Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-28@22:14:19 GMT

هلال احمر باید اقدامات پیشگیرانه داشته باشد

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۱۶۲۵۲

هلال احمر باید اقدامات پیشگیرانه داشته باشد

سرمست با بیان اینکه بحران فقط سیل و زلزله نیست گفت: هلال احمر در زمینه‌هایی که احساس می‌کند زمینه بحران وجود دارد می‌تواند اقدامات پیشگیرانه داشته باشد به ویژه در مناطق حاشیه نشین قم که نیاز به توجه دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم،  «بهرام سرمست» شب گذشته(پنجشنبه 19اردیبهشت)در نشست صمیمی با اعضاء جمعیت هلال احمر استان قم با تبریک هفته هلال احمر، از خدمات جمعیت هلال احمر استان قم در ستاد تسهیلات زائرین نوروز و نیمه شعبان و همچنین از امدادرسانی به استانها در سیل اخیر قدردانی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

استاندار قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انواع بحران های طبیعی در کشور گفت: با توجه به این وضعیت نیاز به بازاندیشی، بازبینی و تدوین الگوی مدیریت بحران داریم که نیاز ضروری جامعه است.

 

وی گفت:  مردم دارای حس همبستگی فوق العاده ای در شرایط سخت هستند، اما وقتی که این دادرسی‌ها و کمک رسانی‌ها حالت نهادینه به خودش نگیرد، یعنی تابع یک‌ الگوی مدون نباشد به همراه خود آسیب‌ خواهد داشت.

 

سرمست با تقدیر از کمک های مردم در سیل اخیر گفت: همیشه در اوج بحران نیروهای مردمی به همنوعان آسیب دیده کمک می‌کنند ولی پس از فروکش کردن حادثه همدردی‌ها و کمک‌ها کاهش می‌یابد در این جا اهمیت و جایگاه نیروهای امدادی  از جمله هلال احمر مشخص می‌شود.

 

وی هلال احمر را یکی از بزرگترین تشکل های مردمی در دنیا دانست و تصریح کرد: علاوه بر استانداردهای جهانی در رابطه با امدادرسانی، مسئولیت پذیری دینی جزء ویژگیهای بارز هلال احمر استان قم است.

 

سرمست با بیان اینکه  بحران فقط سیل و زلزله نیست گفت: هلال احمر در زمینه‌هایی که احساس می‌کند  زمینه بحران وجود دارد می‌تواند اقدامات پیشگیرانه داشته باشد به ویژه در مناطق حاشیه نشین قم که نیاز به توجه دارد.

 

استاندار قم در پایان با تاکید بر تدوین سند راهبردی مدیریت بحران گفت: شیوه مقابله با بحران سیلاب در استان های مختلف متفاوت است و این مسئله ضرورت انتقال تجربیات مدیران بحران را دوچندان می کند.

 

 

پایان پیام/78

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه رمضان ماه مبارک رمضان اصفهان برنامه های ماه رمضان اردبیل خبرگزاری شبستان برجام حرم هلال بن علی ع شهرستان آران و بیدگل سیل استاندار قم هلال احمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۱۶۲۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مفقود شدن ۲ نفر در سمیرم

رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان سمیرم گفت: هم‌زمان ۱ نفر در ۲ نقطه از شهرستان سمیرم مفقود شدند.

محمدعلی داودی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در اصفهان اظهار کرد: عصر روز گذشته طی تماس تلفنی با جمعیت هلال احمر شهرستان سمیرم مبنی بر مفقود شدن یک خانم ۵۵ ساله در ارتفاعات پشمکان سمیرم دو تیم به منطقه اعزام شد.

وی افزود: این خانم که در کیلومتر ۳۵ محور سمیرم به ونک در منطقه کهنولچه ارتفاعات پشمکان مفقود شده بود، بعد از ۳ ساعت تلاش توسط تیم کوهستان شعبه سمیرم و کلانتری شهر ونک پیدا شد.

رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان سمیرم تصریح کرد: همچنین یک پیرمرد ۷۰ ساله در کیلومتر ۴۵ محور سمیرم به دهاقان در روستای چشمه سرد گم شده بود که با همکاری شورا، مردم محلی و پایگاه امداد و نجات دولت قرین وی نیز سالم پیدا و تحویل خانواده داده‌شد.

وی از مردم خواست برای رفتن به ارتفاعات و کوهستان بدون تجهیزات و به تنهایی سفر نکنند و در صورت هر گونه اتفاقی با شماره تلفن ۱۱۲ جهت امدادرسانی تماس بگیرند.

کد خبر 748861

دیگر خبرها

  • استطاعت جسمی ۸۳ هزار زائر حج تمتع ۱۴۰۳ نهایی شد
  • مفقود شدن ۲ نفر در سمیرم
  • امدادرسانی هلال‌احمر به ۱۳ استان در سیل و آب‌گرفتگی
  • کرمانشاه به مرکز امداد منطقه غرب کشور تبدیل شود
  • امدادرسانی به ۵۱۱ نفر در سیل خراسان جنوبی
  • نجات کودک ۲ ساله غرق‌شده در رودخانه
  • کودک ۲ ساله غرق‌شده در رودخانه مهاباد نجات یافت
  • افتتاح هفتمین خانه هلال شهرستان دنا
  • سیل به مزار امامزاده سیدعلی (ع) رسید / تخلیه آبگرفتگی صحن مزار
  • لحظات حساس از نجات نوزاد ۳ روزه توسط اپراتور هلال احمر قم