Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - کاشان - ايرنا - معاون وزير نيرو در امور برق و انرژي، حذف آلودگي هاي نوري در شهرستان هاي کاشان و آران و بيدگل را از اولويت هاي اين وزارتخانه عنوان کرد.

به گزارش ايرنا، همايون حائري شامگاه پنجشنبه در همايش طليعه اختران کوير در آران و بيدگل گفت: شهرستان هاي کاشان و آران و بيدگل با وجود برخورداري از آسمان زيبا و چشم انداز زيباي ستارگان در شب مي توانند به قطب دانش ستاره شناسي کشور تبديل شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي دانش فيزيک و ستاره شناسي را پايه رشد فناوري در جهان دانست و افزود: حذف آلودگي هاي نوري در منطقه هاي کاشان و آران و بيدگل بايد در اولويت قرار بگيرد که در اين راستا وزارت نيرو برنامه هايي دارد.
معاون وزير نيرو در امور برق و انرژي بيان کرد: اگر بخواهيم گردشگران داخلي و خارجي را به واسطه ستاره شناسي در اين منطقه کويري جذب کنيم، بايد با فناوري روز، محيطي زيبا و دور از آلوگي هاي نوري فراهم کنيم.
وي به اعمال تعرفه کاهش برق در شهرستان هاي کاشان و آران و بيدگل اشاره کرد و يادآور شد: با پيگيري ها و تلاش نماينده اين شهرستان ها در مجلس شوراي اسلامي، اين مهم که از خواسته هاي بحق مردم اين منطقه بود، اجرايي شد.
حائري اضافه کرد: مردم ساکن اين شهرستان ها بايد در کنار بهره مندي از کاهش تعرفه برق، همچنان در مصرف صرفه جويي کنند تا برق به عنوان يکي از مهمترين منابع ملي و محرکه اقتصاد کشور با کمبود رو به رو نشود.
آلودگي نوري که در سال هاي گذشته در جهان و از جمله ايران افزايش يافته، به روشن شدن بيش از حد يک محيط بر اثر نورهاي مصنوعي گفته مي شود و پيامد ناخواسته استفاده از نور مصنوعي در طول شب و نوعي آلودگي هنگام هدررفت نور به دليل روشنايي يا لامپ ها است.
اين پديده به کاهش حد قدر(کم نورترين ستاره اي که در آسمان محل رصد قابل مشاهده است) و ديده نشدن ستارگان و اجرام آسماني در آسمان منجر مي شود و مانند انواع ديگر آلودگي ها به محيط زيست آسيب رسانده و بر پايه برخي پژوهش ها در زندگي جانوران، آبزيان، انسان و نسل هاي بعدي نيز اختلال ايجاد مي کند.
رصدخانه دانشگاه کاشان واقع در ارتفاعات نياسر، طرح هاي رصدخانه ملي قله گرگش واقع در نزديکي شهر کامو و پارک گردشگري فضاپايه در نياسر از توابع کاشان ظرفيت هاي مهم اين منطقه در زمينه ستاره شناسي مي باشد.
منطقه کويري مرنجاب در شمال شهرستان آران و بيدگل از ديرباز يکي از مهمترين رصدگاه هاي کشور به شمار مي رود که دوستداران ستاره شناسي و شگفتي هاي آسمان را از نقاط گوناگون به خود جلب مي کند.
به گزارش ايرنا، همايش طليعه اختران کوير به مناسبت گراميداشت هفته جهاني نجوم و در راستاي معرفي ويژگي ها و آسمان پرستاره کوير، ترويج کسب و کارهاي فضاپايه و شناساندن جذابيت ها و ناشناخته هاي دانش ستاره شناسي به ميزباني فرمانداري آران و بيدگل برگزار شد.
آران و بيدگل در فاصله نزديک به 6 کيلومتري کاشان و 215 کيلومتري شمال اصفهان قرار دارد.
7472/8123
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۱۴۶۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش لوکس نوری در بوستان‌های منطقه ۷ اصفهان

مدیر منطقه ۷ شهرداری اصفهان از افزایش لوکس نوری در بوستان‌های سطح این منطقه خبر داد و گفت: افزایش لوکس نوری باغ فدک نیز شامل تعویض ۲۰۰ عدد سر چراغ با هزینه بالغ بر یک میلیارد و یک میلیارد و ۱۷۰ میلیون ریال انجام شده است.

