Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ، به گفته اهالی و کشاورزان چند روزی نوعی کرم سبز رنگ که دارای خطوطی رنگی هستند به مزارع هجوم آوردند .

کرباسچی رئیس منابع طبیعی شهرستان خوسف  در این زمینه گفت : این نوع کرم به نام لارو پروانه است ،در سالهایی که بارندگی طولانی داریم شاهد این نوع کرم ها در مزارع هستیم که شروع به تغذیه از گیاهان مرتعی می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود : چون یک نسل در سال دارند اگر بتونیم مقداری خسارت این نوع کرم ها  رو تحمل کنیم بعد از تبدیل شدن به حشره کامل دیگه خسارتی ندارند.

کرباسچی گفت : این کرم در سالهای قبل هم مشاهده شده ولی امسال با توجه به بارندگی های اخیر بیشتر در مراتع به چشم می آیند و چون برای دام ها بسیار خطرناک است وپس از مدتی تبدیل به حشره می شود نیاز به مبارزه با سموم ندارد.

لارو پروانه هایی که داشتند برگ گل های منو می خوردن حدود ۱٫۵ سانتی متر طول و ۴ میلی متر عرضشون هست.

انتهای پیام / ط ا

 کرم های لارو پروانه به مزارع در دهستان قلعه زری هجوم اوردند

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: منابع طبیعی کشاورزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۱۰۴۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه وکشت گیاهان دارویی کم آبخواه در میانکوه


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، مدیر مسئول جهاد کشاورزی دهستان میانکوه از تولید و کشت گیاهان دارویی خارشتر، انغوزه، گل محمدی و کاپاریس در ۱۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی فاقد کشت در این دهستان خبر داد.


اقبالی با اشاره به شرایط جغرافیایی آب هوایی یزد تولید گیاهان کم آبخواه را سبب تولید و فراوری این صنعت با هدف توسعه و اشتغال پایدار با درآمدزایی و سرمایه‌گذاری در تولید این محصول دانست.


 وی از ارائه نهال گل محمدی و بذر رایگان به کشاورزان خبر داد و افزود: در اجرای این طرح مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار تامین گردیده و کشاورزان جهت دریافت تسهیلات کم بهره معرفی می‌شوند.

دیگر خبرها

  • (عکس) هجوم مار سمی غول پیکر به کارگاهی در جنوب تهران!
  • فیلم قدیمی؛ ترفند افراد خلخالی برای هجوم به خانه مردم!
  • کاشت درختچه کم آب بر گل محمدی در دهستان مرگور ارومیه
  • طلّاب به کمک کرغندی‌ها رفتند
  • حضور طلبه ها در منطقه سیل زده کرغند
  • توسعه وکشت گیاهان دارویی کم آبخواه در میانکوه
  • آغاز پرورش میگو در سواحل استان بوشهر/ نظارت‌ها جدی‌تر می‌شود
  • اردیبهشت ماه، زمان کنترل و کاهش خسارت کرم خراط درختان گردو
  • هجوم هواداران خشمگین رم به صفحه اینستاگرام آبراهام و کارسدورپ
  • هجوم هواداران رودا کرکراد به زمین مسابقه با تصور صعود به لیگ برتر هلند! / فیلم