Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@08:06:16 GMT

پیشنهاد بهزیستی برای بازگشت اعتبار «بیمه اعتیاد»

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۱۵۰۸۵

پیشنهاد بهزیستی برای بازگشت اعتبار «بیمه اعتیاد»

معاون توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی ضمن تشریح علل حذف بیمه اعتیاد از ردیف بودجه امسال گفت: پیشنهاد ما در سازمان بهزیستی این بود که این بودجه به طور کامل حذف نشود، بلکه تبدیل به کمک هزینه درمان افراد بی بضاعت، در قالب «یارانه» و «یاری برگ» شود.

مجید رضازاده در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینکه از همان ابتدا که موضوع «بیمه اعتیاد» مطرح شد به نظر می‌رسید که رویکرد مناسبی برای رسیدگی به وضعیت معتادان است، گفت: اینکه درمان اعتیاد را به سمت بیمه شدن ببریم، حتی کسانیکه به دنبال اعتیاد، بی بضاعت می‌شوند، نیز می‌توانند از آن استفاده کنند و مطمئن خواهیم بود که آنها می‌توانند از بیمه اعتیاد برای درمانشان استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه بیمه اعتیاد، روش خوبی برای گسترش درمان بود، اظهار کرد: اما به دلیل موانعی، از جمله عدم بیمه نبودن خود این افراد، نداشتن مدارک شناسایی و پیچیدگی سازوکارهای بیمه‌ای، این سیاست به درستی اجرا نشد. به همین دلیل سال‌های اول این بودجه به شکل کامل برگشت می‌خورد و در سال‌های بعدتر هم با دستورالعمل‌هایی که گذاشته بودند، عمدتاً مراکز درمانی دولتی زیر نظر وزارت بهداشت می‌توانستند از آن استفاده کنند.

معاون توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور با تاکید براینکه معتقدیم بخش مهمی از درمان اعتیاد، مداخلات غیر دارویی است که باید تحت پوشش بیمه قرار می‌گرفت، تصریح کرد: به ویژه مراکز اقامتی (TC) که اتفاقاً افراد بی بضاعت در آنها حضور دارند باید تحت پوشش بیمه‌ای قرار می‌گرفت. این درحالیست که به دلیل همین ساز و کارهای بیمه‌ای بودجه تماماً جذب نمی‌شد و تعداد مراکزی که تحت پوشش قرار گرفته بودند نیز کم بود.

رضازاده با اشاره به اینکه به همین دلیل معمولاً قشر بی بضاعت نمی‌توانستند از بیمه درمان اعتیاد استفاده کنند و این ردیف بودجه حذف شد، گفت: پیشنهاد ما در سازمان بهزیستی این بود که این بودجه کامل حذف نشود، بلکه تبدیل به کمک برای درمان افراد بی بضاعت، در قالب یارانه و یاری برگ شود که الان هم بهزیستی سازوکار آن را دارد.

وی با بیان اینکه به این ترتیب امکان گسترش درمان وجود داشت و نه تنها یارانه به افراد بی بضاعت می‌رسید بلکه مددکاری هم برای آنها انجام می‌شد، ادامه داد: اما این اتفاق نیفتاد، بلکه بودجه بیمه اعتیاد حذف شد و به درمان بی بضاعتان هم منتقل نشد. امیدواریم که اگر وضعیت بودجه بهتر شود برای بازگشت این پول اقدام کنند تا در این حوزه به افراد بی بضاعت کمک کنیم به طوریکه سازمان بهزیستی بتواند مراکزی را تحت عنوان «مراکز ارزان قیمت درمان اعتیاد» گسترش دهد. با این کار تعداد معتادان متجاهر را نیز کاهش می‌دهد.

به گفته وی بودجه سال گذشته اختصاص یافته به بخش توزیع «یاری برگ» ۵ میلیارد تومان بوده است که به شکل سرانه می‌تواند کل هزینه درمان فرد را برای یک دوره یک ماهه یا بخشی از هزینه درمان را براساس نظر مددکاران پوشش دهد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اعتياد بیمه اعتیاد سازمان بهزیستی معتاد معتادان معتادان متجاهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۱۵۰۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایگان شدن درمان کودکان زیر هفت سال از امروز

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، دکتر سید مهدی هاشمی باجگانی افزود:این اقدام در راستای سیاست‌های دولت جمهوری اسلامی جهت ارائه خدمات درمانی مناسب و ارزان قیمت به آحاد مردم صورت گرفته است.
وی اظهار داشت: از امروز هشتم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ کلیه بیمارستان‌های دولتی و واحد‌های تابعه دانشگاه مکلف هستند پذیرش، بستری، اعمال جراحی، اقدامات تشخیصی – درمانی و ترخیص کودکان زیر هفت سال بیمه شده را به صورت رایگان انجام دهند.
رایگان شدن درمان کودکان زیر هفت سال به ویژه درمناطق محروم و روستایی در شورای عالی بیمه، مصوب شده است.

دیگر خبرها

  • بیمه فعالان سرود پیگیری می‌شود/چند پیشنهاد به موسیقی فارس
  • بررسی روند مناسب سازی منازل سالمندان و معلولان اشنویه
  • تمدید اعتبار بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی در خوزستان
  • تمدید اعتبار بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی و ۵ دهک اول درآمدی در خوزستان
  • تمدید اعتبار  سیستمی پوشش بیمه ای بیمه شدگان روستایی و سلامت همگانی ایرانیان 5 دهک اول درآمدی
  • رایگان شدن درمان کودکان زیر هفت سال از امروز
  • اشتغال ۳۴۱ مددجوی بهزیستی در واحد‌های صنعتی و خدماتی نیشابور
  • پشت پرده جهش ۱۵۰ درصدی یارانه نان چیست؟
  • ماجرای جهش ۱۵۰ درصدی یارانه نان در بودجه ۱۴۰۳ چیست؟
  • پشت پرده جهش ۱۵۰ درصدی یارانه نان در بودجه ۱۴۰۳