Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-27@23:29:01 GMT

راه‌اندازی پایانه ریلی سوخت در غرب کشور

تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۰۹۹۳۶

راه‌اندازی پایانه ریلی سوخت در غرب کشور

تین‌نیوز | 

معاون راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران از راه‌اندازی پایانه ریلی سوخت غرب کشور در کرمانشاه خبر داد.

به گزارش ایسنا، بابک احمدی در جلسه تشکیل اداره کل راه‌آهن کرمانشاه و توسعه راه آهن منطقه با اشاره به اتصال کرمانشاه به خطوط ریلی کشور، گفت: قطعاً این حجم سرمایه گذاری برای خطوط ریلی، برای حجم اندک بار و مسافر طراحی نشده و باید حداکثر استفاده را از راه آهن داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به توانایی حمل بار بین ۱۵۰۰ تا بعضاً ۶۰۰۰ تن توسط هر یک از قطارهای باری، گفت: قطارهای باری در حقیقت کشتی‌های کوچک باری زمینی هستند و باید از ظرفیت آنها حداکثر استفاده صورت گیرد.

 

احمدی با بیان اینکه تردد کامیون‌های عراقی مشکلاتی را برای استان‌های مرزی مانند کرمانشاه و کردستان ایجاد کرده است، اظهار کرد: بهترین راهکار در این زمینه این است بار کامیون‌های عراقی در نزدیک‌ترین محل به مرز تخلیه شده و از آنجا توسط مسیر ریلی به بنادر منتقل شوند.

 

وی افزود: تشکیل این مسیرهای ترانزیتی هم موجب امنیت می‌شود و هم برای کشور ثروت آفرین است.

 

معاون راه‌آهن با بیان اینکه حمل بار بیش از ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تن نیازمند خطوط آنتنی است، گفت: در همین راستا شش خط آنتنی در استان کرمانشاه شناسایی شده که باید در جهت حمل بهینه بار با همکاری سرمایه‌گذاران راه‌اندازی شوند.

 

وی افزود: برای راه اندازی هر ۵۰ کیلومتر خط آنتنی نیازمند ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار هستیم و از همراهی استان جهت سرمایه‌گذاری در این حوزه کمک می‌خواهیم.

 

احمدی تصریح کرد: برای حمل بار در حجم‌های کمتر از ۳۰۰ هزار تن هم بحث راه اندازی دهکده لجستیک مطرح است که بار از طریق زمینی به این مراکز حمل و از طریق این مراکز توسط خطوط ریلی جابجا شود.

 

این مسئول تصریح کرد: بر اساس سند آمایش لجستیک کشور ۱۷ پهنه به عنوان مرکز لجستیک در کشور انتخاب شده است که از این تعداد یازده پهنه بصورت دهکده لجستیک، پنج پهنه بصورت لجستیک مرزی و یک مورد هم به عنوان پارک لجستیک خواهد بود و کرمانشاه در این میان برای راه اندازی دهکده لجستیک در نظر گرفته شده است.

 

وی با بیان اینکه راه اندازی این مرکز ممکن است زمان بر شود، گفت: اگر بخواهیم در کوتاه مدت از این طرح بهره مند شویم و کار حمل بار با خطوط ریلی توسعه یابد، می‌توانیم با حمل و نقل تلفیقی کار را پیش ببریم تا زمانی که دهکده راه‌اندازی می‌شود.

 

معاون بهره برداری و بازرگانی راه آهن جمهوری اسلامی ایران از راه‌اندازی پایانه ریلی سوخت غرب کشور در کرمانشاه خبر داد و افزود: با راه اندازی این پایانه، سوختی که از کشور عراق به هریک از استان‌های مرزی وارد می‌شود در کرمانشاه تجمیع و از طریق خط ریلی استان به بنادر جنوبی منتقل می‌شود.

 

وی افزود: در همین راستا دو سرمایه‌گذار را دعوت کرده‌ایم و چنانچه محدودیت‌های قانونی برطرف و سرمایه‌گذار نهایی تعیین شود، کار شروع خواهد شد.

 

معاون بهره برداری و بازرگانی راه آهن جمهوری اسلامی ایران همچنین به مطلوبیت حمل بار با خطوط ریلی نسبت به حمل جاده‌ای اشاره کرد و افزود: در حال حاضر قیمت حمل بار با خطوط ریلی ۱۰ تا ۲۰ درصد کمتر از حمل جاده‌ای است.

