Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - کرمانشاه- ايرنا- معاون هماهنگي امور عمراني استاندار کرمانشاه، هرگونه ساخت و ساز در بستر و حريم رودخانه هاي استان را ممنوع و غيرقانوني دانست و از دستگاه هاي مربوطه خواست از اين به بعد از هرگونه ساخت و ساز در اين مناطق با جديت برخورد کنند.

به گزارش خبرنگار ايرنا؛ مهرداد سالاري روز شنبه در جلسه کارگروه بازسازي و نوسازي مناطق سيل زده استان کرمانشاه در سرسراي اميد استانداري افزود: در جريان وقوع سيل فروردين امسال بيشترين خسارت و آسيب به واحدهايي که در بستر و حريم رودخانه ها احداث شده بود، وارد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او بر اولويت بندي در راستاي بازسازي و نوسازي واحدها، ابنيه ها و تاسيسات خسارت ديده در سيل ماه گذشته در استان شد و گفت: اولويت دولت در اين راستا ابتدا بازسازي واحدهاي مسکوني، دوم زيرساخت ها از جمله راه و جاده و سوم واحدهاي اقتصادي و صنف ها است.
وي با اشاره به اينکه بنياد مسکن متولي بازسازي و نوسازي واحدهاي مسکوني است از مسئولان اين نهاد خواست برنامه ريزي کنند که هرچه سريعتر بازسازي و نوسازي واحدهاي خسارت ديده در استان انجام شود.
وي با بيان اينکه در استان کرمانشاه به نسبت استان هاي لرستان و خوزستان خسارت کمتري به واحدهاي مسکوني وارد شده است، گفت: انتظار مي رود روند بازسازي اين واحدها به سرعت انجام شود و مردم وارد خانه هاي خود شوند.
معاون هماهنگي امور عمراني استاندار کرمانشاه در ادامه سخنان خود با بيان اينکه دولت به دنبال کمک به واحدهاي خسارت ديده است، گفت: بسياري از واحدهاي خسارت ديده به صورت غيرمجاز در بستر و حريم رودخانه ها ساخته شده که بايد مشخص کنيم که چه تعداد واحد از شهرداري پروانه ساخت دارند.
سالاري با بيان اينکه در قانون هرگونه ساخت و ساز در بستر و حريم رودخانه ها غيرقانوني و ممنوع است، افزود: پروانه ساخت برخي از واحدها توسط شهرداري صادر شده که مقصر شهرداري است و صاحب ملک تقصيري ندارد اما واحدهايي که شهرداري پروانه صادر نکرده مقصر صاحب ملک است و ما براي اين 2 نوع واحدها تصميم هاي متفاوتي مي گيريم.
وي اظهار داشت: وزير راه و شهرسازي اعلام کرده که از طريق سازمان ملي زمين، اراضي مورد نياز واحدهايي که در بستر و حريم رودخانه تخريب شده اند، اختصاص مي يابد و ساخت و ساز در اراضي جديد انجام مي شود.
او از بنياد مسکن خواست هرچه سريعتر تعداد واحدهاي تخريبي و تعميري در جريان سيل امسال را در استان احصا و اعلام کند و سازمان ملي مسکن و راه و شهرسازي نيز براساس آمار بنياد مسکن زمين مورد نياز براي ساخت و ساز اختصاص دهد.
معاون هماهنگي امور عمراني استاندار کرمانشاه در ادامه سخنان خود همچنين از شهرداري کرمانشاه خواست حرايم رودخانه هاي شهر کرمانشاه را از طريق علامت گذاري هاي ثابت مشخص کند و نتيجه را با مستندات به استانداري اعلام نمايد.
سالاري با بيان اينکه پنج هزار واحد مسکوني در شهرهاي استان کرمانشاه به صورت غيرقانوني ساخته شده است، افزود: بخشي از اين واحدها در بستر و حريم رودخانه ها ساخته شده که بايد دستگاه هاي متولي جلو اين کار را بگيرند.
او همچنين از شهرداري کرمانشاه خواست هرچه سريعتر نسبت به جمع آوري پل فلزي قره سو اقدام کند و در صورت نداشتن امکانات از ساير دستگاه ها از جمله ارتش کمک بگيرد.
او از ادارات کل راهداري و حمل و نقل جاده اي ، راه و شهرسازي، برق و آب و فاضلاب شهري و روستايي نيز خواست نيازها و اولويت هاي خود در مناطق سيل زده استان را به استانداري اعلام کنند.
وي تاکيد کرد بخش هايي که نياز فوري به تعمير و بازسازي دارد از جمله راه ها و تاسيسات آب و برق بايد هرچه سريعتر در دستور کار قرار گيرد.
بنابر اعلام استانداري کرمانشاه در فروردين امسال هزار و 560 ميليارد تومان خسارت به اين استان وارد شد که بخش قابل توجهي از آن مربوط به بخش کشاورزي است.
3033/8066
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۲۸۲۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتمام مطالعات ساخت نیروگاه برق‌آبی در رودخانه‌های مازندران

