Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@11:55:11 GMT

طرح فطرانه در مناطق سیل زده خوزستان اجرا می شود

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۱۹۴۲۴

طرح فطرانه در مناطق سیل زده خوزستان اجرا می شود

خدادادی، از اجرای طرح فطرانه در مناطق سیل زده خوزستان خبر داد و گفت: این طرح از ۲۵ ماه مبارک رمضان تا عید سعید فطر با توزیع بسته های فطرانه در مناطق سیل زده اجرایی می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «علی خدادادی»، امروز (جمعه 20 اردیبهشت) در سخنرانى پیش از خطبه های نمازجمعه اهواز به مناسبت روز جهانی هلال احمر، ضمن تقدیر از حمایت های مردم از افراد آسيب دیده در سیل اخیر، اظهار کرد: پس از تشکیل صلیب سرخ در سال ۱۹۶۲، جمعيت هلال احمر در ایران ۹۷ سال پیش تشکیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مديرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان، افزود: تسکین آلام بشری، تلاش در جهت ایجاد صلح جهانی، تأمين احترام انسان ها و کمک به سلامت جامعه  مهمترین اهداف جمعیت هلال احمر هستند که عوامل جمعیت در این مسیر گام برمی دارند.

 

وی اضافه کرد: با توجه به شرایط ويژه موجود دراستان، بیش از ۲۸ نوع حادثه از قبیل سیل، زلزله، ریزگرد و آتش سوزی در استان خوزستان رخ می دهد که این مسائل باعث شده که هلال احمر برنامه هایی را در دست داشته باشد که آمادگى مردم در مقابل بلایا افزايش دهد.

 

وی با اشاره به اینکه بر اساس آمار اعلام شده، در حدود ۱۵ درصد از مردم آمادگی لازم را برای مواجهه با حوادث دارند و بیش از ۸۵ درصد از حوادث به شدت تأثيرپذیر هستند، تصریح کرد: ضريب تأثيرپذیری ما از حوادث هشت از ۱۰ است که این عدد باید به ۲ برسد.

 

خدادادی، عنوان کرد: در این راستا جمعیت هلال احمر دو طرح دادرس (دانش آموز آماده در روزهای سخت) و خادم (خانواده آماده در مخاطرات) را اجرا کرده که خوشبختانه بیش از ۴۰ هزار نفر آموزش های خودامدادی و دیگرامدادی را فراگرفته اند.

 

وی با بیان اینکه با برنامه ریزی مناسب زمینه این آموزش ها فراهم شده است، خاطر نشان کرد: کسانی که مایل به فراگیری کمک های اولیه هستند، می توانند به شعب جمعیت هلال احمر در سراسر استان مراجعه کنند.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان، از اجرای طرح فطرانه در استان اشاره کرد و اذعان داشت: در روزهای پایانی ماه مبارک رمضان طرحی به نام «فطرانه» اجرا می شود که علاوه بر کمک های مستمر به آسيب ديدگان از سیل، تهیه و توزيع بسته های غذایی، بهداشتی و زیستی را در بین سیل زدگان شامل می شود.

 

وی ابراز کرد: کسانی که مایل به مشارکت در این طرح هستند، تا ۲۵ ماه مبارک رمضان فرصت دارند اقلام اهدایی خود را به شعب جمعيت هلال احمر در سراسر استان تحویل دهند؛ این طرح از 25 ماه مبارک رمضان تا عید سعید فطر با توزیع بسته های فطرانه در مناطق سیل زده اجرایی می شود.

 

پایان پیام/72

منبع: شبستان

کلیدواژه: برجام ماه رمضان نماز جمعه ماه مبارک رمضان راهپیمایی مسجد خطبه نماز جمعه آمریکا رونق تولید اجرای برجام کمک به سیل زدگان هلال احمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۱۹۴۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی‌ نیروهای هلال احمر به ۱۱ استان متأثر از سیل و آب‌گرفتگی

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور از امدادرسانی نیروهای عملیاتی این جمعیت به بیش از ۱۳۰۰ نفر متأثر از سیل و آب‌گرفتگی در ۴۸ ساعت گذشته خبر داد.

‌به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال احمر، بابک محمودی با اشاره امدادرسانی نیروهای عملیاتی این جمعیت به بیش از ۱۳۰۰ نفر متأثر از سیل و آب‌گرفتگی در ۴۸ ساعت گذشته اظهار کرد: ۱۱ استان اصفهان، تهران، خراسان جنوبی، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قم، گلستان، مازندران، کرمان و یزد از چهارم تا ششم اردیبهشت تحت تأثیر این سامانه بارشی قرار گرفتند.

وی افزود: در این بین نیروهای این جمعیت طی ۶۲ مورد عملیات امداد و نجات به ۱۲۸۴ نفر متأثر از سیل امدادرسانی کردند، ۸۹ نفر را به مناطق امن انتقال و از ۸۸ منزل مسکونی تخلیه آب صورت گرفت.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور تصریح کرد: ۱۴۶ کیلوگرم نایلون، ۲۹ تخته پتو، ۲۶ تخته موکت و ۱۵ بسته غذایی توسط نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر در بین متأثران توزیع شد.

وی اضافه کرد :۱۰۵ تیم عملیاتی متشکل ۴۰۳ نفر امدادگر و نجاتگر در این عملیات حضور و به متأثران امدادرسانی کردند.

کد خبر 747792

دیگر خبرها

  • سیل به مزار امامزاده سیدعلی (ع) رسید / تخلیه آبگرفتگی صحن مزار
  • تداوم امدادرسانی هلال احمر در مناطق متأثر از سیل و آبگرفتگی
  • تداوم امدادرسانی نیرو‌های هلال احمر در مناطق متأثر از سیل و آبگرفتگی
  • ️کشف جسد غرق شده فنوجی توسط هلال احمر
  • نجات ۱۸ نفر از سیل در روستای شادکام بافق در استان یزد
  • جسد مرد ۶۰ ساله طارمی پیدا شد
  • امدادرسانی‌ نیروهای هلال احمر به ۱۱ استان متأثر از سیل و آب‌گرفتگی
  • امدادرسانی به ۲۸ خانواده سیل‌زده گلستانی
  • امدادرسانی هلال‌احمر به مناطق متاثر از سیل و آب‌گرفتگی در اصفهان + عکس و فیلم
  • از مناطق سیل‌زده جنوب چه خبر ؟