Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-03@19:04:05 GMT

رفع نقاط حادثه‌خیز مسیر تنگ چنار آغاز شده است

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۲۶۶۸۶

رفع نقاط حادثه‌خیز مسیر تنگ چنار آغاز شده است

بخشدار مرکزی مهریز گفت: پیمانکار اداره راهداری کار رفع نقاط حادثه خیز مسیر تنگ چنار را آغاز کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از یزدرسا، اوایل اردیبهشت ماه امسال بود که برخورد یک دستگاه تریلی با یک دستگاه سواری سبب کشته و زخمی شدن چهار نفر در مسیر اصلی تنگچنار مهریز شد.این نخستین حادثه ای نیست که در جاده تنگ چنار اتفاق افتاده است در واقع این مسیر به دلیل موقعیت خاصی که دارد یکی از مسیر‌های پرتردد و پرخطر استان یزد است که تصادفات جاده ای زیادی را به خود دیده که سبب فوت و زخمی شدن تعداد زیادی از مسافران و شهروندان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تردد بالا، دوطرفه بودن مسیر و به طور کلی وجود نقاط حادثه خیز زیاد در طول این مسیر، رانندگی در این محور را با ریسک بالایی همراه کرده است که سبب اعتراض و گلایه مردم نیز شده است به طوری که چندی پیش جمعی از مردم دهستان تنگ چنار بخش مرکزی مهریز با حضور در سه راهی این منطقه به روستای زردین  و مسدود کردن جاده، ساماندهی این مسیر را برای پیشگیری از وقوع تصادف خواستار شدند.

کمبود اعتبار پروژه دوبانده سازی محور یزد-خاتم را متوقف کرده است

بخشدار مرکزی شهرستان مهریز  در گفتگو با خبرنگار یزدرسا در این خصوص گفت: جاده تنگ چنار بخشی از پروژه دو بانده سازی محور یزد- خاتم است که چند سال قبل مصوب شده است اما متاسفانه به دلیل مشکل کمبود اعتبار تمام این پروژه متوقف شده و تمام محور دو بانده نشده است به طوری که از سمت خاتم تا مهریز بخشی از مسیر دوبانده شده اما از روستای علی‌آباد‌ چهل گزی تا مهریز مسیر همچنان یک بانده است.

مهدی دهقان‌زاده با اشاره به حجم تردد بالایی که در این محور انجام می شود گفت: تردد خودروها از مهریزبه خاتم،ابرکوه و نیر از این محور انجام می‌شود و در حالی که هر روزه تعداد قابل توجهی از خودروهای سنگین و سبک از این مسیر عبور می کنند متاسفانه چند نقطه حادثه خیز نیز در این مسیر وجود دارد که جای نگرانی دارد.

وی اذعان داشت: بخشی از محور در محدوده طرح هادی روستاها است که بخش کوچکی از اعتبار مورد نیاز آن باید از اعتبارات بنیاد مسکن و دهیاری‌ها احصا شود اما بخش عظیم اعتبارات مورد نیاز آن باید  از سوی اداره کل راهداری استان تامین شود.

رفع نقاط حادثه خیز مسیر آغاز شده است

دهقان زاده اظهار داشت: دلیل طولانی شدن تکمیل پروژه دو بانده سازی محور یزد- خاتم کمبود اعتبار است و در شرایط فعلی نیز به همین دلیل فعلا در دستور کار قرار ندارد اما با پیگیری‌هایی انجام شده رفع نقاط حادثه خیز این مسیر در دستور کار است.

وی با اشاره به وقوع تصادفات در برخی از نقاط این مسیر گفت: مسئولین راهداری استان بعد از تصادفاتی که در این مسیر رخ داد؛ نقاط حادثه خیز این مسیر را به ثبت رسانده و برای رفع آن نیز اعتبارات لازم را جذب کرده‌اند و عملیات اجرایی رفع این نقاط حادثه‌خیز اجرا خواهد شد.