مهدی سلطان‌آقایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: از ابتدای سال جاری افزایش حجم کمی و کیفیت نور و روشنایی بوستان‌های سطح منطقه ۷ در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: نورپردازی‌های شهری از جمله عناصر تأثیرگذار در فضاهای قابل استفاده شهروندان است و تأثیر بسزایی در زیبایی و آرامش‌بخشی محیط شهری دارد.

مدیر منطقه ۷ شهرداری اصفهان تصریح کرد: نورپردازی اصولی المان‌های شهری و فضای سبز علاوه بر زیبایی‌های بصری به آن مکان هویت می‌بخشد و تصویر منحصر به فردی برای مردم محلی و مسافران ایجاد می‌کند.

سلطان‌آقایی ادامه داد: در همین راستا منطقه ۷ شهرداری اصفهان اقدام به افزایش لوکس نوری در بوستان‌های منطقه کرده است که از جمله آن‌ها می‌توان بوستان بنفشه، بوستان صفا، مادی فرسخ، باغ فدک و سایر بوستان‌های خطی منطقه را نام برد.

وی خاطرنشان کرد: افزایش لوکس نوری بوستان بنفشه واقع در خیابان فلاطوری شامل تعویض سری چراغ و نصب چراغ‌های جدید به تعداد ۸۰ عدد با هزینه‌ای بالغ بر ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال انجام شده است.

مدیر منطقه ۷ شهرداری اصفهان گفت: افزایش لوکس نوری بوستان صفا، واقع در ابتدای خیابان فلاطوری نیز شامل تعویض سری چراغ و نصب چراغ جدید به تعداد ۴۵ عدد با هزینه‌ای بالغ بر یک میلیارد و ۵۰ میلیون ریال صورت گرفته است.

سلطان‌آقایی افزود: با توجه به درخواست‌های مردمی، افزایش لوکس نوری مادی فرسخ در خیابان کاوه نیز شامل تعویض سری چراغ و نصب چراغ‌های جدید به تعداد ۲۹ عدد با هزینه‌ای بالغ بر ۹۰۰ میلیون ریال در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به نقش محوری باغ فدک در توسعه گردشگری شهر اصفهان گفت: افزایش لوکس نوری باغ فدک نیز شامل تعویض ۲۰۰ عدد سر چراغ با هزینه بالغ بر یک میلیارد و یک میلیارد و ۱۷۰ میلیون ریال انجام شده است.

مدیر منطقه ۷ شهرداری اصفهان تصریح کرد: در باغ فدک ۴۰ عدد پروژکتور ۲۰۰ وات ال‌ای‌دی با هزینه‌ای بالغ بر دو میلیارد ریال و ۹۰ پروژکتور ۱۰۰ وات نیز با هزینه بالغ بر چهار میلیارد ریال خریداری و نصب شده است.

کد خبر 750500

دیگر خبرها

  • مذاکره وزارت ارتباطات برای ارتقای کیفیت مودم‌های داخلی + فیلم
  • برگزاری یادواره ۴۰۰ شهید کارگر و فرهنگی آران و بیدگل
  • مذاکره وزارت ارتباطات برای ارتقا کیفیت مودم‌های داخلی + فیلم
  • افزایش لوکس نوری در بوستان‌های منطقه ۷ اصفهان
  • آیین سوگواری شهادت ششمین ستاره تابناک آسمان امامت و ولایت امام جعفر صادق (ع) در خراسان رضوی
  • هشدار هواشناسی کاشان نسبت به وزش باد شدید
  • اختتامیه دومین دوره لیگ فوتسال مهاجرین + فیلم
  • کیفیت بخشی به مقوله آموزش از اولویت‌های وزارت آموزش و پرورش
  • سند چشم‌انداز شهرستان کاشان باید ‌تدوین شود
  • در روز‌های جستجوی یسنا چه گذشت؟