Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-28@20:25:14 GMT

پرونده سلامت بیمه‌شدگان مازندرانی الکترونیکی می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۱۲۵۳۲

پرونده سلامت بیمه‌شدگان مازندرانی الکترونیکی می‌شود

مدیرکل بیمه سلامت مازندران گفت: چهار پروژه نظام ارجاع الکترونیکی، نسخه نویسی الکترونیکی، رسیدگی اسناد الکترونیکی و ‏استحقاق سنجی باید در استان مازندران اجرایی شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ،رسول ظفرمند بعد از ظهر امروز در جلسه نظام ارجاع، نسخه نویسی الکترونیکی واستحقاقی سنجی در شهرستان جویبار اظهار کرد: ۴ پروژه نظام ارجاع الکترونیکی، نسخه نویسی الکترونیکی، رسیدگی اسناد الکترونیکی و ‏استحقاق سنجی باید در استان مازندران و ۴ استان گلستان، آذربایجان شرقی، گیلان و زنجان در ۳ ماه ابتدایی امسال اجرایی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه مهم‌ترین راه مدیریت هزینه‌های حوزه درمان و خدمات درمانی، نظام ارجاع، ‏سطح بندی خدمت و استحقاق سنجی است تصریح کرد: برنامه نظام ارجاع الکترونیک در بستر پرونده الکترونیک بیماران، تحول بزرگی در ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به شمار می رود که کشورهای پیشرفته از سال ها قبل آن را اجرایی کرده اند که استان مازندران جز 5 استان پایلوت کشور در اجرای این طرح است.

مدیرکل بیمه سلامت مازندران با اشاره به اینکه در حال حاضر ۴۳ درصد جمعیت استان تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند بیان کرد: یک میلیون و 430 هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت هستند و سازمان های بیمه‌گر دیگر نیز قرار است در این طرح شرکت کنند تا یک بانک جامعی از افراد بیمه شده داشته باشیم و این هم پوشانی بیمه‌ای برطرف شود.

ظفرمند خاطرنشان کرد: الزامات ضروری نظام ارجاع الکترونیک شامل استحقاق سنجی افراد، خدمات در سطح اول، دوم و سوم، ارجاع از سطح یک به دو و ارجاع از سطح دو به سه خدمات، ارجاع موازی، بازخورد ارجاع و نوبت دهی الکترونیک است و نسخه نویسی الکترونیک نیز در سطح اول و دوم و ارسال الکترونیکی اسناد در دستور کار قرار گرفته است که گام موثری در مسیر رضایتمندی خدمت گیرندگان و مدیریت منابع برداشته خواهد شد.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۱۲۵۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۰۰ معلم نمونه مازندرانی تقدیر می‌شوند

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: در برنامه هفته معلم از ۶۰۰ معلم نمونه قدردانی می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، آیت الله محمدباقر لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران در دیدار با مدیرکل آموزش و پرورش و اعضای ستاد گرامیداشت هفته معلم با قدردانی از  معلمان و فرهنگیان مازندران اظهار داشت: هفته معلم  یادآوری خاطره معلم مجاهد شهید آیت الله مطهری است و در این هفته از معلمان فرهیخته تجلیل می‌شود.

وی با آرزوی تعالی درجات برای روح مطهر این شهید فرهیخته تصریح کرد: قدردانی از زحمات تربیتی، علنی، آموزشی جامعه فرهنگیان ضرورت دارد.

وی با تاکید بر اهمیت تعلیم و تربیت و مرورش نسل معنوی و تاثیر تربیت متعالی در آینده دانش آموزان گفت: آینده یک مملکت و یک جامعه در گرو آموزش و پرورش است. ضرورت دارد در جهاد تبیین از نظر افرادی که با نسل جدید آشنا هستند استفاده کنیم.

آیت الله لائینی با تاکید بر اینکه باید در مدارس تربیت پرورشی را جدی بگیریم اظهار کرد: قرآن تزکیه را قبل از تعلیم ذکر کرده و در واقع پرورش مهمتر از تعلیم است. مدارس هیئت امنایی از قلمرو آموزش و پرورش خارج نیست و باید در این مدارس همه چیز حساب شده باشد. در عین اینکه اینگونه مدارس امنایی دولتی هست باید برنامه‌های فرهنگی و تربیتی ویژه‌ای برای دانش آموزان داشته باشد.

وی گفت: شاهد همکاری مسئولین شهری هستیم و در هر شهر می‌توانیم یک یا چند مدرسه هیئت امنایی داشته باشیم.

حسین کمالی مدیرکل آموزش و پرورش مازندران  هم با اشاره به اجرای برنامه‌های فرهنگی متنوع  هفته معلم در استان افزود: در هفته معلم به مدارس توصیه شده برنامه با مشارکت اولیای دانش آموزان  و خانواده فرهنگیان برگزار کنند. 

کمالی تصریح کرد: در آیین تجلیل معلم نیز از 600 معلم قدردانی می‌شود. 98 معلم منتخب شهرستانی و 9 معلم کشوری معرفی شده‌اند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۶۰۰ معلم نمونه مازندرانی تقدیر می‌شوند
  • تمدید اعتبار بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی در خوزستان
  • تمدید اعتبار  سیستمی پوشش بیمه ای بیمه شدگان روستایی و سلامت همگانی ایرانیان 5 دهک اول درآمدی
  • کیفیت‌سنجی بیش از ۳۵ هزار تُن انواع کود وارده به استان گلستان
  • سازمان تامین اجتماعی به حداقل تعهدات درمانی خود در خصوص بیمه شدگان در شوش و کرخه عمل کند
  • نسخه کاغذی جایگزین نسخه نویسی الکترونیک در زمان قطعی سامانه بیمه سلامت
  • هوشمندسازی حداکثری و عدم ارجاع پرونده‌های ناقص
  • چگونگی خدمات‌دهی به بیماران در زمان قطع سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک بیمه سلامت
  • استفاده ۷۸ درصدی از سامانه ارجاع پرونده به کارشناسان
  • استفاده ۷۸ درصدی از سامانه ارجاع پرونده به کارشناسان در کرمانشاه