 

وی مصرف گازوئیل قطارهای باری را یک هفتم مصرف کامیون‌ها در طول مسیر یکسان عنوان کرد و افزود: چنانچه قیمت سوخت هم آزاد شود، قطعاً حمل بار با خطوط ریلی بیش از پیش به صرفه خواهد شد.

احمدی در پایان تاکید کرد: راه‌اندازی اداره کل راه آهن در کرمانشاه قطعی است و به زودی این اداره کل در استان راه‌اندازی می‌شود.

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: اداره کل راه راه آهن عراق بابک احمدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۰۹۹۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی یک دستگاه ام.آر.آی نسل جدید در مجتمع درمانی امام رضا (ع) کرمانشاه

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه از انجام نخستین ام‌.آر.آی توسط دستگاه نسل جدید در مجتمع آموزشی درمانی امام رضا(ع) خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، قباد محمدی امروز _ جمعه هفتم اردیبهشت _به خبرنگاران اظهار کرد: در راستای توسعه متوازن تجهیزات پزشکی در مجتمع بیمارستانی امام رضا (ع) و با پیگیری‌های صورت گرفته، پس از ماه‌ها تلاش بی وقفه ، دستگاه MRI نسل جدید در این مرکز راه‌اندازی و اولین MRI (به صورت آزمایشی) انجام شد.

وی افزود: این دستگاه از سری محصولات تولیدی کمپانی فیلیپس، مدل ۵۳۰۰ بوده و از وجوه تمایز آن نسبت به سایر دستگاه‌های مشابه موجود، عدم نیاز به تزریق متناوب هلیم است که این امر از جنبه‌های اقتصادی و عملکردی بسیار حائز اهمیت است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه تصریح کرد: ارزش تقریبی روز این دستگاه نزدیک به ۷۰۰ میلیارد ریال برآورد می‌شود.

وی افزود: امید است با بهره‌برداری از این دستگاه شاهد توقف اعزام بیمار به خارج از بیمارستان برای انجام تصویربرداری بر مبنای MRI باشیم و تا حدودی رفاه نسبی برای همشهریان عزیز به همراه داشته باشد.

محمدی همچنین خبر داد: با پیگیری‌های بی وقفه مسئولان دانشگاه، یک دستگاه MRI یک و نیم تسلا از سری محصولات تولیدی کمپانی زیمنس در بیمارستان امام خمینی (ره) شهرستان اسلام‌آباد غرب راه‌اندازی شده و ارزش تقریبی روز این دستگاه ۵۰۰ میلیارد ریال است.

وی گفت: با نصب و راه‌اندازی این دستگاه در اسلام‌آباد غرب علاوه بر ارتقا سطح کیفی خدمات درمانی، مردم غرب استان از مراجعه به مرکز استان بی نیاز خواهند شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه بیان کرد: با راه اندازی این دو دستگاه، تعداد دستگاه‌های MRI استان جهت ارائه خدمات لازم به بیماران به ۵ دستگاه خواهد رسید.

کد خبر 748051

دیگر خبرها

  • کشف بیش از ۸۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در قصرشیرین
  • راه آهن، لکوموتیو کنسرسیوم را توقیف کرده است؛ افغانستان به دنبال استفاده از کریدور لاجورد
  • مزایای راه‌اندازی مسیر ریلی افغانستان- قزاقستان و امکان اتصال آن به ایران
  • راه‌آهن، لکوموتیو کنسرسیوم را توقیف کرده است/ افغانستان به‌دنبال استفاده از کریدور لاجورد
  • تکمیل ۳ پایانه مترو در سال ۱۴۰۳ | ۴ خط مترو تهران توسعه می یابند
  • تکمیل ۳ پایانه مترو در اولویت سال ۱۴۰۳ | ۴ خط مترو تهران توسعه می یابد
  • خطوط ریلی بندر شهید رجایی توسعه می‌ یابد
  • خطوط ریلی بندر شهید رجایی توسعه می‌یابد
  • راه‌اندازی یک دستگاه ام.آر.آی نسل جدید در مجتمع درمانی امام رضا (ع) کرمانشاه
  • گذرگاه های غیر مجاز ریلی راه آهن جنوب جمع آوری شد + عکس