Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-05@02:32:13 GMT

اشتباه محاسبه‌ای در افزایش نرخ حمل بار در کرمان

تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۰۹۹۱۷

اشتباه محاسبه‌ای در افزایش نرخ حمل بار در کرمان

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان گفت: قیمت حمل بار باید براساس "تُن کیلومتر" باشد اما در افزایش اخیر نرخ حمل بار در کرمان از نرم افزار قدیمی استفاده شده و افزایش زیادی صورت گرفته بود که اصلاح شد.

به گزارش ایسنا، در پی افزایش کرایه حمل بار در کرمان طی دو روز گذشته، مسائلی به وجود آمده و بحث بر سر این است که این افزایش نرخ جهش بسیاری داشته و از سوی دیگر گفته می‌شود افزایش زیادی در نرخ کرایه اعمال نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



ربانی، مدیرعامل سیمان ممتازان در گفت و گو با خبرنگار ایسنا اظها ر کرد: انجمن رانندگان کرمان کرایه جدید را بر اساس تُن کیلومتر افزایش داده که روش جدیدی است که وزارت راه تعیین کرده است، اما در این افزایش نرخ، موارد دستورالعمل مدنظر قرار نگرفته و کرایه خیلی افزایش یافته که این مسئله هم بارهای استان را با مشکل مواجه کرده و هم این حد افزایش منطقی نیست.

ربانی تصریح کرد: کارخانه‌های سیمان استان کرمان روزانه ۶ تا ۷ هزار تن بار حمل می‌کنند و در حالی که کرایه حمل بار در استان‌های دیگر افزایش نداشته، حمل از دیگر استان‌ها ارزان‌تر و به راحتی صورت می‌گیرد لذا بار ما روی زمین می‌ماند و در شرایط خاص کنونی با کمبود فروش مواجه می‌شویم.

مدیرعامل سیمان ممتازان گفت: این افزایش نرخ رانندگان کرمانی را نیز با مشکل مواجه می‌کند زیرا برای آنها نمی صرفد که بروند و از دیگر استان‌ها بار بیاورند و از سوی دیگر باید تعیین نرخ منطقی و همه جانبه بوده و نظر تولیدکنندگان گرفته شود.

"مهدی صیفوری" معاون راهداری استان کرمان در این رابطه به خبرنگار ایسنا گفت: کرایه حمل و نقل بار توافقی و تابع عرضه و تقاضا است.

وی با اشاره به اینکه افزایش کرایه بار توسط انجمن رانندگان در حوزه حمل سیمان صورت گرفته، افزود: قیمت حمل بار باید بر اساس "تُن کیلومتر" باشد و این بحث در تمام کشور لازم الاجراست، اما در افزایش اخیر نرخ حمل بار در کرمان از نرم افزار قدیمی استفاده شده و افزایش زیادی صورت گرفته بود که اصلاح شد.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان اظهار کرد: "تن کیلومتر" کف قیمت حمل بار است که نباید قیمت کمتر از آن باشد و این عدد می‌تواند افزایش داده شود. افزایش نرخ حمل بار سیمان برای تشویق رانندگان برای حضور بیشتر در این بخش بوده است.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: منطقه کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۰۹۹۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بابایی کارنامی: درآمد کارگران ساختمانی طبق قانون باید از فرمول مشخصی محاسبه شود / ۱۶ هزار میلیارد تومان برای بیمه این کارگران نیاز است + فیلم

رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: تقریباً بیش از حدود ۵۰۰ هزار کارگر بیمه هستند و بقیه بیمه نیستند و بیش از ۱۶ هزار میلیارد تومان برای بیمه، یک میلیون و سیصد هزار کارگر ساختمانی در کشور امروز لازم است.

علی بابایی کارنامی، رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو گفت : اصلاح ماده ۵ قانون کارگران ساختمانی، منابع بیمه این کارگران را شفاف کرده و دولت را موظف می‌کند که به صورت دوره‌ای گزارش درآمد و هزینه‌های این بخش را به مجلس ارائه دهد.

وی افزود :  تقریباً بیش از حدود ۵۰۰ هزار کارگر بیمه هستند و بقیه بیمه نیستند و بیش از ۱۶ هزار میلیارد تومان برای بیمه، یک میلیون و سیصد هزار کارگر ساختمانی در کشور امروز لازم است.

بابایی کارنامی اظهار داشت : طبق این قانون، درآمد کارگران ساختمانی از طریق فرمول مشخصی محاسبه می‌شود و دیگر نیازی به ارائه مدارک و مستندات اضافی نیست.

وی افزود : دولت موظف است آیین‌نامه اجرایی این قانون را به سرعت تدوین و ابلاغ کند.

بابایی کارنامی اظهار داشت : حساب رسمی درآمد نشأت گرفته از فرمول درآمدی منشعب پرونده ساختمان در تامین اجتماعی جدا شده است. این اقدام شفافیت لازم را ایجاد می‌کند و سازمان تامین اجتماعی موظف است هر سه ماه یکبار به مجلس گزارش دهد.

وی افزود :  در قانون جدید، تمهیداتی اندیشیده شده است که با کد ملی هر کارگر می‌توان به راحتی مشخص کرد که آیا او در زمره کارگران ساختمانی است یا خیر.

رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی تاکید کرد : حل مشکلات دیگر کارگران ساختمانی مانند ایام بیماری و غرامت بیکاری در دستور کار مجلس دوازدهم قرار خواهد گرفت.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی  

دیگر خبرها

  • جولان اولین اتوبوس‌های فرنگی در پایتخت | کرایه هر مسافر ۳شاهی
  • بابایی کارنامی: درآمد کارگران ساختمانی طبق قانون باید از فرمول مشخصی محاسبه شود
  • نرخ کرایه تاکسی‌های نقده در سال ۱۴۰۳ اعلام شد
  • بابایی کارنامی: درآمد کارگران ساختمانی طبق قانون باید از فرمول مشخصی محاسبه شود / ۱۶ هزار میلیارد تومان برای بیمه این کارگران نیاز است + فیلم
  • بابایی کارنامی : درآمد کارگران ساختمانی طبق قانون باید از فرمول مشخصی محاسبه شود + فیلم
  • افزایش هفت درصدی تولید سیمان در خراسان جنوبی
  • افزایش ۷ درصدی تولید سیمان در خراسان جنوبی
  • رگبار باران و بارش تگرگ در کرمان
  • احتمال وقوع سیلاب در غرب و برخی نقاط مرکزی استان کرمان
  • هشدار افزایش ابتلا به سرخک در رفسنجان