Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-02@03:15:16 GMT

تحریم‌های ایران صنعت روغن هند را با چالش مواجه کرد

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۱۴۹۴۷

به گزارش فارس به نقل از فایننشال اکسپرس، تصمیم آمریکا برای تحریم‌ ایران صنعت روغن خوراکی در هند را با نوسانات زیادی همراه کرده است و صادرکنندگان اینگونه محصولات در هند درباره آینده صادرات به ایران نگران هستند. 

تحریم‌های آمریکا علیه ایران مانع از خرید نفت ایران توسط خریداران آسیایی نظیر هند شده است. ایران معمولاً نفت خود را به هند با تخفیف ویژه‌ای ارائه می‌داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این گزارش می‌نویسد تصمیم آمریکا برای تحریم ایران بازار صادرات روغن هند را با چالش مواجه کرده است. 

صادرات سویای خوراکی به ایران از سوی کشور هند در سال 2018 - 2019، 508 هزار و 50 تن بود. در حالی که این رقم در سال گذشته 22 هزار و 910 تن اعلام شده بود. 

ایران در حال حاضر سومین کشور بزرگ واردکننده روغن سویا از هند پس از کره جنوبی و ویتنام قرار گرفته است. 

تجارت ایران با هند پس از آنکه سازوکار پرداخت اصلاح شد رشد بیشتری گرفت. یعنی قرار شد پرداخت پول با روپیه پرداخت شود و متناسب با آن محصولات از هند وارد شود. 

منبع: تابناک

کلیدواژه: تحریم های ایران صنعت روغن هند خروج از ان پی تی ماده 36 برجام ماده 26 برجام شورای امنیت برجام اقدامات ضدایرانی ترامپ بازار تبریز غنی سازی اورانیوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۱۴۹۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قم قطب صنعت کفش ماشینی کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، استان قم با داشتن ۳۰۰ واحد صنعتی کفش ماشینی، ۷۰ درصد صادرات این محصول در کشور را به خود اختصاص داده است.

تولید کنندگان کفش قم این روز‌ها در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران اکسپو در محل نمایشگاه‌های بین المللی تهران میزبان خریدارانی از کشور‌های آسیایی و آفریقایی هستند.

پیش بینی می‌شود امسال ۸۵ میلیون دلار صادرات از این صنعت، عاید اقتصاد استان شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • فشار آمریکا و متحدانش به امارات برای جلوگیری از دور زدن تحریم‌های روسیه
  • محمدی: تحریم‌ها عامل رشد صنعت دارو و تجهیزات پزشکی ایران شد
  • تحریم ها عامل رشد صنعت دارو و تجهیزات پزشکی ایران
  • صادرات ایران باید از خام فروشی عبور کند
  • ثبت ۷.۸ میلیارد دلار صادرات صنعت فولاد کشور طی سال گذشته
  • تکرار تجربیات موفق تأمین مالی بانک صادرات ایران برای صنعت خودرو
  • تکرار تجربیات موفق تأمین مالی بانک صادرات ایران برای خودرو
  • گزارش جالب دویچه‌وله؛ روش های دور زدن تحریم ها ازسوی ایران و روسیه | چین در ظاهر هیچ نفتی از ایران وارد نمی‌کند؛ در عوض...
  • قم قطب صنعت کفش ماشینی کشور
  • پالایشگاه‌های فراسرزمینی، استراتژی مهم دولت سیزدهم در افزایش صادرات نفت