Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - قائم مقام مديرعامل آسان پرداخت ازفعاليت کلاهبرداران براي سرقت اطلاعات رمز دوم يکبار مصرف با تماس تلفني خبر داد و تاکيد کرد: شهروندان به هيج عنوان اطلاعات رمز يکبار مصرف را در اختيار ديگران قرار ندهند.
گزارش پايگاه خبري نقدينه، مهدي شهيدي در خصوص ضرورت استفاده از رمزهاي يکبار مصرف در شبکه بانکي و پرداخت گفت: همان طور که مشخص است رمز يکبار مصرف براي استفاده در يک بازه زماني مشخص و کوتاه معتبر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: بر اساس ابلاغيه بانک مرکزي اگر زمان استفاده از رمز يکبار مصرف به اتمام برسد ديگر اين رمز معتبر نيست و در نتيجه نمي‌تواند مورد سوء استفاده نيز قرار گيرد.
شهيدي در پاسخ به اين پرسش که بهره گيري از رمز يکبار مصرف تا چه ميزان مي تواند امنيت در تراکنش هاي اينترنتي را برقرار کند، يادآور شد: رمز يکبار مصرف به دليل اينکه حدود يک دقيقه اعتبار دارد، از امنيت بالايي برخوردار است اما نکات مهمي در اين خصوص بايد مورد توجه هموطنان قرار گيرد.
قائم مقام مديرعامل شرکت آسان پرداخت خاطرنشان کرد: بانک ها از طريق پيامک، فراخواني براي مشتريان براي دريافت رمز يکبار مصرف ارسال کرده اند. در واقع بانک ها با ارسال اين پيامک ها به مردم اطلاع داده اند که براي فعال سازي و دريافت رمز دوم يکبار مصرف بسته به نوع سياست هر بانک بايد به سايت يا شعب بانک مراجعه کنند.
وي افزود: البته روش فعال سازي رمز يکبار مصرف دوم در هر بانک با توجه به سياست هاي آن طراحي شده و متفاوت از ديگري است.
شهيدي تاکيد کرد: در اين بين موضوع مهمي که مشتريان بانک ها بايد به آن توجه کنند، اين است که به تلفن‌هايي که مشخصا با هدف راهنمايي براي فعال سازي رمز يکبار مصرف دوم با آنها برقرار مي شود و اپراتور در اين تماس‌ها از آنها در خواست مي‌کند پيامکي که حاوي رمز يکبار مصرف دوم است و از سمت بانک براي آنها ارسال شده را بخوانند، توجه نکنند.
وي خاطر نشان کرد: اطمينان دارم هيچ بانکي براي فعال سازي رمز دوم يکبار مصرف دوم با مشتريان خود تماس تلفني برقرار نمي‌کند و اطلاعات حاوي رمز يکبار مصرف که از سمت بانک براي آنها فرستاده مي شود را طلب نمي کند.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۲۶۷۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفت‌و‌گوی تلفنی امیرعبداللهیان با وزیر امور خارجه قطر

وزیر امور خارجه کشورمان و شیخ محمد بن عبدالرحمن بن جاسم آل‌ ثانی نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر در یک تماس تلفنی در خصوص آخرین تحولات منطقه گفت‌و‌گو کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان و شیخ محمد بن عبدالرحمن بن جاسم آل‌ ثانی نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر در یک تماس تلفنی در خصوص آخرین تحولات منطقه گفت‌و‌گو و تبادل نظر کردند.

طرفین در این تماس آخرین وضعیت تحولات فلسطین و تلاش‌ها و تحرکات دیپلماتیک جاری برای توقف فوری تهاجم وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه غزه و نسل‌کشی مردم بی‌دفاع فلسطین و راه‌های تسریع در ارسال کمک‌های بشردوستانه بین‌المللی به غزه را مورد بررسی قرار دادند.

قطع روابط کلمبیا و رژیم صهیونیستی به دلیل جنگ غزهبازدید بلینکن از یک گذرگاه کلیدی در غزهتمجید جهاد اسلامی از خیزش گسترده دانشجویی در حمایت از غزه

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کلاهبرداران در کمین سرقت اطلاعات شخصی و بانکی افراد
  • بیش از ۸۴ هزار تماس با مشاوره تلفنی بهزیستی مرکزی برقرار شد
  • گوگل ایموجی صوتی را به تماس‌ها می‌افزاید
  • تماس تلفنی برای بیمه شدن کلاهبرداری است
  • رایزنی تلفنی وزیران خارجه ایران و قطر در مورد آخرین تحولات فلسطین
  • جزئیات تماس تلفنی بورل و امیرعبداللهیان
  • گفت‌وگوی تلفنی وزیران خارجه ایران و قطر
  • گفت‌وگوی تلفنی وزیران خارجه ایران و قطر در خصوص تحولات منطقه
  • گفت‌و‌گوی تلفنی امیرعبداللهیان با وزیر امور خارجه قطر
  • برای فروش سفره یکبار مصرف چه باید کرد