Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت‌الاسلام محمد صدارت، امام جماعت مسجد امام حسن مجتبی(ع) محله بریانک تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس با اشاره به فعالیت‌ها و حضور در مناطق سیل‌زده اظهار داشت: اهالی این مسجد همچون گذشته کمک‌های غیر نقدی فراروانی برای سیل‌زدگان کشور اهدا کرده بودند که گروه جهادی این مسجد برای اهدای این کمک‌های به سیل‌زدگان راهی روستاهای شهرستان معمولان لرستان شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قطب انجیر سیاه کشور نیازمند کمک برای پاکسازی خرابی‌های سیل

وی با اشاره به اینکه با حضور در روستاها وضعیت نامناسب باغات این منطقه را مشاهده کردیم و برای خدمت‌رسانی و نجات درخت‌ها عزم خود را جزم کردیم، تصریح کرد: از معمولان که به سمت پل‌دختر حرکت می‌کنیم، منطقه‌ای به نام «زیب‌دار» قرار دارد که دارای ۱۰ روستاست و قطب انجیر سیاه ایران محسوب می‌شود. هم‌اکنون ۶ روستای این منطقه از لحاظ باغات دارای وضعیت بحرانی است و گل‌ولای به ارتفاع دو تا سه متر اطراف درخت‌ها جمع شده است. به‌نوعی درخت‌های این روستا دفن شده و برخی از باغات را به‌طور کامل آب برده است.

فراخوان‌های فضای مجازی یک امام جماعت برای گروه‌های جهادی

صدارت ادامه داد: کشاورزان اعلام می‌کردند که اگر گل‌ولای تخلیه شود، درخت‌ها نجات پیدا می‌کنند. سپس با بازدید کارشناسان جهاد کشاورزی از منطقه، اعلام شد باید گل‌ولای تخلیه شود. بنابراین به‌عنوان یک روحانی در منطقه ماندم و تلاش کردم با انتشار فراخوان‌هایی در فضای مجازی مانند (اینستاگرام و توئیتر) نیروی انسانی مورد نیاز را جمع‌آوری کنم.

امام جماعت مسجد امام حسن مجتبی(ع) بریانک با بیان اینکه این فراخوان‌ها موجب اعزام گروه‌های جهادی به منطقه شد، تصریح کرد: اولین گروه که در منطقه حاضر شد، افرادی از استان کردستان بودند که همگی اهل سنت بودند و با کمک آن‌ها کار پاکسازی را شروع کردیم.

«حاجی ماموستا»!

وی ادامه داد: من یک روحانی شیعه و آن‌ها حدود ۲۰ جوان اهل تسنن بودند که در حال خدمت‌رسانی به مردم این منطقه بودیم. از نکات جالب آن بود که این برادران من را «حاجی ماموستا» خطاب می‌کردند؛ زیرا تاکنون تجربه ارتباط با یک روحانی شیعه را نداشتند.

صدارت گفت: پس‌ از این، تاکنون گروه‌های جهادی متعددی از استان خراسان جنوبی، تهران، قم، قزوین و همدان آمدند که هرکدام شرایط متفاوتی داشتند. برخی از آن‌ها با اتوبوس آمدند، برخی نیز تنها به‌صورت انفرادی آمدند تا بتوانند کمکی به باغات این منطقه داشته باشند.

لزوم حضور هزار نیروی جهادی برای نجات باغات روستاهای معمولان

امام جماعت مسجد امام حسن مجتبی (ع) بریانک افزود: در برخی از شهرستان‌ها، گروه‌های جهادی هزینه تهیه اتوبوس را نداشتند که برای آن‌ها تأمین هزینه کردیم تا بتوانند در منطقه حاضر شوند. در این منطقه نیازمند حضور ۱۰۰۰ نیروی جهادی هستیم، اما معطل نشدیم تا این تعداد فراهم شد و اگر یک نفر هم حضور پیدا کرد کار را پیگیری کردیم.

وی اضافه کرد: گاهی افرادی اعلام آمادگی می‌کردند که امکان حضور در بازه‌های زمانی طولانی را نداشتند، اما باز هم استقبال می‌کردیم تا اگر فردی حتی امکان دو روز مرخصی را دارد، حضور پیدا کند؛ زیرا همان فرد با بیل زدن می‌تواند حداقل ۴ درخت را نجات دهد.

پاکسازی ۷ هکتار از باغات روستای دمرود افرینه

صدارت با اشاره به اینکه در حدود ۱۰ روزی که در منطقه حضور داشتیم، توانستیم حدود ۷ هکتار از باغات منطقه را پاک‌سازی و نجات دهیم، گفت: هم‌اکنون نیازمند ماشین‌آلاتی همچون لودر، کمپرسی و بیل مکانیکی هستیم. در گام اول باید گل‌ولای اطراف درخت‌ها پاک‌سازی می‌شد و امکان نزدیک شدن ماشین‌آلات نبود. حال باید این گل‌ولای را از منطقه خارج کنیم.