مدیر طرح‌های توسعه منابع آبی شرکت آب منطقه‌ای مازندران از اتمام مطالعات ساخت ۱۳ نیروگاه برق‌آبی در سه رودخانه پرآبی این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، محمدطاهر بابازاده عصر امروز_سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در مازندران یک‌صد نقطه دارای پتانسیل ساخت نیروگاه برق‌آبی با ظرفیت مجموع ۴۰۰.۲۸ مگاوات شناسایی شده است، اظهار کرد: این نیروگاه‌ها به مرور با جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی یا خرید تضمینی دولت اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته پس از انجام مطالعات و فراهم کردن مقدمات، فراخوان جذب سرمایه‌گذار برای ساخت نیروگاه در هفت نقطه از استان منتشر شد که به جذب سرمایه‌گذار انجامید، افزود: مطالعات ساخت ۱۳ نیروگاه برق‌آبی دیگر نیز در استان به پایان رسید و فراخوان این طرح‌ها نیز منتشر شده است.

مدیر طرح‌های توسعه منابع آبی شرکت آب منطقه‌ای مازندران با بیان اینکه از ۱۳ نقطه‌ای که برای ساخت نیروگاه برق‌آبی در نظر گرفته شده پنج نقطه در رودخانه هراز، پنج نقطه در رودخانه سه‌هزار و سه نقطه در رودخانه دوهزار قرار دارد، عنوان کرد: این تعداد نیروگاه نیز در مجموع توان تولید ۳۷۲ گیگاوات ساعت برق در سال را دارند.

بابازاده برای اجرایی شدن این ۱۳ نیروگاه مهم‌ترین چالش را با سازمان حفاظت محیط زیست است مطرح و بیان کرد: با توجه به این‌که رودخانه‌های هراز، چالوس و دوهزار رودخانه‌های حفاظت شده هستند به دریافت مجوز از اداره کل حفاظت محیط زیست نیاز است که با پیگیری‌های مستمری که انجام شد گزارشی درباره این نقاط مد نظر تهیه شده و قرار است که به اتفاق همکاران در اداره کل حفاظت محیط زیست برای اخذ مجوز از طریق سازمان متبوع اقدام شود.

کد خبر 749479

دیگر خبرها

  • پاسخ میراث فرهنگی به ماجرای «سنگلج»
  • اخذ اسناد ۹۷۶ هکتاری بستر رودخانه حاجی عرب در استان قزوین
  • هشدار وقوع سیلاب در رودخانه‌های کردستان
  • اتمام مطالعات ساخت نیروگاه برق‌آبی در رودخانه‌های مازندران
  • ۲۵۰ میلیارد تومان برای ساخت دیوار و پل روستای بیشه پیشنهاد دادیم
  • ممنوعیت نقل و انتقال واحدهای طرح نهصمت ملی مسکن 
  • رفع تصرف ۲۰۰۰ متر از رودخانه‌های استان یزد
  • رفع تصرف ۵۵ هکتار از بستر زرینه‌رود
  • رفع تصرف ۲ هکتار از رودخانه‌های استان یزد
  • اهدای تسهیلات نوسازی به واحدهای فرسوده روستایی کرمانشاه