Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-03@00:20:30 GMT

حفظ اسناد تاریخی گامی برای صیانت از هویت ملی است

تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۱۱۵۳۵

حفظ اسناد تاریخی گامی برای صیانت از هویت ملی است

سالاری با تاکید بر لزوم ترسیم نقشه توسعه استان با نگاه به گذشته گفت: حفظ اسناد تاریخی گامی برای صیانت از هویت ملی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «مصطفی سالاری» امروز (پنج‌شنبه،19 اردیبهشت) در همایش تجلیل از حامیان میراث مکتوب گیلان در رشت با بیان اینکه می‌توان با شناخت از گذشته فردایی بهتر ساخت گفت: شناخت هویت ملی امری مهم در توسعه بوده و در گرو حفاظت از اسناد تاریخی است چراکه در آشنایی با پیشینیان ضمن ساختن فردایی بهتر می‌توانیم آینده مطلوبی را برای کشور رقم زنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

استاندار گیلان با اشاره به اینکه باید به گذشته خود افتخار و از آن برای ساخت فردایی بهتر استفاده کنیم اظهار کرد: با شناخت درست از سوابق تمدنی گیلان باید نقشه راه آینده را ترسیم کرد و وضعیت بهتری را برای نسل‌های آینده در حوزه‌های مختلف دینی، فرهنگی، هنری و معماری حتی ابعادی از خوراک و پوشاک ایجاد کرد.

 

وی با اشاره به عکسای موجود از استان از حدود 90 سال پیش گفت: این عکس‌ها گویای بسیاری از وقایع مانند پوشاک زیبا و کامل در زنان و مردان گیلانی است که متاسفانه امروزه در معرض فراموشی است.

 

سالاری با اشاره به تفاوت امروز استان با گذشته که در عکس‌های موجود به طور واضح مشخص است افزود: اسناد مکتوب موجود نشان‌دهنده عدم استفاده درست از میراث طبیعی و به خطا رفتن است.

 

وی اذعان کرد: در این عکس‌ها اسنادی از رودخانه محله پیربازار که در گذشته محل پهلوگیری کشتی‌های باربری بود، وجود دارد که متاسفانه با دست‌کاری نادرست از بین رفت و این سند نشانگر اشتباه محاسباتی در استفاده از منابع طبیعی است.

 

سالاری با تاکید بر اینکه نگهداری اسناد توسط متخصصین و مجموعه‌های تخصصی موجب صیانت بهتر از آنها می‌شود گفت: این اسناد ممکن است بر اثر عدم نگهداری صحیح در طول زمان دچار آسیب شود و باید به متخصصان فن سپرده شوند.

 

وی از همه‌ فرهنگ دوستان و افرادی که دارای اسنادی گران‌بها در خصوص استان هستند، خواست تا آنها را به سازمان اسناد جهت صیانت  و حفاظت و استفاده نسل های بعدی قرار دهند.

پایان پیام/165

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه رمضان ماه مبارک رمضان مسجد برنامه های ماه رمضان خبرگزاری شبستان مرحله کشوری مراسم اختتامیه مجلس شیراز روزنامه ها سازمان اسناد و کتابخانه ملی گیلان آیت الله رودباری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۱۱۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صیانت از آرای مردم گنبدکاووس با ۷۰۰ ناظر آموزش‌ دیده

ایسنا/گلستان رئیس هیات نظارت بر انتخابات گلستان از به کارگیری ۷۰۰ ناظر آموزش‌ دیده برای نظارت بر دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم در گنبدکاووس خبر داد.

حمیدرضا بهمنی‌نژاد روز سه شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به حساسیت برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، برای حفاظت و حراست از آرای مردم گنبدکاووس ۷۰۰ نفر به عنوان ناظر انتخاباتی، دوره‌های ویژه را آموزش دیدند.

وی  با بیان اینکه مهمترین اصل برای برگزاری انتخابات دور دوم، تشویق و ترغیب مردم به حضور در انتخابات مانند دور اول است افزود: در گلستان فقط انتخابات در گنبدکاووس به دور دوم کشیده شده است که روز جمعه ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود.

رئیس هیات نظارت بر انتخابات گلستان افزود: استان گلستان دارای ۶ حوزه انتخابیه با هفت نماینده در مجلس است و اعتبارنامه ۶ منتخب مردم در مجلس شورای اسلامی نیز تائید شد.

این مقام مسئول بیان کرد: طبق قانون اساسی، کسانی می‌توانند در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در گنبدکاووس شرکت کنند که در مرحله اول نیز در این شهرستان رای دادند و یا به دلایلی نتوانستند در انتخابات دور اول شرکت کنند.

به گزارش ایسنا، انتخابات ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ حوزه انتخابیه گنبدکاووس برای تعیین نماینده این شهرستان در مجلس شورای اسلامی پس از به‌ حدنصاب نرسیدن آرای نامزدها به دور دوم کشیده شد و «قرجه طیار» و «عبدالحکیم آق‌ارکاکلی» در مرحله دوم انتخابات برای کسب کرسی نمایندگی تلاش می‌کنند.

در مرحله اول انتخابات، طیار ۲۱ هزار و ۸۶۱ رای و آق‌ارکاکلی ۲۰ هزار و ۵۵۹ رای کسب کردند. حوزه انتخابیه شهرستان‌ گنبدکاووس با افزون بر ۴۰۰ هزار نفر جمعیت، یک کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کاریکاتور/ خلیج فارس بخشی‌ از هویت تاریخی و فرهنگی ایران
  • تولید خودروهای برقی گامی برای کاهش آلودگی‌هوا است
  • تعطیلی بنادر مسافربری غرب هرمزگان
  • احداث شهرک بازیافت، گامی برای جمع‌آوری انبارهای غیرمجاز در نصف‌جهان
  • ایجاد ایست‌کار، گامی در راستای حفظ شان و منزلت کارگران
  • حمله عنابستانی به رشیدی کوچی
  • حمله عنابستانی به رشیدی کوچی: به دروغ طرح صیانت را فیلترینگ معرفی کرد
  • قطب‌الدین صادقی: تئاترِ اصفهان را احیا کنید
  • صیانت از آرای مردم گنبدکاووس با ۷۰۰ ناظر آموزش‌ دیده
  • انسداد ۱۶ حلقه  چاه غیرمجاز در مناطق «گلاهک» دماوند