Web Analytics Made Easy - Statcounter

ظهر امروز آیین نماز سیاسی عبادی و دشمن شکن جمعه در سراسر استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور مردم ولایتمدار استان برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صبح زاگرس ظهر امروز آیین نماز سیاسی عبادی و دشمن شکن جمعه در سراسر استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور مردم ولایتمدار استان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

امام جمعه موقت یاسوج: اگر اروپایی ها خروج آمریکا را جبران نکنند برخورد ایران قاطع تر خواهد بود

امام جمعه موقت یاسوج در خطبه های نماز عبادی سیاسی این هفته گفت:  ماه مبارک رمضان ماه پر فضیلتی است و باید قدر دان این نعمت بزرگ باشیم، سفره خداوند در این ماه گسترده شده است، پیامبر اسلام فرموردند تلاوت یک آیه از قرآن در ماه رمضان با کل ختم قرآن در سایر ماه ها برابری می کند این ماه بسیار پر فضیلت است و خواب انسان های مومن در این ماه هم عبادات محسوب می شود قدر این ماه را بدانیم زیاد استغفار و دعا کنیم استغفار زیاد باعث محو گناهان می شود.

 


حجت الاسلام حکمتی نیک در خصوص موضع جمهوری اسلامی ایران درباره برجام گفت: نکته اول پیام ارزشمند برجام است که داده شده است چند سال قبل در پی برخورداری ایران از فناوری هسته ای برای مصارف اقتصادی و پزشکی دشمنان قادر به تحمل ایران با این توانمندی نبودند و دنبال توطئه بودند و می گفتند ایرانی ها دنبال ساخت بمب اتم هستند اما وقتی دیدند ایران برای مصارف پزشکی و اقتصادی استفاده می‌کنند مجبور شدند پای میز مذاکره بنشیند.

 


وی افزود: مذاکرات شروع شد نهایت ایران با پنج و یک به برجام دسترسی پیدا کردند هم ما متعهد شدیم و هم آنها باید کارهایی را انجام می دادند اما آمریکایی ها از همان روز اول دبه در آوردند، ترامپ از برجام خارج شد و ما هم می‌توانستیم خارج شویم اما پایبندی خود را اعلام کردیم اما کشورهای چهار و یک گفتند خروج آمریکا از برجام را جبران می کنند اما اینها هم جرات نمی کردند بدون آمریکا کاری انجام دهند و در یک اقدام شورای امنیت ملی بیانیه ای صادر کرد و این حق برای ایران محفوظ بود تعهدات خودش را کاهش دهد.

 


امام جمعه موقت یاسوج ادامه داد: دو ماه به سایر کشورها فرصت داده شده است که اگر در این دو ماه خروج آمریکا را جبران نکنند بدون شک جمهوری اسلامی ایران برخورد قاطع تری خواهد داشت، برای اعلام حمایت از این بیانیه امروز مردم استان بعد از نماز از این بیانیه حمایت می کنیم و نشان می دهیم از آمریکا متنفر هستیم و انزجار خودمان را به نمایش می گذاریم.

 


وی افزود: رهبر انقلاب در روز معلم با فرهنگیان دیدار داشتند و گفتند روحیه انقلابی روح و جان ملت است، اشاره فرمودند تنها راه مبارزه با دشمن مخصوصا در این شرایط داشتن روحیه اقتصادی است برخورداری از روحیه جهادی عامل مهمی در مقابله با این شرایط است.

 


حجت الاسلام حکمتی نیک بیان کرد: ما در چله اول انقلاب اسلامی علیرغم وجود تحریم ها و فشارها به توانمندی هایی دسترسی پیدا کردیم از جمله انسجام و اتحاد ملی است، در کشور اقوام مختلفی با اتحاد و انسجام کنار هم هستند و این انسجام سه رکن دارد که در راس آن رهبر انقلاب قرار دارد و مردم و روحیه ایمانی دو راس دیگر آن است که وجود دارد.

 


امام جمعه موقت یاسوج ادامه داد: آرزوی آمریکا ایجاد اختلاف بین مردم است، امتیاز عنصر قدرت در نشان ما اقتدار دفاعی ایران اسلامی است ایران از یک قدرت ناب سخت افزاری و نرم افزاری و همچنین از توان ارزشمند دفاعی نابی برخوردار است، در برخورداری از هواپیماهای جنگنده نیروهای مسلح ارتش، سپاه و بسیج مردمی به خود می بالیم، قدرت نرم افزاری و سخت افزاری ما عامل اقتدار نظام ماست و آمریکا به شدت از این موضوع وحشت دارد.

 

وی افزود: یک جنگ روانی و خوش خدمتی به رژیم جعلی اسراییل غاصب است، جرات ندارند دست به اقداماتی علیه سپاه ما انجام دهند، 170 پایگاه نظامی آمریکا در تیررس نیروهای مسلح ما است پس آمریکا هرگز نمی تواند این را عملیاتی کند یک شوی تبلیغاتی است.

 


حجت الاسلام حکمتی نیک افزود: روحیه شهادت طلبی و جهادی باعث شده است آمریکا توان رویارویی با ایران اسلامی را نداشته باشد.