بخشدار مرکزی مهریز با بیان این که پیمانکار اداره راهداری کار رفع نقاط حادثه خیز مسیر را آغاز کرده است ادامه داد:  رفع نقاط حادثه خیز مسیر را با آشکار سازی، احداث سرعت‌گیر، چراغ راهنمایی، چشم گربه‌ای و .... انجام خواهد شد تا فعلا در کوتاه مدت از بروز حوادث و تصادفات جاده ای جلوگیری شود اما با توجه به تردد بالای در این مسیر، راهکار اصلی دو بانده کردن مسیر است.

انتهای پیام/

 

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۲۶۶۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترافیک سنگین در محورهای شمالی ادامه دارد

تین نیوز

مرکز مدیریت راه های کشور از ادامه ترافیک سنگین در محورهای شمالی کشور خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، بر اساس اطلاعیه مرکز مدیریت راه های کشور از آخرین وضعیت محورهای شمالی، ترافیک سنگین در محور چالوس مسیر (جنوب به شمال) محدوده بیلقان و حدفاصل پل زنگوله تا سیاه بیشه، ترافیک سنگین در آزادراه تهران شمال مسیر (جنوب به شمال) محدوده های شهرستانک و انتهای تونل البرز، ترافیک سنگین در محور هراز مسیر (جنوب به شمال) محدوده مشا، ترافیک سنگین در آزادراه تهران پردیس محدوده ورودی آزادراه و ترافیک نیمه سنگین در محور فیروزکوه مسیر (جنوب به شمال) محدوده های گیلاوند و دماوند جریان دارد.

همچنین تردد روان در آزادراه قزوین رشت (رفت و برگشت) صورت می گیرد و محورهای شمالی فاقد هرگونه مداخلات جوی اند.

آخرین وضعیت جوی و ترافیک سایر محورها نیز از ترافیک سنگین در آزادراه کرج قزوین حدفاصل مهرویلا تا پل حصارک، ترافیک سنگین در آزادراه تهران قم کاشان محدوده های پل شهید کاظمی، باقرآباد و جنت آباد و همچنین بارش باران در برخی از محورهای استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، یزد، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال وبختیاری، کرمانشاه، کرمان، کردستان، همدان، مرکزی، لرستان، قزوین، زنجان، خوزستان، خراسان رضوی، خراسان جنوبی و ایلام، خبر می دهد.

بر اساس اعلام مرکز مدیریت راه های کشور محور بندر خمیر بندر لنگه و محور خرم آباد پلدختر (تا اطلاع بعدی مسدود بوده و تردد از محور جایگزین خرم آباد کوهدشت و آزادراه خرم آباد پل زال انجام می شود) محورهای مسدود شریانی اند.

همچنین محورهای مسدود غیر شریانی، محورهای هشتگرد طالقان، کمربندی جدید خرانق یزد، اسپکه بمپور، یزد دربید، حاجی آباد آهنگران، سروآباد پاوه، رباط پشت بادام بیاضه، عسلویه گله دار وعشق آباد بردسکن خواهند بود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • محور کندوان یک طرفه شد/ ترافیک در مسیر جنوب
  • برخی راه‌های خراسان جنوبی بر اثر سیلاب مسدود شد
  • ترافیک سنگین در محورهای شمالی ادامه دارد
  • آغاز عملیات تکمیلی ۴ خطه شدن محور خروجی دره شهر به طول ۱۱‌.۵ کیلومتر
  • مناطق حادثه خیز در هنگام وقوع بارندگی شناسایی شدند
  • ترافیک پر حجم در مازندران
  • چنار ۸۰ ساله‌ای که در دل ساختمان ۵ طبقه زنده ماند
  • موفقیت شورا و شهرداری در کاهش آسیب‌های شهری هنگام وقوع بارندگی
  • محور کندوان از بالای طویر مسدود می شود/ ترافیک سنگین مسیر جنوب
  • کاهش ۱۰ درصدی تصادفات سالانه با رفع نقاط حادثه خیز از امسال اجرایی می‌شود