امام جماعت مسجد امام حسن مجتبی (ع) بریانک با بیان اینکه روستای دمرود افرینه بحرانی‌ترین روستا در این زمینه بود، تصریح کرد: الحمدلله روند پاکسازی باغات این روستا با فعالیت‌های صورت گرفته رو به پایان است.

وی با بیان اینکه گروه جهادی در مسجد امام رضا (ع) این روستا مستقر شده است، افزود: کار نیروی انسانی در راستای پاکسازی درخت‌ها رو به پایان است و پس‌ از آن به روستای «کلاته زیب‌دار» اعزام خواهیم شد. باغات روستاهای دیگر این منطقه اعم از زرانتن، برکلان سوخته، زیب‌دار و ... هرکدام از یک هکتار تا ۱۰ هکتار زیر گل‌ولای رفته و نیازمند پاکسازی است.

ماشین آلات و تجهیزات نیاز گروه‌های جهادی

صدارت با بیان اینکه باغات این روستاها دارای انجیر سیاه، انار و انگور هستند، گفت: از تمام گروه‌های جهادی و علاقه‌مند درخواست داریم برای کمک‌رسانی به باغات این مناطق اقدام کنند. نیاز مبرم به نیروی انسانی و در گام دوم نیازمند ماشین‌آلات و تجهیزات هستیم.

امام جماعت مسجد امام حسن مجتبی(ع) بریانک در پایان خاطرنشان کرد: مردم این روستاها و مناطق ارادت خاصی به روحانیت دارند. آن‌ها در ابتدای حضور مسجد روستا را برای اسکان گروه‌های جهادی در اختیار قرار می‌دهند و تا حد امکان نیز کمک‌رسانی و پشتیبانی دارند.

فیلم‌هایی از فراخوان‌های این امام‌جماعت را در زیر مشاهده کنید:

 

 

 

انته

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۱۱۷۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراخوان چهارمین گروه هنرمندان واجد شرایط مسکن هنرمندان ساکن استان تهران

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، در ادامه مراحل قبلی، صندوق اعتباری هنر با ارسال پیامک، از ۱۳۵ نفر دیگر از هنرمندان واجد شرایط دعوت کرد تا روز یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، برای ارائه مدارک و تکمیل پرونده مسکن در شهرک هنرمندان پرند، به صندوق هنر مراجعه نمایند.   در راستای کمک به تأمین مسکن اصحاب فرهنگ و هنر، صندوق اعتباری هنر در سال ۱۴۰۲ طی سه مرحله از ۹۰۰ هنرمند متقاضی مسکن استان تهران برای ارائه مدارک و تکمیل پرونده دعوت و براي ۷۰۰ نفر از آنها که به صندوق مراجعه نمودند پرونده مسکن تشکیل شده است.    در مرحله چهارم نیز از ۱۳۵ نفر از هنرمندان ساکن استان تهران با اولویت اعضای متأهل بالای ۴۰ سال (بدون فرزند) با ارسال پیامک برای ارائه مدارک و تکمیل پرونده دعوت بعمل آمده است.   گفتنی است؛ طی توافق صندوق با وزارت راه و شهرسازی، امکان ثبت نام اعضای صندوق اعتباری هنر در سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن فراهم و ۵ هزار نفر بر اساس شاخص‌های وزارت راه واجد شرایط شناخته شدند. از این تعداد هزار و ۷۰۰ را هنرمندان ساکن استان تهران تشکیل می دهند که تاکنون برای ۱۰۳۵ نفر با ارسال پیامک برای تشکیل پرونده دعوت شده است.   صندوق اعتباری هنر در تلاش است به موازات انجام وظایف تکلیفی، اقدامات نوینی برای ارائه خدمات و اعطای تسهیلات بیشتر به جامعه فرهنگ و هنر انجام دهد. این اقدام نیز با هدف تأمین مسکن اصحاب فرهنگ و هنر که همواره مورد تأکید دولت مردمی است انجام گرفته است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ظهور تحول در دانشگاه های جهان را باید نتیجه خون‌های ریخته شده در غزه دانست
  • دیدار فرمانده سپاه با ائمە جمعه بوکان
  • ویزیت رایگان بیماران خوی توسط گروه‌های جهادی + تصاویر
  • عفاف و حجاب ریشه در فطرت زن دارد/ دلایل عقلی ضرورت حجاب را تائید می کند
  • فراخوان چهارمین گروه هنرمندان واجد شرایط مسکن هنرمندان ساکن استان تهران
  • کار برداشت گل محمدی از باغات شهرستان خاش آغاز شد
  • برداشت گل محمدی از شهر همسایه قله تفتان
  • ظرفیت گروه‌های جهادی در نوسازی مدارس استفاده شود
  • امداد رسانی گروه‌های جهادی بسیج در سیل بم
  • اکران مردمی آپاراتچی در اصفهان با حضور عوامل فیلم