 


وی ادامه داد: سومین عنصر قدرت و اقتدار ایران موضوع نفوذ ایران اسلامی است که رکن آن جبهه مقاومت است که آمریکا به شدت نگران نفوذ منطقه ای ایران است و امروز ساعت توسعه اسلام در خاور میانه هستیم ضربات مهلکی که آمریکا از ما دریافت کرده باعث شده است که دست و پا بزنند، شاهد افول سلطه در غرب هستیم.

 


امام جمعه موقت یاسوج از انرژی به عنوان چهارمین عنصر قدرت ایران یاد کرد و گفت: ما برخوردار از زمین و آب و خاک و‌ نفت و گاز هستیم ما کشور فقیری نیستیم باید از این ظرفیت ها استفاده کنیم جا دارد همه ما دنبال اقتصادی مقاومتی و رونق تولید باشیم، شعار امسال رونق تولید است و به عملیاتی شدن نیاز دارد مبارزه با قاچاق، اصلاح نظام بانکی و اینکه دولت از تصدی گری دست بردارد اینها بخشی از الزامات برای رونق تولید و مشکلات اقتصادی است .

امام جمعه شهرستان لنده: رئیس جمهور نباید ذره ای از حق ایران در برجام کوتاه بیاید




حجت الاسلام سید هدایت محمودی اصل در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهرستان لنده با تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان گفت:ماه رمضان ناه بندگی و خود سازی است و این ماه ازاین جهت رمضان نامگذاری شده است چرا که گناهان ما دراین ماه با عبادات بندگانش سوزانده می شود.

وی افزود: دراین ماه باید حواسمان به ایتام و نیازمندان باشد چرا که رفع نیازهای آنان یکی از مهمترین و بهترین ثواب های است که انسان دراین ماه عزیز می تواند انجام دهد.

امام جمعه شهرستان لنده تصریح کرد:توجه به قرآن یکی از مهمترین فرصت های است که درماه مبارک رمضان باید مورد توجه قرارگیرد.

وی تاکیدکرد: مقایسه انقلاب ما و مصر در تعبرمقام معظم رهبری در پیروی از قرآن دراین دو انقلاب باعث پیروزی انقلاب شد ولی درمصر به دلیل عدم توجه به دستورات قرآن باعث شد به امریکایی ها اعتماد کردند و ضربات کاری نیز از استعمار و استکبار خوردند.

محمودی اصل اظهارکرد: ملت ما به واسطه روحیه انقلابی خود قدر انقلاب، نظام و رهبری خود را می دانند و نتیجه آن می شود همین استقلال و عزت ایران اسلامی که روحیه انقلابی در حال گسترش است.

خطیب جمعه لنده گفت: اگر بخواهیم به سلامت از جنگ اقتصادی عبور کنیم باید روحیه انقلابی داشته باشیم که متاسفانه بی تدبیری برخی مسئولان و حرص ورزی برخی کسبه بازار کمی فشار بر مردم زیاد شده است.

وی تاکیدکرد:کسانی که در فضای مجازی و حقیقی به دنبال تضعیف مردم هستند باید خوب بدانند که روحیه انقلابی ما در حال گسترش در منطقه است که در حملات گروه های مقاومت به اسرائیل را در ۲۴ساعت گذشته به عینه دیدیم.

محمودی اصل در ادامه خاطرنشان ساخت:اگر بخواهیم برای جلوگیری از استحاله انقلاب تلاش کنیم باید تلاش کنیم روحیه انقلابی ما تقویت شود.

وی تصریح کرد:آرایش جنگی از سوی مقام معظم رهبری در حوزه های مختلف یکی ازمهمترین نیازمندی های ملت است.

خطیب جمعه لنده گفت:بعداز مدت ها و خروج امریکا از برجام و عهد شکنی اروپایی ها نظام تصمیم گرفت مازاد فروش آب سنگین ما مهلت شصت روزه تعیین کرده است که اگر دیر ولی این تصمیم درست و بجا بود که اتحادیه اروپا یک روز بعد از این تصمیم نظام انان این ضرب العجل را رد کرد.

وی تاکیدکرد:از رئیس جمهور و شورای عالی امنیت ملی می خواهیم که ذره ای از حقوق ملت کوتاه نیایند که این مطالبه مهم ما است.


محمودی اصل گفت:حفظ شئونات این ماه باید رعایت شود و نباید این اقدام در ملا عام  صورت گیرد اگر کسی به خاطر ضعف عقیده قدرت روزه گرفتن ندارد و سیگار بر لب درخیابان می گردد نیروی انتظامی باید قاطعانه برخورد کند و دستگاه قضایی نیز احکام قوی صادر کند.

امام جمعه شهر لیکک: موضع جدید برجامی دولت قابل تقدیر و مبارک است


نماز جمعه این هفته شهر لیکک به امامت حجت الاسلام سید محمد یوسف افروغی اقامه شد.


امام جمعه شهر لیکک در خطبه های امروز ابتدا با تبریک ماه مبارک رمضان،به تبیین نقش روزه و روزه داری در تربیت جسم و روح پرداخت.


