Web Analytics Made Easy - Statcounter

فاطمه خمسه روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح هزار هکتاری شهرک گلخانه ای در سفر رییس جمهوری کلنگ زنی شد و تاکنون به علت وجود مشکلات گازرسانی صرفا زیرساخت 71 هکتار از این شهرک عملیاتی شده است.
وی اضافه کرد: از این 71 هکتار 51 قطعه گلخانه زون بندی شده و 9 واحد گلخانه نیز تاکنون با 50 درصد پیشرفت فیزیکی واگذار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


خمسه، مشکل اصلی ناتمام ماندن طرح شهرک گلخانه ای را نبود اعتبارات لازم برای انتقال گاز به درب جلوی این واحدهای کشاورزی عنوان کرد و گفت: متاسفانه هیچ مصوبه ای برای انتقال لوله از سوی شرکت گاز وجود ندارد و طرح هزار هکتاری شهرک گلخانه ای بلاتکیف مانده است.
رییس سازمان جهاد کشاورزی قزوین همچنین اظهار داشت: اجرای سیستم های آبیاری نوین تحت فشار و توسعه شهرک های گلخانه از مهمترین اولویت های این دستگاه در راستای رونق تولید به حساب می آید و نیازمند حمایت ویژه است.
خمسه همچنین اعتبارات آبیاری تحت فشار در سال گذشته را 640 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: متاسفانه از این رقم تنها 350 میلیارد ریال معادل 54 درصد تخصیص داده شد.
وی به مصوبات سفر رییس جمهوری در استان برای 20 هزار هکتار آبیاری تحت فشار اشاره کرد و گفت: تاکنون 16 هزارهکتار از این طرح عملیاتی شده و چهار هزار هکتار باقی مانده نیز تا پایان شهریور ماه سال جاری محقق می شود.
خمسه با بیان اینکه تا قبل از انقلاب اسلامی 550 هکتار آبیاری تحت فشار در استان عملیاتی شده بود، اظهار داشت: از سال 92 تاکنون توسعه چشمگیری در زمینه آبیاری نوین دشت قزوین اتفاق افتاده و درحال حاضر بیش از 45 هزار هکتار از اراضی کشاورزی قزوین به سامانه های آبیاری نوین مجهز هستند.
استان قزوین با وجود دارا بودن یک درصد از مساحت کشور توانسته حدود پنج درصد محصولات کشاورزی کشور را تامین کند.
9925*3013
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 استان قزوین جهاد کشاورزی رییس جمهوری کشاورزی محصولات کشاورزی 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۲۱۹۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گرده افشانی ۲ هزار و ۴۵۰ هکتار از نخلستان های خفر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس، خواجه پور گفت: سطح زیر کشت نخلستان های شهرستان خفر ۲ هزار و ۴۵۰ هکتار است.

وی افزود: ۸۵ درصد از سطح زیرکشت متعلق به خرمای شاهانی، ۱۰ درصد متعلق به خرمای قصب یا زاهدی و حدود ۵ درصد هم متفرقه است.

کارشناس جهاد کشاورزی خفر گفت: پیش بینی می شود امسال بیش از ۳۰ هزار تن خرما از این نخلستان ها برداشت شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • پیش بینی مبارزه با ملخ در سطح ۵ هزار هکتار از مزارع کشاورزی قزوین
  • واگذاری ۱۹ هزار هکتار از اراضی ملی برای اجرای طرح‌های کشاورزی
  • گرده افشانی ۲ هزار و ۴۵۰ هکتار از نخلستان های خفر
  • تصویب احداث ۲شهرمولد کشاورزی در بوشهر
  • ۲ شهرک مولد کشاورزی در بوشهر ساخته می‌شود
  • کشاورزان با تنظیم نوبت آبیاری به حفظ ذخایر آب های زیرزمینی کمک کنند
  • اتمام پروژه دوخطه قزوین-زنجان تا یک سال آینده به شرط تزریق نقدینگی
  • ۸۴۲ هکتار از اراضی ملی به شهرک‌های صنعتی و کشاورزی واگذار شد
  • آبیاری نوین ؛ گامی به سوی جهش تولید
  • از برداشت موز گلخانه‌ای تا گرده افشانی نخیلات در فارس