Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، کامران گردان صبح پنج شنبه در کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان که پیرامون بررسی وضعیت پل‌های عابر پیاده سطح شهر برگزار شد، گفت: تجربه جوامع مختلف نشان داده که توسعه بدون در نظر گرفتن فرهنگ به طور کامل محقق نمی‌شود و باید در کنار انجام فعالیت‌های عمرانی فرهنگ سازی لازم نیز صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گردان با اشاره به اینکه پل عابر پیاده از مباحث دامنه داری بود که در کمیسیون خدمات شهری دوره چهارم شورا مصوبه‌ای مبنی بر مکانیزه کردن آن داشتیم، افزود: علی رقم اینکه پل‌های عابر پیاده مکانیزه در شهر همدان توسعه یافته اما هنوز فرهنگسازی مناسب در استفاده از آن صورت نگرفته و همین امر باعث شده بازدهی خوبی را شاهد نباشیم.

فرهنگ نگهداری از اموال عمومی در جامعه نهادینه شود

وی با اشاره به اینکه شاهد تخریب اموال عمومی به ویژه تجهیزات پل‌های عابر پیاده توسط معدود افرادی در سطح شهر هستیم، اضافه کرد: باید فرهنگ نگهداری از اموال عمومی در جامعه نهادینه شود و مردم در حفظ و نگهداری اموال دولتی و عمومی کوشا باشند چرا که برای این اموال از جیب آنها هزینه می‌شود.

رئیس شورای شهر همدان به نقش مدیریت شهری در امر فرهنگ سازی اشاره کرد و یادآور شد: همه ما باید در زمینه فرهنگ‌سازی برای حفظ وسایل و تجهیزات عمومی وارد شویم و این باور را در ذهن شهروندان نهادینه کنیم که ضرر تخریب وسایل عمومی در نهایت به خودشان بر می‌گردد.

وی با تاکید بر اینکه جلوگیری از تخریب اموال عمومی نیازمند عزم جدی است، اظهار کرد: باید از طریق تبلیغات و اطلاع رسانی از جمله تبلیغات محیطی این فرهنگ سازی آغاز شود.

گردان گفت: مباحث پل‌های عابر پیاده و نصب دوربین مدار بسته برای جلوگیری از تخریب این امکانات و تجهیزات و نیز فرهنگ سازی مهمترین مقوله‌ای است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی یادآور شد: با توجه به شرایط اقتصادی، احداث پل‌های عابر پیاده باید بر اساس کار کارشناسی و فنی باشد و نصب پل‌ها کارایی و بهره وری داشته باشد در غیر این صورت بیشتر هدر رفت هزینه است.

دوربین‌های پایش شهری راهکاری منطقی برای جلوگیری از تخریب اموال عمومی

رئیس کمیسیون نظارت، بازرسی و اداری شورای شهر همدان هم در این جلسه دوربین‌های مداربسته و پایش شهری را از راهکارهای منطقی برای جلوگیری از تخریب اموال عمومی دانست و گفت: با توجه به اینکه بعضی از این پل‌ها دستخوش تخریب شده یا از کار افتاده‌اند بر این اساس باید امر و فرهنگ سازی در نگهداری و حفاظت از آنها صورت پذیرد.

سید مسعود عسگریان بر تجهیز پله‌های برقی سطح شهر به دوربین مداربسته تاکید کرد و یادآور شد: با نصب این دوربین‌ها برای نگهداری و تعمیر مجدد پله‌ها صرفه جویی می‌شود چرا که دوربین در رفتارهای اجتماعی شهروندان بسیار تأثیر گذار است و در مقابل هزینه‌های هنگفتی که برای دستگاه‌های انجام شده برای نگهداری آنها مقرون به صرفه است

عسگریان اضافه کرد: همچنین می‌توان با استفاده از این دوربین‌ها میزان بهره وری شهروندان از امکانات و تجهیزات نصب شده سطح شهر در پل‌های عابر پیاده را بررسی کرد.

نصب ۲۱ پل عابر پیاده در شهر همدان

مدیر عامل سازمان ترافیک شهرداری همدان نیز با بیان اینکه در مجموع ۲۱ پل عابر پیاده در سطح شهر همدان نصب شده است، اضافه کرد: از این تعداد ۵ دستگاه به صورت پل ساده، ۴ عدد به دستگاه برقی و آسانسور، ۵ عدد به آسانسور و ۷ عدد نیز به پله برقی مجهز شده‌اند.

