Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- ششمین دوره جشنواره فیلم‌های ایرانی کلن برای نخستین بار میزبان آثار کودک و نوجوان است و هفت انیمیشن کوتاه ساخته کانون پرورش فکری نیز در این جشنواره حضور دارد.

به گزارش گروه فرهنگی ایرنا از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، «مثل یک پروانه روی یک قلب» به کارگردانی مریم خلیل‌زاده، «سیاه و سفید» به کارگردانی محمدعلی سلیمان‌زاده، «سایه‌ای که نور شد» اثر نازنین سبحان‌سربندی، «ماه من، ماه ما» به کارگردانی محمد ناصری، «بزغاله‌های ابری» اثر حمید کریمیان، «قلب مترسک» به کارگردانی غلامرضا کزازی و «دزد درخت‌ها» اثر راشین خیریه عنوان‌ انیمیشن‌های کوتاه کانون است که در این رویداد هنری نمایش داده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این دوره از جشنواره علاوه بر هفت انیمیشن کانون، 10 انیمیشن دیگر از پخش کنندگی فیدان و اکران شده در گروه «هنر و تجربه» حضور خواهد داشت.
این آثار در روزهای 9 تا 12خرداد پیش رو (30 مه تا 2 ژوئن 2019) در موزه لودویگ شهر کلن آلمان به نمایش در می‌آیند.
جذب مخاطب کودک و نوجوان آلمانی ساکن در شهر کلن هدف از اختصاص دادن این دوره از جشنواره به فیلم‌های کوتاه انیمیشن است. جشنواره فیلم‌های ایرانی کلن همه ساله با حضور سینماگران ایرانی برگزار می‌شود.

**کودکان ایرانی، برگزیدگان جایزه محیط زیستی ژاپن
پنج کودک و نوجوان عضو مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان موفق به کسب جایزه و دیپلم افتخار نهمین مسابقه بین‌المللی نقاشی محیط زیست «کائو» ژاپن در سال 2018 شده‌اند.
در این مسابقه که با موضوع «ما باهم دوست محیط زیست هستیم» برگزار شد، از بین 12 هزار و 563 اثر رسیده از 44 کشور جهان پنج نفر از اعضای مراکز فرهنگی و هنری کانون موفق به کسب جایزه شده‌اند.
ملیکا احدی 10 ساله عضو مرکز فرهنگی‌هنری کانون قروه استان همدان جایزه کائو و دیپلم افتخار این دوره از مسابقه را از آن خود کرده است. همچنین، پریماه کیانی 13 ساله عضو مرکز فرهنگی‌هنری کانون شهرکرد، استان چهارمحال و بختیاری، نگین یارعلی 12 ساله عضو مرکز فرهنگی‌هنری کانون داران، استان اصفهان، اسرا عباس‌قلی‌زاده 12 ساله عضو مرکز فرهنگی‌هنری کانون ماکو، استان آذربایجان غربی، آتنا حسینی 10 ساله عضو مرکز فرهنگی‌هنری کانون یاسوکند، استان کردستان، موفق به کسب دیپلم افتخار از این دوره از مسابقه شده‌اند.
کانون پرورش فکری با ارسال 409 اثر نقاشی در این مسابقه شرکت کرده است.

**«او هم‌نشین فرشته‌ها بود»، کتاب سال کودک و نوجوان بازنشر شد
اثر برگزیده بیست و هفتمین جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران، نوشته سعید روح‌افزا، در قالب مجموعه‌ای با عنوان «کتاب اندیشه» در دسترس مخاطبان قرار گرفته است.
مجموعه «کتاب اندیشه» در 11 عنوان به موضوع‌های گوناگون پرداخته است. این اثر نیز با الهام از قصه‌های قرآنی حرف‌های تازه‌ای برای مخاطبان نوجوان دارد.
«شیطان» موضوعی است که در کتاب «او همنشین فرشته‌ها بود» به آن ‌پرداخته شده است. «تسلیم نشد»، «فریب‌کاری کرد»، «دار و دسته به راه انداخت»، «و شایسته مجازات شد» و «عذر نخواست» سرفصل‌های این کتاب‌اند که حکایت‌گونه و داستانی روایت شده است.
در معرفی این کتاب آمده است: «در میدان زندگی می‌دویم تا زودتر برسیم، در حالی که گاهی نمی‌دانیم در چه راهی گام گذاشته و به سوی کدام مقصد می‌رویم. کتاب حاضر از مجموعه «کتاب اندیشه» در موضوع خداشناسی تلاشی است هم برای ایجاد انگیزه‌ تفکر در جهت خودشناسی و هم خداشناسی، و نیز توضیح چگونگی حرکت شایسته انسان به سوی خدا. «کتاب اندیشه» بهانه‌ای است برای فکر کردن و فهمیدن؛ برای «راه» و شناختن «مقصد». این مجموعه مباحث دینی را به زبانی ساده و روان بیان می‌کند تا زمینه‌ای برای عمیق‌تر شدن بینش نوجوانان فراهم آید.»
در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: «آدم و حوا، دست در دست یکدیگر، از زیر شاخه‌های درختان عبور می‌کردند، میوه‌ای رنگارنگ و شیرین می‌خوردند، کنار جویبارها می‌نشستند و از آواز پرندگان لذت می‌بردند. در بهشت همه چیز برای آن دو فراهم بود. نه گرسنگی را احساس می‌کردند و نه از گرما آزار می‌دیدند. شیطان می‌دید که آن‌ها در آسایش به سر می‌برند و برای نعمت‌هایی که دارند، شکرگزارند. از دیدن آن‌ها به خشم می‌آمد و به آن‌ها حسادت می‌ورزید. آن‌ها را مسبب بدبختی خود می‌دانست. در وجودش غوغایی به پا بود. آرام نمی‌شد تا آدم و حوا را از چشم خدا بیندازد. او برای این کار قسم خورده بود و آرزو داشت به سوگندش عمل کند.»
این کتاب در چاپ پنجم با شمارگان 5 هزار نسخه از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بازنشر شده است. پیش‌تر نیز 20 هزار نسخه از این کتاب به چاپ رسیده بود.
فراهنگ**9211**9157

