Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل از آمادگی مدیریت بحران اردبیل برای پیشگیری از حوادث احتمالی در این استان خبر داد. ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۲ استانها اردیبل نظرات - اخبار استانها -

فرهاد عبدالعلی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اردبیل اظهار داشت: با توجه به اخطاریه اداره کل هواشناسی استان مبنی بر  ورود سامانه بارشی جدید و شرایط مخاطره‌آمیز جو از عصر امروز تا ظهر شنبه به استان به ویژه مناطق مرکزی و جنوبی و احتمال وزش باد تند و شدید،  بارش باران به همراه رعد و برق و رخداد تگرگ در مناطق مستعد، اقدامات پیشگیرانه از هر گونه حوادث احتمالی موارد زیر توصیه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: از هم‌استانی‌ها انتظار داریم از توقف و استقرار و برپایی چادر درحاشیه رودخانه‌ها، مسیل‌ها و کوهپایه‌ها و از تردد در ارتفاعات و مناطقی که در معرض صاعقه یا ریزش سنگ هست خودداری کنند.

دستگاه‌های اجرایی موظف به ارائه برنامه‌های پیشگیری مدیریت بحران خود هستندظرفیت دانشگاه‌های استان مرکزی در حوزه مدیریت بحران به کار گرفته شودنقش دانشگاه‌ها در مدیریت بحران

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل گفت: انتظار داریم عشایر و دامداران نیز از توقف و  چرای دام در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند و با مشاهده سیلاب در مسیرهای عبوری از ورود با خودرو به درون سیلاب خودداری شود.

عبدالعلی‌پور بیان کرد: در داخل شهرها موقع وزش باد هنگام توقف یا هنگام گذر از کنار ساختمان‌های بلند و نیمه کاره، تابلوها، تیرهای برق، دکل‌های مخابراتی و درختان کهنسال احتیاط شود.

وی بیان کرد: ️اجسام معلق مانند گلدان و اشیاء رها شده در محوطه تراس و پشت بام را تثبیت یا جمع‌آوری کنند و با توجه به احتمال خسارت تگرگ به محصولات کشاورزی،️ عموم تولیدکنندگان بخش کشاورزی به اطلاعیه و‌ پیش آگاهی‌های هواشناسی و توصیه‌های فنی سازمان جهاد کشاورزی دقت کنند.

انتهای پیام/ح

R41374/P/S6,49/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۱۱۹۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقابله با ساخت و سازهای غیراصولی و ناایمن در کرمانشاه

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه گفت: مقابله با ساخت و سازهای ناایمن و غیراصولی در کرمانشاه تشدید می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، افشین یگانه در بازدید از یک ساختمان ناایمن در شهر کرمانشاه، اظهار داشت: پیرو گزارش‌های شهروندان در خصوص احتمال تخریب منازل مسکونی مجاور یک گودبرداری ناایمن و دستور استاندار کرمانشاه، در راستای پیشگیری و روند رفع خطر از بناهای ناایمن به محل گودبرداری مورد نظر رفتیم.

وی عنوان کرد: در رابطه به این گودبرداری از چهار ماه قبل تذکرات مکرری به شهرداری منطقه 6 اعلام شده که متأسفانه عدم توجه و پیگیری از سوی مرجع مذکور منجر به این وضعیت فعلی شده است.

یگانه با بیان اینکه توجه به رفع موارد ناایمن و بحران‌ساز در سازه‌ها یکی از الزامات است و باید ناایمنی‌ها رفع شود گفت: پیرو حادثه قبلی در شهرک ظفر و ورود دادستان و دستورات قضایی در مورد آن موضوع، طی بازدید صورت گرفته از ساختمان ناایمن با همراهی نمایندگان سازمان‌های مرتبط، وضعیت آن بررسی و رفع خطر و نکات الزامی و قضایی در دستور کار قرار گرفت.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه افزود: جلوگیری از حوادث در جهت ایمنی و حفاظت از جان مردم و حفظ حقوق شهر برای ما از اهمیت بسزایی برخوردار است که با همکاری بین دستگاهی قابل پیشگیری هستند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آماده باش دستگاه‌های اجرایی البرز با اعلام هشدار هواشناسی
  • مانوری برای محک آمادگی در برابر حوادث احتمالی
  • مردم از تردد و توقف در حریم رودخانه‌ها خودداری کنند
  • شهروندان از تردد و توقف در حریم رودخانه ها خودداری کنند
  • مقابله با ساخت و سازهای غیراصولی و ناایمن در کرمانشاه
  • آخرین وضعیت مناطق سیل زده
  • آخرین وضعیت مناطق سیل زده کشور/ تشکیل ستادهای آمادگی بحران
  • آخرین وضعیت مناطق سیل زده | تشکیل ستادهای آمادگی بحران در استان‌ها
  • آخرین وضعیت مناطق سیل زده/ تشکیل ستادهای آمادگی بحران در استان‌ها
  • ستاد پیشگیری و فرماندهی عملیات مدیریت بحران در دهلران تشکیل شد