Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@02:04:37 GMT

۲۸۱ تشکل غیردولتی در استان سمنان فعالیت دارند

تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۰۸۵۲۳

۲۸۱ تشکل غیردولتی در استان سمنان فعالیت دارند

به گزارش خبرنگار مهر، امیر بینایی صبح پنج شنبه در نشست شورای نظارت بر سازمان‌های مردم نهاد استان سمنان به میزبانی استانداری با بیان اینکه از مجموع ۲۸۱ تشکل غیر دولتی استان، تعداد ۱۴۳ سازمان ثبت شده هستند، ابراز کرد: ۱۳۸ سازمان مردم نهاد هنوز در سطح استان ثبت نشده و در مرحله تأیید اولیه وجود دارد.

وی افزود: از مجموع ۳۹۸ سازمان غیر دولتی، ۱۴۳ تشکل از استانداری و فرمانداری‌ها و ۲۵۵ تشکل دارای پروانه فعالیت از سایر دستگاه‌های اجرایی استان سمنان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان، گفت: تا فروردین ۹۸ تعداد ۱۴۳ سازمان غیر دولتی ثبت شده که از این تعداد یک شعبه اصلی و ۱۴ دفتر نمایندگی است که تمامی این سازمان‌ها از وزارت کشور دارای مجوز فعالیت هستند.

بینایی با بیان اینکه از مجموع ۱۵۸ سازمان و شعبات موجود، تعداد ۱۵۳ تشکل اعم از فصلی، مقطعی، موردی و … فعال و ۵ تشکل غیر فعال هستند، ابراز داشت: شهرستان سمنان با ۲۹ سازمان دارای بیشترین فراوانی و شهرستان میامی بدون تشکل هستند.

وی با بیان اینکه در بین مراجع صادر کننده مجوز فعالیت، سازمان بهزیستی استان با ۷۷ تشکل بیشترین مجوز فعالیت سازمان‌های غیر دولتی را صادر کرده است، تاکید داشت: تعداد کل اعضای اصلی و افتخاری سازمان‌های غیر دولتی در سطح استان سمنان ۳۷ هزار نفر است که ۲۴ هزار نفر یعنی ۶۵ درصد را زنان و تعداد ۱۲ هزار نفر یعنی ۳۵ درصد را مردان تشکیل می‌دهند همچنین در تشکل‌های غیر دولتی تقریباً یک درصد افراد پایین‌تر از دیپلم و ۱۹ درصد افراد دارای دیپلم و فوق دیپلم و ۸۰ درصد نیز دارای مدرک لیسانس و بالاتر هستند.

مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان بیان کرد: از کل سازمان‌های غیر دولتی و شعبات قریب ۶۸ درصد در مرکز استان و مابقی یعنی ۳۲ درصد در بقیه شهرستان‌های تابعه فعالیت دارند.‌

بینایی با بیان اینکه به دنبال آن هستیم که در هر شهرستان حداقل یک تشکل در حوزه مهارت آموزی داشته باشیم، تاکید کرد: در این راستا اولین انجمن کار و اشتغال در سال گذشته در سطح استان سمنان ایجاد شد.

کد خبر 4612386

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری سمنان سازمان های مردم نهاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۰۸۵۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع ۵۰۰ بسته پوشاک در میان فقرا و نیازمندان کردستانی

به گزارش خبرنگار حوزه استان‌ها خبرگزاری تقریب، حجت‌ الاسلام رازیانی در  مراسم توزیع اقلام مورد نیاز فقرا تحت عنوان پویش دست های مهربانی که با حضور نماینده ولی فقیه در کردستان و فرماندار شهرستان سنندج و مدیر کل اموال تملیکی برگزار شد، اظهار داشت: تشکل های دینی رکن اصلی کمک به فقرا و نیازمندان هستند.

وی افزود: در پویش دست های مهربان تشکل های دینی در تمامی مراسمات و مباحثی که همیشه در طول سال به وجود می آید پیشقدم و مؤثر بودند؛ چه در مراسمات، مناسک و شعائر و چه در حوادث و وقایع طبیعی مانند زلزله که پیش می آید؛ الحمدلله همیشه این تشکل های دینی پیشقدم و فعال و تأثیرگذار در عرصه ها بوده اند.

حجت الاسلام رازیانی بیان کرد: به همت و همیاری و کمک سازمان تبلیغات اسلامی و سازمان اموال تملیکی کشور در راستای آن رسالت اجتماعی و در راستای محرومیت زدایی در مناطق محروم اقدام به تهیه بسته های پوشاک برای خانواده های نیازمند و فقرا کرده اند.

وی تصریح کرد: در اجرای طرح پویش دست های مهربانی و در این مرحله ۵۰۰ بسته پوشاک مهیا شده که این بسته ها بعضا کمی متفاوت هستند و ۶ تا ۷ قلم لباس اعم از بلوز، شلوار، کاپشن و وسایلی در این زمینه و یک جفت کفش و یک بسته لوازم التحریر به ارزش چهل میلیون ریال در هر کدام از این بسته ها تعبیه شده است که توسط تشکل های دینی و با همکاری کمیته امداد و سازمان بهزیستی بین افراد نیازمند شناسایی و توزیع می شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • توزیع ۵۰۰ بسته پوشاک در میان فقرا و نیازمندان کردستانی
  • تعداد تشکل‌های کارگری در استان بوشهر ۳۵ درصد افزایش یافت
  • فعالیت ۲۰۰ تشکل دانشجویی و ۱۰۰ تشکل فعال استادی در دانشگاه آزاد
  • کاهش ۲۲ درصدی تعداد حوادث ناشی از کار در زنجان
  • درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان های دولتی استان سمنان
  • مبلغ شهریه مدارس غیردولتی را آموزش و پرورش تعیین نمی‌کند
  • راه‌اندازی سامانه نظارت و شفافیت مدارس غیردولتی تا مهر
  • نگاهی به نقاط ضعف نسخه ترمیم‌یافته سند تحول بنیادین
  • وال استریت ژورنال: شمار کشته‌ ها در غزه از دست مقامات در رفته
  • تشکل جامعه اسلامی در حوزه سیاست‌گذاری دانشگاه اثرگذار بوده است