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي كانون پرورش فكري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۲۷۷۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۷ کانون تخصصی خواهران در مساجد آذربایجان‌شرقی فعال است

به گزارش خبرگزاری مهر، مرتضی شفیعی روز سه شنبه در دیدار مدیر کل دفتر امور زنان و خانواده استانداری با اشاره به تربیت نیروی مؤمن، متعهد و متخصص انقلابی به عنوان یکی از مهمترین اهداف کانون‌های فرهنگی هنری مساجد اظهار کرد: تحقق عدالت فرهنگی، نهضت بازگشت به مساجد و احیای کارکردهای اصلی مساجد از مهمترین رویکردها و سیاست‌های ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور است.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: ستاد استان توانسته است سال گذشته با بهره مندی از ظرفیت شبکه منظم و منسجم کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در نیل به اهداف پیش بینی شده کارنامه موفقی داشته باشد.

شفیعی توجه به موضوع زن و خانواده را از محورهای مهم فعالیت کانون‌های فرهنگی هنری در سال جاری دانست و افزود: در برهه‌ای که دشمن با تمام ابزارهای علمی، فرهنگی و رسانه‌ای خود موضوع زن و خانواده را سوژه‌ای علیه باورهای دینی و اجتماعی مردم قرار داده است، نیازمند نقش‌آفرینی بانوان در تمامی عرصه‌ها هستیم.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی ادامه داد: در راستای اهداف کلان حوزه زن و خانواده به دنبال ایجاد شبکه فعالیت‌ها و تعاملات فرهنگی، اجتماعی منطبق بر الگوی تعالی دختران و بانوان ایرانی بوده و در این راستا آماده همکاری و تعامل با اداره کل امور بانوان استانداری و دیگر نهادهای هم سو هستیم.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی نیز در این دیدار با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در توجه اساسی به سه موضوع مسجد، مدرسه و مادر به عنوان بهترین راهبرد برای رشد و تعالی فردی و اجتماعی اظهار کرد: توجه به موضوع زن و خانواده در مساجد و ایجاد فضای‌های فرهنگی مرتبط با این موضوع به نوبه خود در موضوع ازدواج و فرزندآوری نیز تأثیرات مثبت و سازنده خواهد داشت.

«زهرا کوهی» با توصیف مساجد به عنوان محل اطمینان خانواده‌ها گفت: ترسیم چشم انداز و افق فعالیت بر اساس فرمایشات امامین انقلاب، احیای کارکردهای اصلی مساجد بویژه تولید و بازتولید روحیه جهادی و انقلابی، توجه به موضوع زن و خانواده، الگوسازی، انجام کار تخصصی بدور از موازی کاری با رویکرد هم افزایی از مهمترین رسالت‌های کانون‌های فرهنگی هنری بوده و دفتر امور زنان و خانواده استانداری آماده همکاری با ستاد کانون‌های فرهنگی هنری در راستای تقویت این مأموریت هاست.

کد خبر 6099829

دیگر خبرها

  • رونق فعالیت های فرهنگی اردبیل با محوریت کانون های مساجد
  • نقش آفرینی کانون های مساجد در جبهه فرهنگی بسیار مهم است
  • حضور بیش از ۲۵ کشور در نمایشگاه کتاب
  • رویکرد تربیتی در برنامه‌های تابستانی کانون‌های مساجد اردبیل
  • برگزاری کارگاه تخصصی کارآفرینی و اشتغالزایی ویژه کانون‌های مساجد
  • ۷۷ کانون تخصصی خواهران در مساجد آذربایجان‌شرقی فعال است
  • اردبیل هفته آینده میزبان جشنواره هنرهای نمایشی خواهد بود
  • بیش از ۶۰۰ کانون فرهنگی مساجد در اردبیل فعالیت می کنند
  • ۵۰ مسجد کردستان میزبان جشن‌های عمومی دهه کرامت هستند
  • اسامی ۱۶ گروه برگزیده دومین جشنواره ملی سرود کانون اعلام شد