Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-28@10:49:45 GMT

تضمین آینده مستلزم باور به جایگاه دانش آموزان است

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۲۷۴۱۶

تضمین آینده مستلزم باور به جایگاه دانش آموزان است

به گزارش خبرگزاری برنا؛ محمدعلی طالبی روز شنبه به مناسبت 21 اردیبهشت ماه سالروز تاسیس سازمان دانش آموزی در شورای دانش آموزی استان افزود: باید نقش و اثر بخشی آنها را در فرایندها و موضوع هایی که کشور با آن مواجه است، افزایش داد.
وی خاطر نشان کرد: منظور ما از دانش آموز فقط کسانی که در مدرسه درس رسمی بخواند و نمره خوب بگیرد و فارغ التحصیل شوند نیست بلکه فراتر از تحصیل نیازمند دانش آموزانی هستیم که نقش موثری در آینده جامعه ایفا کنند، هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس شورای آموزش و پروش یزد ادامه داد: باید برای ایفای چنین نقشی توامان اندیشه ورزی و کارورزی را برای دانش آموزان برنامه ریزی کنیم تا آنها با موضوع مختلف آشنا شوند.
طالبی تصریح کرد: دانش آموزان باید برای اثر بخشی اجتماعی آماده شوند تا بتوانند در آینده نقش خود را به خوبی ایفا کنند.
به عقیده استاندار یزد، باید در حال حاضر آنها را « مشارکت جو، مطالبه گر، محاسبه گر و نقدپذیر» برای آینده جامعه تربیت کرد.
وی خاطرنشان کرد: اگر چنین ویژگی هایی در دانش آموزان تقویت شود، می توان امیدوار بود که در آینده انسان های هستند که در مسیر سازندگی جامعه ای که در آن زندگی می کنند، گام های درستی بر دارند. 
وی اظهار کرد: تربیت ویژگی های یادشده را نمی توان تنها از نظام آموزشی رسمی کشور انتظار داشت اگر چنین بود وضعیت ما بهتر از این بود. 
طالبی ادامه داد: باید ساختارهای فراتر از نطام آموزشی رسمی وجود داشته باشد تا دانش آموزان علاقه مند و با انگیزه با ایفای نقش اجتماعی خود ساماندهی شود که یکی از این ساختارها ، سازمان دانش آموزی است. 
استاندار یزد از پیشنهاد تشکیل شورای مشورتی دانش آموزی توسط دانش آموزان عضو سازمان دانش آموزی استقبال کرد. 
در این نشست دانش آموزان عضو سازمان دانش آموزی استان نقطه نظرهای خود را بیان کردند.
هم اکنون 250 هزار دانش آموز در یک هزار و 920 مدرسه مشغول تحصیل اند که 13 درصد آنها عضو سازمان دانش آموزی هستند

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: جامعه دانش آموزان فارغ التحصیل مدرسه یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۲۷۴۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هلند هم حریف دانش‌آموزان والیبالیست ایران نشد


به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما؛ تیم‌ والیبال دانش‌آموزی ایران که با سه پیروزی و صعودی مقتدرانه از گروه چهار مسابقات والیبال دانش‌آموزان جهان ۲۰۲۴ راهی مرحله یک هشتم نهایی شده بود، امروز به مصاف تیم قدرتمند هلند رفت و توانست با پیروزی در دست‌های اول و دوم، بازی را به سود خود خاتمه دهد.

در دیدار‌های دانش‌آموزی که در سه دست برگزار می‌شود، تیم‌ والیبال دانش‌آموزی کشورمان موفق شد در رقابتی نفس‌گیر مقابل هلند در دست اول با حساب ۲۵ بر ۲۱ و در دست دوم با نتیجه ۲۵ بر ۱۹ پیروز شده و به مرحله یک چهارم نهایی راه پیدا کند.

تیم‌ والیبال دانش‌آموزی کشورمان در مرحله یک چهارم نهایی فردا از ساعت۱۰:۳۰ به وقت تهران در بلگراد به مصاف ایتالیایی خواهد رفت که امروز مقتدرانه از سد فرانسه عبور کرد.

تیم والیبال دانش آموزی کشورمان پیش ازپیروزی امروز مقابل هلند، موفق به شکست تیم‌های ملی اوگاندا، آلمان و بلژیک نیز شده بود.

دیگر خبرها

  • پیروزی تیم والیبال دانش‌آموزی مقابل چین تایپه/ تقابل با آلمان در فینال جهان
  • راهیابی تیم والیبال دانش‌آموزی به فینال مسابقات جهانی
  • تکلیف کلاسهای درس شلوغ مشخص شد ‌
  • آغاز طرح آموزش شنا به دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد
  • آیین‌نامه توسعه و تقویت مهارت‌آموزی دانش‌آموزان تصویب شد
  • نمایشگاه دست سازه‌های دانش آموزی در هنرستان فنی و حرفه‌ای ابوذر آبادان
  • مهارت‌آموزی دانش‌آموزان به تصویب رسید‌
  • آموزش ۳۰۰ ساعت مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان متوسطه نظری
  • تیم والیبال دانش آموزان ایران به جمع چهار تیم برتر جهان راه یافت
  • هلند هم حریف دانش‌آموزان والیبالیست ایران نشد