حجت الاسلام افروغی گفت:دو چیز بلای جان ماست که اجازه تعقل و تفکر را از ما میگیرند،یکی شکم و دیگری زبان است.


وی در فرازی دیگر از خطبه های امروز با تأسی از فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در جمع روحانیون،گفت:رهبر انقلاب در این دیدار به بخشی از وظایف سنگین روحانیت پرداخت.


حجت الاسلام افروغی با تأسی از فرمایشات رهبری تصریح کرد:خیلی از شخصیت هایی از اول انقلاب تاکنون بودند که خدمتگزاران خوبی بودند اما مطالعه کمی داشتند ؛بنابراین یکی از وظایف اصلی روحانیت مطالعه بیشتر است.


خطیب نماز جمعه بهمئی خاطرنشان کرد:چیزی که تشیع را در دوران سخت حفظ کرده است،زهد و معنویت علما بود؛ نباید زندگی و خورد و خوراک من طلبه از قشر متوسط جامعه بالاتر باشد.


حجت الاسلام افروغی با تقدیر از اقدام قاطع رئیس جمهور و دولتمردان در برخورد با بد عهدی غرب،گفت:اقدام اقدامی قابل تقدیر بود،هر چند دیر اقدام شد.


وی با اشاره به برداشتن محدودیت های هسته ای برجامی، افزود:ما باید این اقدام دولت و شورای امنیت ملی را مبارک بداریم.


امام جمعه شهر لیکک در ادامه با اشاره به سالروز اشغال فلسطین،گفت:خدا را شاکر هستیم که در آستانه این روز که به روز نکبت اعراب معروف است،ده ها موشک جبهه مقاومت فلسطین بر سر رژیم اشغالگر صهیونیستی شلیک شد.


خطیب جمعه بهمئی در ادامه با اشاره به سالروز تشکیل بسیج سازندگی،گفت:مدیریت و اقدامات خوبی در حال انجام است،مردم در صندوق های قرض الحسنه بسیج سازندگی سرمایه گذاری کنند.


وی در واکنش به سنت های غلط در مراسمات عزل،گت:تزیین کردن اسب و تیر اندازی و پوشیدن لباس محلی چه کمکی به میت می کند؟این رسم ها غلط است،گاو کشتن ، گوسفند کشتن،ساختن مناره و گنبد کار غلطی است،هم متدینین و خم علما روی چنین سفره هایی ننشینند.


حجت الاسلام افروغی در پایان گفت:تیر اندازی اسب سواری و کاروان راه انداختن ارزشی ندارد دختران ما به خاطر نداری دارند به فساد کشانده می شوند.همه همکاری کنند و این کارها را محکوم کنند.


انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۱۸۲۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عزاداری یاسوجی‌ها در سالروز شهادت امام صادق(ع) + فیلم

مراسم دسته‌روی عزاداری امام جعفر صادق(ع) امروز ۱۵ اردیبهشت ماه در یاسوج و دیگر شهرهای استان کهگیلویه و بویراحمد برپا شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) مراسم دسته‌روی عزاداری در مرکز استان و دیگر شهرهای کهگیلویه و بویراحمد با حضور خیل عظیم محبان اهل بیت عصمت و طهارت برپا شد.

مراسم دسته‌روی عزاداری سالروز شهادت امام صادق (ع) در شهر یاسوج از مسجد صاحب‌الزمان (عج) به سمت خیابان طالقانی، میدان هفت تیر، میدان شهـدای نیروی انتظامی و برگشت بـه سمت مسجد صاحب‌الزمان (عج) انجام شد.

بقعه متبرکه امامزادگان کهگیلویه و بویراحمد همزمان با 25 شوال و سالروز شهادت صاحب مکتب جعفری سوگوار ششمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت هستند و یکپارچه سیاه پوش شده‌اند.

دوستداران اهل‌بیت عصمت و طهارت در روز شهادت شیخ‌الائمه، امام جعفر صادق علیه السلام در حسینیه‌ها و تکایای شهرهای مختلف استان برای آن امام بزرگوار، مرثیه‌سرایی کردند و اشک ماتم ریختند. 

.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آبرسانی به ۹۰ روستای کهگیلویه و بویراحمد
  • حسینی: اقدامات دولت سیزدهم تعامل با کشورهای جهان را فراهم کرده است
  • واکنش کاخ سفید به «گشتاپو» خواندن دولت بایدن از سوی ترامپ
  • بشار اسد: موضع سوریه در مورد فلسطین تغییر نکرده است
  • ترامپ، دولت بایدن را با گشتاپو مقایسه کرد
  • طعنه سنگین روحانی به وضعیت مشارکت در انتخابات
  • امام جمعه رفسنجان درباره دلیل استعفایش چه گفت؟
  • عزاداری یاسوجی‌ها در سالروز شهادت امام صادق(ع) + فیلم
  • سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در کهگیلویه و بویراحمد
  • طعنه سنگین روحانی به شورای نگهبان و دولت؛ باید حسرت انتخابات کشور‌های همسایه را بخوریم!