Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-27@00:28:00 GMT

حضور بیش از 3000 دانش‌آموز گیلانی در لیگ علمی پایا

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۲۷۰۵۹

حضور بیش از 3000 دانش‌آموز گیلانی در لیگ علمی پایا


علی رفاهتی در حاشیه برگزاری دوازدهمین دوره بین‌المللی لیگ علمی پایا در دبیرستان شهید بهشتی پسران در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج در رشت، اظهار کرد: دوازدهمین دوره بین‌المللی لیگ علمی پایا در ۱۵ کشور برگزار شد که فینال این مسابقات در دانشگاه تهران در مردادماه سال جاری برگزار می‌شود.

وی  با اشاره به سابقه استان گیلان در مسابقات کشوری لیگ علمی پایا گفت: سابقه مدال طلا و نقره در رشته‌های تجربی ریاضی و کامپیوتر برای استان گیلان ثبت شده که نشان از بالا بودن بنیه علمی دانش‌آموزان بسیجی و رغبت آن‌ها برای شرکت در لیگ علمی پایا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی استان گیلان از حضور ۶۰۰ تیم  و سه هزار دانش‌آموز در مسابقات لیگ علمی پایا در مرحله دوم این سری از مسابقات خبر داد و افزود: این مسابقات هم‌زمان با کل کشور برگزارشده و سازمان بسیج دانش‌آموزی و آموزش‌وپرورش مسئولیت برگزاری این سری از مسابقات را بر عهده داشتند.

وی با بیان اینکه برگزیدگان مرحله استانی به رقابت در مرحله کشوری راه پیدا می‌کنند، گفت: لیگ علمی از تیم پنج‌نفره متشکل شده که به‌صورت مشارکتی آموخته‌های خود را در کنار سایر دانش‌آموزان در معرض امتحان قرار می‌دهند.

 رفاهتی با اشاره به کیفیت  لیگ علمی پایا در مرحله کشوری تصریح کرد: در مرحله کشوری علاوه بر دانش‌آموزان ایرانی، دانش‌آموزان سایر کشورهای بین‌المللی ازجمله انگلستان، هندوستان، ترکیه و پاکستان، داشته‌های علمی خود را با دانش‌آموزان ایرانی به  رقابت می‌گذارند که این موضوع نشان‌دهنده اهمیت این لیگ علمی است.

به گزارش بسیج، لیگ علمی بین‌المللی پایا مسابقه‌ای است علمی که توسط سازمان بسیج دانش‌آموزی برای پایه‌های ششم تا یازدهم اجرا می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۲۷۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش عملی آمادگی دفاعی ۱۰ هزار دانش‌آموز قزوینی

به گزارش خبرگزاری مهر، نقی سیاهکالی مرادی در بازدید از آموزش عملی میدان تیر دانش آموزان استان قزوین در تیپ ۸۲ صاحب الامر (عج) استان قزوین اظهار کرد: امسال در راستای بخش عملی درس آمادگی دفاعی بیش از ۱۰ هزار دانش آموز دختر و پسر استان در میدان تیر حضور پیدا خواهند کرد و آموزش نظامی خواهند دید.

وی افزود: این آمار ۶ هزار دانش آموز پسر است که آموزش خود را در میدان تیر تیپ ۸۲ سپاه استان خواهند دید و همچنین ۴ هزار دانش آموز دختر که در سالن‌های شبیه سازی سلاح آموزش خواهند دید.

این مسؤول تاکید کرد: در کنار آموزش نظامی با حضور مربیان مجرب، آموزش‌های اعتقادی و بصیرتی نیز برای دانش آموزان صورت می‌گیرد.

کد خبر 6088016

دیگر خبرها

  • برگزاری‌ مسابقات قرآن دانش‌آموزان و فرهنگیان در یزد
  • مسابقات مرحله استانی قرآن، عترت و نماز در دیلم برگزار شد
  • مسابقات قرآن دانش‌آموزان و فرهنگیان در یزد برگزار می‌شود
  • آغاز بیست و نهمین کنگره قرآن کریم مدارس سمپاد چهارمحال و بختیاری
  • کسب مدال طلای المپیاد کشوری ریاضی توسط دانش‌آموز بابلی
  • رقابت ۲۸۵ دانش‌آموز مدارس سمپاد در مسابقات ورزشی کردستان
  • آموزش مهارت تیراندازی به ۱۰ هزار دانش آموز قزوینی
  • دانش‌آموزان گیلانی همیار و سفیر نجات غریق می‌شوند
  • آموزش عملی آمادگی دفاعی ۱۰ هزار دانش‌آموز قزوینی
  • جشن عبادت وبندگی ۲۲۰ دانش آموز بادرودی