Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@06:32:14 GMT

حجم بالای پرونده‌های ورودی به دستگاه قضائی نگران‌کننده است

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۱۸۶۴۳

حجم بالای پرونده‌های ورودی به دستگاه قضائی نگران‌کننده است

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از دفتر امام جمعه ابهر، حجت‌الاسلام جعفر رحیمی در خطبه‌های نماز جمعه ابهر، بابیان اینکه حجم بالای پرونده‌های ورودی به دستگاه قضائی نگران کننده است و باید نسبت به رفع این چالش برنامه‌ریزی صورت بگیرد، افزود: هر جا دیدیم دادگاه‌ها شلوغ است انسان به یقین می‌رسد که بخش مهمی از جامعه به وظیفه اخلاقی خود عمل نکرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با طرح این سوال که چرا باید ورودی پرونده‌ها به ۱۵ میلیون برسد مگر ما چقدر جمعیت داریم، ادامه داد: از جمعیت ۸۰ میلیونی اطراف ۲۰ میلیون کودکان هستند و ۶۰ میلیون بقیه به طریقی درگیر دادگستری و پرونده‌ها هستند. چرا که بالاخره در هر پرونده حداقل دو خانواده درگیر هستند.

امام جمعه ابهر متذکر شد: مادامی که مسئله تربیت در خانواده و مدارس و مساجد جدی نگرفته شود و این رومیزی‌ها و زیر میزی‌ها رواج داشته باشد دادگاه‌ها شلوغ خواهد شد.

رحیمی به دیدار قاریان قرآن با مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: رهبری معظم انقلاب به بیان یک تجربه و یک عبرت در رابطه با عمل به دستورات قرآن کریم پرداختند.

امام جمعه ابهر به پیام قاطعانه برجامی ایران به آمریکا و اروپا اشاره کرد و افزود: سرانجام متعاقب عهدشکنی علنی ایالات متحده و خروج دولت ترامپ از برجام و فراتر از آن، انفعال سه کشور اروپایی در تأمین منافع برجامی کشورمان، جمهوری اسلامی ایران تصمیم به کاهش سطح تعهدات خود در توافق هسته‌ای گرفت.

رحیمی با اشاره به اعلام مواضع کشورمان به سران کشورهای باقیمانده در برجام، گفت: آنها باید میان استمرار همراهی با کاخ سفید و حفظ منافع ایران مطابق توافق هسته‌ای، صرفاً یک گزینه را انتخاب کنند.

وی تاکید کرد: انتظار بیهوده برای کمک اروپایی‌ها تاکنون فرصت‌های زیادی را از ایران گرفته است، وجود این تصور در اروپایی‌ها که ایران اقدام جدی در برابر خروج آمریکا از برجام انجام نخواهد داد، آنها را در عدم انجام تعهداتشان جدی‌تر کرده است، دستگاه دیپلماسی باید این تصور را با اقدامی قاطع تغییر دهد.

کد خبر 4612974

منبع: مهر

کلیدواژه: خطبه های نماز جمعه امام جمعه ابهر پرونده قضایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۱۸۶۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرونده قضایی برای ضاربان یک آمر به معروف در کاشمر تشکیل شد

به گزارش خبرگزاری مهر، دادگستری خراسان رضوی اعلام کرد پرونده قضائی برای ضاربان یک آمر به معروف و ناهی از منکر در کاشمر تشکیل و موضوع به صورت ویژه پیگیری می‌شود.

طبق گزارش دادگستری خراسان رضوی، در پی تذکر یک جوان کاشمری و آمر به معروف و ناهی از منکر به ۲ راکب موتور سیکلت که برای سه دختر نوجوان ایجاد مزاحمت کرده بودند وی از سوی ضاربان با ضربات چاقو مورد حمله قرار گرفت و از ناحیه گردن مجروح شد.

بنا بر این گزارش، پرونده قضائی در دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان کاشمر تشکیل و متهمان با صدور قرار بازداشت موقت تحویل زندان شهرستان شدند.

کد خبر 6094274

دیگر خبرها

  • معلم ستون فقرات دستگاه تعلیم و تربیت است
  • پای دستگاه قضا به پرونده حریق امام‌زاده ابراهیم شفت باز شد
  • تشکیل پرونده قضایی برای حادثه آتش سوزی امامزاده ابراهیم شفت
  • کاهش ۲۴ درصدی ورودی پرونده‌های طلاق توافقی در شهرستان بهارستان
  • انتشار مستندات جدید از مرگ نیکا شاکرمی
  • کامیون تانکر حامل ۳۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در توقیف پلیس
  • امری: سطح بالای لیگ برتر مانع موفقیت تیم‌های انگلیسی در اروپا است
  • تشکیل پرونده قضایی برای ضاربان آمر به معروف در کاشمر
  • کشف جسد زن ۳۶ ساله در باغی در اصفهان
  • پرونده قضایی برای ضاربان یک آمر به معروف در کاشمر تشکیل شد