احسان صباغ ضمن ارائه گزارشی از وضعیت پل‌های عابر پیاده گفت: تمام تجهیزات الکترونیکی و مکانیزه پل‌ها به سنسورهای مختلف مجهز هستند که متأسفانه عده معدودی از شهروندان از این امکانات به درستی استفاده نمی‌کند و به پل‌ها آسیب وارد می‌کنند.

صباغ با بیان اینکه مالک اصلی این تجهیزات مردم شهر هستند، افزود: متأسفانه برخی از شهروندان به اموال عمومی از جمله پله‌های برقی آسیب وارد می‌کنند به صورتی که سال گذشته برای خرید و تعویض شیشه‌های حفاظ پله برقی‌های سطح شهر ۷۵ میلیون تومان هزینه کردیم.

کد خبر 4612436

منبع: مهر

کلیدواژه: شورای شهر همدان شهرداری همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۰۹۱۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمین مورد نیاز برای احداث کتابخانه‌های عمومی در اردبیل تامین می‌شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: در راستای توسعه فضاهای فرهنگی زمین مورد نظر در مناطق فاقد کتابخانه عمومی در اردبیل اختصاص خواهد یافت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، کمال الدین میرجعفریان در نشست با مدیرکل کتابخانه های عمومی استان، اظهار کرد: توسعه متوازن فضای‌های فرهنگی و آموزشی لازمه تحقق عدالت فرهنگی است و در این راستا زمین مورد نیاز برای احداث کتابخانه های عمومی تأمین خواهد شد.

وی افزود: توسعه فضای کتابخانه‌ای در اردبیل و نزدیک شدن به سرانه متوسط کشوری، یکی از مطالبات دانش آموزان و دانشجویان در سال‌های اخیر بوده است.

معاون امور عمرانی استانداری اردبیل اظهار داشت: در راستای رفع نیازمندی‌های حوزه سرانه کتابخانه های عمومی پس از جلسات متعدد کارشناسی پراکندگی کتابخانه‌های عمومی در سطح شهر اردبیل مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت و زمین مورد نیاز تأمین خواهد شد.

پروانه رضاقلیزاده مدیرکل کتابخانه عمومی استان اردبیل نیز از گفتگو با خیر کتابخانه ساز برای احداث کتابخانه عمومی خبر داد و افزود: خیرین کتابخانه ساز آماده احداث پروژه احداث کتابخانه عمومی بعد از تحویل زمین هستند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل اظهار داشت: بر اساس برآورد صورت گرفته پیش بینی می‌شود طی یک تا دو سال آینده بتوانیم کتابخانه‌ای شایسته در این نقطه از شهر افتتاح کرده و به بهره برداری برسانیم تا شهروندان ساکن در این مناطق از فضای مطالعاتی و خدمات کتابخانه‌ای آن بهره مند شوند.

رضاقلیزاده یادآور شد: دسترسی آسان به کتابخانه یکی از استانداردهای فدراسیون بین المللی انجمن‌ها و مؤسسات کتابداری (ایفلا) است و رسیدن به این استانداردها مستلزم افزایش تعداد کتابخانه ها در مناطق مختلف شهری و روستایی است.

گفتنی است، در این جلسه همچنین اداره کل راه و شهرسازی مکلف شد زمینی به مساحت ۶۰۰ متر مربع در خیابان دامپزشکی برای احداث کتابخانه در اختیار اداره کل کتابخانه های عمومی استان اردبیل قرار دهد و در خصوص تأمین زمین مورد نظر برای احداث کتابخانه عمومی در محلات دروازه مشگین و میدان جهاد که وسعت و تراکم جمعیت قابل توجهی داشته و از کتابخانه های عمومی شهر فاصله چشمگیری دارد، اقدامات لازم توسط دستگاه‌های اجرایی صورت گیرد.

کد خبر 748498

دیگر خبرها

  • چاره‌ای جز احداث تقاطع سپاه نداریم
  • وضعیت ترافیک شهرستان همدان بهتر شده است
  • پیشرفت ۸۵ درصدی عملیات احداث پل عابر پیاده خیابان آبشار + فیلم
  • بازنگری در مکان‌یابی پل‌های عابر پیاده در قم/۱۰ پل عابر پیاده مکانیزه اجرایی می‌شود
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • تامین زمین مورد نیاز برای احداث کتابخانه‌های عمومی در اردبیل
  • زمین مورد نیاز برای احداث کتابخانه‌های عمومی در اردبیل تامین می‌شود
  • حل مشکل تردد دانشجویان بزرگترین دانشگاه اهواز با ساخت پل عابر پیاده
  • درخواست احداث پل عابر در روستا
  • مرگ موتورسوار در کورس با پراید/ فوت عابر پیاده در پی فرار راننده مقصر