Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-28@17:55:27 GMT

سن ابتلا به فشار خون و دیابت کاهش یافته است

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۲۶۳۶۷

سن ابتلا به فشار خون و دیابت کاهش یافته است

خراسان شمالی- سرپرست مرکز بهداشت بجنورد گفت: طبق بررسی ها ۲۵ درصد جامعه هدف مرکز بهداشت بجنورد، به مشکلاتی در طیف بیماری های اعصاب و روان از جمله استرس، افسردگی و بیماری های روحی دچار هستند که می‌توان با تغییر سبک زندگی، افزایش آگاهی و یادگیری مهارت های زندگی و پیشگیری و کنترل این بیماری ها، سطح نشاط فردی و اجتماعی را افزایش دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، ابراهیم بازخانه ای گفت: به دلیل پیروی از شیوه های غلط زندگی و رژیم تغذیه ای نامناسب، سن ابتلا به فشار خون و دیابت در جامعه رو به کاهش است.

وی با بیان اینکه مرکز بهداشت در مسیر کاهش بیماری های غیر واگیر برنامه هایی را اجرایی می نماید، اظهار کرد: با فعالیت فیزیکی، تحرک و ورزش از شیوع بسیاری از بیماری های غیر واگیر می توان پیشگیری کرد.

وی با اشاره به اینکه فشارخون و قندخون سرمنشاء بسیاری از بیماری های خطرناک از جمله سکته های قلبی و مغزی، نارسایی کلیوی، دیالیز و پیوند است، خاطرنشان کرد: اگر امروز بتوانیم عامل فشار خون در بدن را با رعایت تحرک بدنی و رژیم غذایی مناسب کنترل کنیم، از ابتلا به بیماری های نامبرده پیشگیری کرده ایم.

سرپرست مرکز بهداشت بجنورد اضافه کرد: با اصلاح سبک زندگی می توانیم از کودکی فاکتورهای سلامت در زندگی را نهادینه کنیم تا در بزرگسالی از ابتلا به فشار خون و دیابت پیشگیری شود.

دکتر بازخانه یادآور شد: حدود ۱۲ درصد از جمعیت بالای ۳۰ سال جامعه مبتلا به دیابت و حدود ۱۵ درصد مبتلا به فشار خون هستند.

وی همچنین گفت:طبق بررسی ها  ۲۵ درصد جامعه هدف مرکز بهداشت بجنورد ، به مشکلاتی در طیف بیماری های اعصاب و روان از جمله استرس، افسردگی و بیماری های روحی دچار هستند که می‌توان با تغییر سبک زندگی ، افزایش آگاهی و یادگیری مهارت های زندگی و پیشگیری و کنترل این بیماری ها، سطح نشاط فردی و اجتماعی را افزایش دهیم.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: فشارخون و دیابت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۲۶۳۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۶.۱ درصدی ورودی پرونده‌های سرقت مستوجب تعزیر به دادگستری

به گزارش خبرگزاری‬ مهر، ابوالفضل نیکوکار، ‬ معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری تهران گفت: امروزه به لحاظ پیچیدگی روابط اجتماعی و وجود رابطه اجتناب‌ناپذیر در زندگی شهروندان، سرقت نه تنها شخص مال‌باخته، بلکه به‌موازات آن امنیت جامعه را نیز متزلزل می‌کند و انگیزه کار و تلاش و سرمایه ‏گذاری را در بین مردم از بین می‌برد.

وی افزود: سرقت موجب افزایش هزینه‌های تولید می‏‌شود و بخش‌های زیادی از بیت‌المال و سایر امکانات کشور باید صرف پیشگیری از سرقت و مبارزه با تبهکاران و سارقان، اداره زندان‏‌ها، تأمین زندگی خانواده‌های زندانیان و … شود، که آثار زیان‌بار آن بر مصرف‌کننده‌ها و شهروندان تحمیل و اضطراب و نگرانی دامن‌گیر خانواده‌ها می‌‏شود و از لحاظ سیاسی، امنیت داخلی مخدوش شده و موجبات نارضایتی و اعتراض مردم را فراهم می‏‌کند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری تهران تصریح کرد: در راستای ارتقای هماهنگی بین دستگاه قضائی و نیروی انتظامی در پیشگیری از جرم به همت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری تهران در پیگیری مصوبات جلساتی برگزار شده است که اقدامات صورت گرفته منجر به کاهش ۶.۱ درصدی ورودی پرونده‌های سرقت مستوجب تعزیر در شهر تهران شده است.

کد خبر 6089662

دیگر خبرها

  • پیشتازی ایران در تشخیص مالاریا / مورد بومی ابتلا در کشور گزارش نشده است
  • کاهش ۶.۱ درصدی ورودی پرونده‌های سرقت مستوجب تعزیر به دادگستری
  • زخم‌های دیابت، کشنده‌تر از سرطان
  • مرکز جامع پیشگیری ، کنترل و بیماریهای غیر واگیر  در مرکز خدمات جامع سلامت گلها راه اندازی شد
  • کاهش ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در یزد
  • خطر افزایش ابتلا به تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در فصل گرم سال
  • چهارهزار نفر در اردستان مبتلا به دیابت هستند
  • کاهش ۳۰ درصدی ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام
  • رویکرد ما برای ارتقاء بهداشت روانی باید جامعه‌محور شود
  • خوزستان عاری از بیماری مالاریا