواد غذایی با بیان اینکه هیچ کمبودی در عرضه کالای مورد نیاز سبد خانوار وجود ندارد، گفت: با توجه به شایعات و جو روانی حاکم بر بازار، عده‌ای دلال و سودجو به دنبال تنش قیمت هستند، در حالیکه سیاست گذاری باید به گونه‌ای باشد تا اصناف بتوانند خود وارد میدان شوند و بازار را ساماندهی کنند. /باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: تابناک

کلیدواژه: وزیر صنعت افزایش قیمت مازاد تجاری قیمت سکه تیم بی ترامپ خروج از ان پی تی ماده 36 برجام ماده 26 برجام برجام اقدامات ضدایرانی ترامپ غنی سازی اورانیوم فلاحت پیشه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۰۷۷۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریزش میلیونی قیمت‌ها در بازار طلا و سکه/ پیش‌بینی قیمت‌های فردا

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، قیمت طلا و سکه در شروع نخستین روز هفته با روند کاهشی بازگشایی شد.

براساس گزارش تجارت‌نیوز، روند قیمت در بازار طلا با کاهش چشمگیر قیمت دلار همراه شد و افت میلیونی قیمت‌ها را برای بازار فلز زرد به دنبال داشت.

روز شنبه افت قیمت دلار به همراه کاهش محدود اونس جهانی طلا، بازار طلا و سکه را یکدست نزولی کرد. این کاهش قیمت، مثقال طلا را بعد از گذشت بیش از یک ماه به کانال ۱۴ میلیونی برگرداند.

فعالان بازار طلا با توجه به تعطیلی بازارهای جهانی در دو روز آینده، انتظار تغییر قیمتی خاصی در طلای جهانی ندارند، اما معتقدند اگر مدیریت بانک مرکزی در بازار ارز ادامه پیدا کند، باید منتظر کاهش بیشتر قیمت‌ها در بازار طلا، سکه و ارز باشیم.

قیمت نقره همپای طلا ارزان شد

گفتنی است اونس جهانی طلا در لحظه نگارش این گزارش با رقم ۲۳۳۸ دلاری در حال معامله است. اونس جهانی نقره نیز روی قیمت ۲۷ دلار و ۲۲ سنت ایستاده است. قیمت هر گرم نقره ۹۹۹ با رقم ۵۴ هزار و ۱۲۰ تومان معامله می‌شود و کاهش هزار و ۵۹۰ تومانی پیدا کرده است.

سکه بهار ۳۸ میلیونی شد

قیمت سکه امامی روز شنبه ۸ اردیبهشت بیشترین کاهش قیمت در قطعات سکه را داشت. این قطعه با کاهش یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومانی، به کانال ۴۱ میلیونی برگشت و روی رقم ۴۱ میلیون و ۱۰۰ هزار تومانی بسته شد. سکه‌ بهار با افت یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی در کف کانال ۳۸ میلیونی معامله شد.

گفتنی است قیمت نیم‌سکه با کاهش ۶۰۰ هزار تومانی با رقم ۲۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی معامله و قیمت ربع‌سکه با افت ۷۰۰ هزار تومانی روی رقم ۱۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومانی بسته شد. قیمت سکه گرمی روز شنبه ۴۰۰ هزار تومان کاهش پیدا کرد و با قیمت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان معامله شد.

حباب سکه با افت قیمت همراه شد

قیمت طلا در اولین روز معاملاتی هفته کاهشی شد. هر مثقال طلای ۱۸ عیار ۳۷۸ هزار تومان کاهش داشت و یک کانال عقب‌نشینی کرد و با قیمت ۱۴ میلیون و ۸۹۳ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار با افت ۸۵ هزار تومانی روی رقم سه میلیون و ۴۳۸ هزار تومانی ایستاد. قیمت طلای دست دوم نیز روی رقم سه میلیون و ۳۹۲ هزار تومان ایستاد.

حباب سکه روز شنبه در تمام قطعات کاهش پیدا کرد. حباب سکه امامی ۵۴۵ هزار تومان، سکه بهار ۴۷۲ هزار تومان،‌ نیم‌سکه ۲۲۳ هزار تومان، ربع‌سکه ۵۱۲ هزار تومان و سکه گرمی ۳۰۸ هزار تومان کاهش داشت.

۲۲۷۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900315

دیگر خبرها

  • ریزش قیمت دلار تا ۵۸ هزار تومان!
  • ریزش میلیونی قیمت‌ها در بازار طلا و سکه/ پیش‌بینی قیمت‌های فردا
  • اصلاح قیمت مواد اولیه برای تولید خودرو امری ضروری است/ افزایش 40 درصدی اعلام نیاز سایپا به ورق خودرو در راستای افزایش تولید خودرو در سال جاری
  • قیمت کارخانه‌ای خودرو ۸۰ درصد زیر نرخ بازار است
  • کاهش قیمت طلا در بازار جهانی فلزات گران بها
  • ریزش ۱۰۰ دلاری طلای جهانی
  • پیش‌بینی قیمت‌ها در بازار خودرو؛ وارداتی‌ها گران‌تر می‌شوند؟!
  • کمبودی در توزیع لاستیک خودرو‌های سواری نداریم
  • واردات قهوه ۷۵ درصد افزایش یافت
  • صادرات دام راهکاری برای ایجاد رونق صنعت دامپروری