Web Analytics Made Easy - Statcounter

 روزنامه های صبح امروز ایران در سرمقاله های خود به مهمترین مسایل روز کشور و جهان پرداخته اند که گزیده آن ها در ذیل می آید:

دیر‌هنگام بود اما ضروری

بیانیه دیروز شورای عالی امنیت ملی که خطاب به ۵ کشور باقی‌مانده در برجام صادر شده بود، اگرچه اقدامی دیر‌هنگام بود ولی در صورت تداوم می‌تواند شروع قابل قبولی برای خروج دولت از دیپلماسی انفعالی تلقی شود و از این جهت باید آن را به فال نیک گرفت و به دولت برای پیشبرد آن کمک کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بازی بزدل و آینده راهبرد جدید هسته ای

سال گذشته که آمریکا از برجام خارج شد نوشتم اگر می خواهیم آمریکا جلوتر نیاید و اگر می خواهیم اروپا حاضر باشد در قبال حفظ برجام هزینه دهد باید برخی تعهدات برجامی خود را انجام ندهیم البته تصریح کردم این موارد نباید به گونه ای باشد که «نقض اساسی» و خروج از برجام تلقی شود.

برجام به خانه آخر نزدیک شد

روز گذشته و همان طور که از پیش اعلام شده بود، جمهوری اسلامی ایران در واکنش به خروج آمریکا از برجام و همچنین نبود هیچ تحرک جدی از سوی طرف های اروپایی برای جبران آن، انجام دو مورد از تعهدات خود را کنار گذاشت.

این تازه گام اول است

کشورمان در شش سال گذشته که برای پایان دادن به بهانه‌جویی‌های غربی وارد مذاکره با آن‌ها شده، هزینه‌های هنگفتی داده است. پس از اینکه برجام را با همه تلخی نامتوازن بودن و اعوجاج و مکانیزم‌های تقریباً یکسویه‌اش پذیرفتیم، در گامی برخاسته از خامی، دست به اجرای تمامی تعهدات و التزامات خود در برجام زدیم و این اجرای عجولانه را تا قبل از آغاز زمانبندی اجرای برجام، پایان بردیم.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: سرمقاله سرمقاله روزنامه 19 اردیبهشت ماه 98

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۰۹۱۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سنوار در مدیریت جنگ برتر از همه سران اسرائیلی است

به گزارش جام جم آنلاین، روزنامه عبری زبان هاآرتص امروز دوشنبه در مطلبی تاکید کرد که یحیی سنوار (رهبر حماس در نوار غزه) باهوش‌تر از همه اعضای شورای جنگ رژیم صهیونیستی است.

هاآرتص افزود که سنوار بر خلاف سران اسرائیلی، همواره نگاهی عمیق و آینده نگر دارد و چندین گام آینده را پیش‌بینی می‌کند و هر بار تل‌آویو را به شیوه‌ای جدید غافلگیر می‌کند.

در همین رابطه، روگل البر تحلیلگر هاآرتص تاکید کرد که باید اعتراف کرد سنوار یک شطرنج‌باز ماهر و درجه یک است.

روزنامه مذکور اشاره کرد: باید اعتراف کرد سنوار در مدیریت جنگ برتر از کل سران اسرائیل است.

دیگر خبرها

  • گروسی هفته آینده به ایران سفر می‌کند
  • ورود و خروج سهامداران درصدی ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • پیروزی بدون جنگ
  • سنوار در مدیریت جنگ برتر از همه سران اسرائیلی است
  • آینده جامعه بشری به تلاش امروز معلمان و اساتید بستگی دارد
  • چین در «ایندو-پاسفیک» راهبرد «قورباغه آب‌پز» را دنبال می‌کند
  • ورود و خروج سهامداران درصدی ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • نهضت هنر انقلاب در خوزستان شعله‌ورتر از گذشته‌ شد‌
  • خبر احتمال مذاکرات هسته ای،قیمت دلار را در بازار تهران ریخت
  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود