Web Analytics Made Easy - Statcounter

فارس به نقل از روسیا الیوم، نوشت: روسیه بیانیه چند کشور عضو شورای امنیت در مورد ادلب را به این دلیل که تحریف کننده واقعیات این استان سوری بود، رد کرد.

به گزارش شریان نیوز، روسیه شامگاه جمعه (۲۰ اردیبهشت) بیانیه شورای امنیت سازمان ملل متحد در مورد اوضاع در استان ادلب سوریه را وتو کرد.

«ولادیمیر ساورنکوف»، معاون نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد گفت که این کشور با بیانیه شورای امنیت که به دنبال تحریف اوضاع شهر ادلب سوریه است، مخالفت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام روس گفت: «ما اجازه تصویب این بیانیه را ندادیم و با آن مخالفت کردیم. این بیانیه را بلژیک، آلمان و کویت آماده کرده بودند و اوضاع ادلب سوریه را تحریف می‌کرد».

ساورنکوف از کشورهای غربی خواست به این که گروه‌های مسلح وابسته گروه تروریستی جبهه النصره در ادلب تحت عناوین مختلف در فعالیت هستند و هرچه که می‌خواهند انجام می‌دهند، اعتراف کنند.

او گفت: «به اعضای شورای امنیت توضیح دادیم که توافق ترکیه و روسیه در سوچی که از ما می‌خواهد بدان پایبند باشیم، شامل استثناهایی در ارتباط با مبارزه با تروریسم است و اقدامات کاهش تنش مشمول مبارزه با تروریسم نیست.»

طی بیش از یک هفته گذشته، ارتش سوریه به مواضع تروریست‌ها و گروه‌های مسلح در شمال غرب حماه و جنوب ادلب حمله کرده و بنا به گفته مرکز دیدبان حقوق بشر سوریه که وابسته به مخالفان است، ۸۶ نفر از تروریست‌ها کشته شده‌اند.

استان ادلب سوریه بر اساس توافق سه کشور ایران، روسیه و ترکیه در نشست «آستانه چهارم» موسوم به توافق «مناطق کاهش تنش»، جزء مناطق آتش‌بس است. با این حال، عملیات علیه داعش و النصره شامل این کاهش تنش نمی‌شود.

طی نشست‌هایی که بعد از توافق آستانه چهارم، در تهران و آستانه و استانبول برگزار شد، کشورهای حاضر در این نشست‌ها بر لزوم مقابله با تروریست‌ها و ایجاد منطقه عاری از سلاح جهت انتقال غیر نظامیان به آن تأکید کردند.

منبع: شریان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۲۱۷۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زاخارووا: ناتو برای درگیری با روسیه آماده می‌شود

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت که رزمایش‌های چهارماهه ناتو در نزدیکی مرز‌های روسیه ثابت می‌کند که این ائتلاف نظامی برای درگیری احتمالی با مسکو آماده می‌شود.

به گزارش رویترز، زاخارووا شنبه اتهامات ناتو در مورد حملات ترکیبی روسیه در کشور‌های عضو این ائتلاف نظامی را رد کرد و آن را انتشار «اطلاعات غلط» به منظور منحرف کردن توجهات از فعالیت‌های ناتو دانست.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت که ناتو با حمایت تسلیحاتی، اطلاعاتی و مالی از اوکراین جنگی ترکیبی علیه روسیه به راه انداخته است.

وی در بیانیه‌ای اعلام کرد: در حال حاضر، بزرگترین رزمایش ناتو بعد از جنگ سرد، در نزدیکی مرز‌های روسیه در حال برگزاری است. در سناریوی آنها، اقدامات ناتو علیه روسیه با استفاده از تمام ابزار‌ها از جمله تسلیحات متعارف و ترکیبی، در حال تمرین است.

وی تاکید کرد: باید قبول کنیم که ناتو با جدیت در حال آماده شدن برای مناقشه احتمالی با ماست.

ناتو بهمن ماه گذشته رزمایش «مدافع ثابت‌قدم ۲۰۲۴» را با مشارکت بیش ۹۰ هزار نیروی نظامی از ایالات متحده و کشور‌های هم پیمان ناتو آغاز کرد و این مانور تا اواخر ماه مه (اوایل خرداد) در اروپا و اقیانوس اطلس شمالی ادامه داشت.

ناتو در بیانیه خود اشاره‌ای به نام روسیه نکرده، اما در سند راهبردی اصلی آن از مسکو به عنوان مهم‌ترین تهدید علیه امنیت اعضای این پیمان یاد شده است.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • بیانیه حماس صهیونیست‌ها را به خیابان‌ها کشاند
  • اردوغان: اسرائیل توافق آتش‌بس در غزه را بپذیرد
  • هشدار رییس سیا درباره شراکت ایران و روسیه/ افزایش مجروحان رزمایش دریایی آمریکا به ۳۵ تن/ حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به بندر ایلات/ انهدام دو پایگاه تروریست‌ها در سوریه توسط جنگنده‌های روسیه
  • روسیه: ۲ پایگاه تروریست‌ها را در سوریه منهدم کردیم
  • روسیه ۲ پایگاه تروریست‌ها را در سوریه منهدم کرد
  • روسیه ۲ پایگاه تروریست‌ها در سوریه را منهدم کرد
  • دیدار دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر با سفیر ایران در سوریه
  • انهدام ۲ پایگاه متعلق به تروریست‌ها در سوریه
  • زاخارووا: ناتو برای درگیری با روسیه آماده می‌شود
  • تدابیر جدید عربستان برای جلوگیری از ورود بدون مجوز به مکه در موسم حج