Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@21:25:35 GMT

بارش‌های اخیر کسری مخازن آب زیرزمینی را جبران نمی‌کند

تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۰۹۵۲۱

بارش‌های اخیر کسری مخازن آب زیرزمینی را جبران نمی‌کند

مدیر حفاظت و بهره برداری از منابع آب شرکت آب منطقه‌ای استان قم گفت: بیلان منفی سفره‌های زیرزمینی چند دهه گذشته که باعث ممنوعه و بحرانی شدن دشت‌ها شده است با بارندگی‌های خوب اخیر به کلی جبران نخواهد شد.

‌علیرضا عرب بافرانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا گفت: به لطف و عنایت خداوند طی دو ماه گذشته بارندگی‌های مطلوبی در کشور و استان رخ داد و باعث آبگیری بیش از ۸۰ درصدی مخازن سدهای کشور گردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: به دنبال سریز شدن سد گلپایگان در اوایل فروردین ماه سال جاری سد کوچری نیز در آستانه سریز شدن است؛ ضمن اینکه سد ساوه پس از ۲۴ سال در اوایل اردیبهشت ماه سریز کرد.

مدیر حفاظت و بهره برداری از منابع آب استان قم با تشریح وضعیت آب زیرزمینی دشت‌های استان تصریح کرد: بارندگی‌های کم سابقه ماه‌های اخیر هم باعث افزایش منابع آب سطحی شده و هم موجب بهبود منابع آب زیرزمینی خواهد شد ولی فعلاً بیلان منفی سفره‌های زیرزمینی چند دهه گذشته که باعث ممنوعه و بحرانی شدن دشت‌ها شده است با بارندگی‌های خوب اخیر به کلی جبران نخواهد شد.

عرب بافرانی یادآورشد: استمرار خشکسالی دو دهه اخیر و برداشت‌های بی رویه از ذخایر استراتژیک آب زیر زمینی کشور در حال حاضر مخزن آب زیرزمینی کشور را با کسری حدود ۱۳۰ میلیارد متر مکعبی مواجه کرده است.

وی گفت: در این راستا وزارت نیرو با هدف کنترل و بهبود شرایط موجود طی ده سال اخیر با اقداماتی چون برخورد با چاه‌های غیر مجاز، جلوگیری از اضافه برداشت چاه‌ها، نصب کنتورهای هوشمند و چندین پروژه دیگر سعی در مدیریت وضع موجود کرده است.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سفره هاي آب زيرزميني

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۰۹۵۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویر سیل شدید در برزیل در پی بارندگی‌های اخیر

جاری شدن سیل و رانش زمین در برزیل در پی بارندگی‌های شدید چند روزه در این کشور منجر به مرگ دست‌کم ۵۶ نفر شده است. مقامات محلی می‌گویند بیش از ۷۰ نفر در ایالت «ریو گرانده جنوبی» مفقود شده‌اند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • رویای شیرین پریشان و دریاچه‌ای که دیگر نیست
  • سهم ناچیز سدهای خراسان شمالی از بارش‌ها/ آب ذخیره کمتر شد
  • خسارت به ۳۵۰ خانواده در جریان بارش‌های اخیر
  • آبگیری بیش از ۸۰۰ هزارمتر مکعب از سازه‌های آبخیزداری درمیان
  • حجم ذخیره آب مخازن سدهای کردستان به ۷۲ درصد رسید
  • وقوع سیل در افغانستان ۱۴ کشته برجای گذاشت
  • خسارت ۲۵۳ میلیارد تومانی بارش‌های اخیر به کشاورزی کرمانشاه
  • تصاویر سیل شدید در برزیل در پی بارندگی‌های اخیر
  • آبگیری ۸۱ درصد کل مخازن سدهای خوزستان
  • بارندگی‌های اخیر خسارتی به گندم‌های برداشت شده در خنج وارد نکرده است