Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-06@22:47:31 GMT

دانشگاه بستر مناسب برای رسیدن به اهداف انقلاب اسلامی است

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۲۹۵۶۶

دانشگاه بستر مناسب برای رسیدن به اهداف انقلاب اسلامی است

جانشین فرمانده سپاه الغدیر یزد با اشاره به نقش برجسته دانشجویان در رسیدن به اهداف بلند انقلاب اسلامی در گام دوم گفت: دانشگاه بستری برای رسیدن به اهداف بلند انقلاب اسلامی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا؛ سرهنگ رضا پور شمسی در مراسم تکریم و معارفه مسئول بسیج دانشجویی استان یزد با اشاره به بیانیه ارزشمند رهبر انقلاب با عنوان «گام دوم انقلاب» اظهار کرد: با انتشار بیانیه گام دوم انقلاب حرکت و تکاپوی خوبی در بین همه نهادها و دستگاه‌ها دولتی و گروه‌های مختلف مردمی اتفاق افتاد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه برای تحقق اهداف انقلاب اسلامی در گام دوم قطعاً حرکت نسل جوان و فرهیخته کشور مدنظر است، تصریح کرد: دیدگاه‌های متعددی در خصوص بیانیه گام دوم انقلاب وجود دارد اما به‌طورکلی می‌توان آن را به سه بخش اساسی دسته‌بندی کرد.

پورشمسی ادامه داد: اینکه انقلاب اسلامی چه ویژگی‌ها، خصایص و چه تمایزاتی نسبت به سایر انقلاب‌ها دارد، یکی از بخش‌های اساسی بیانیه گام دوم انقلاب است که رهبر انقلاب به آن پرداخته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: در حقیقت رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب به ویژگی‌ها و تفاوت‌های انقلاب اسلامی ایران نسبت به سایر انقلاب‌ها اشاره‌کرده‌اند؛ وقتی بیانیه را مرور می‌کنیم به‌طور واضح، شفاف و مبسوط به ویژگی‌هایی که در گام اول کاملاً مشهود بوده است، می‌رسیم، اینکه ما کی هستیم؟ انقلاب اسلامی چیست و چه برنامه‌ای را دنبال می‌کند؟

جانشین فرمانده سپاه الغدیر یزد با اشاره به دومین بخشی که در بیانیه گام دوم انقلاب آمده است، خاطرنشان کرد: با نگاهی به بیانیه گام دوم انقلاب باید در حقیقت به دنبال این باشیم که در سیر مراحل انقلاب اسلامی چگونه این چهل سال را پشت سر گذاشته و در حال حاضر در چه مرحله‌ای قرار داریم.

پورشمسی در خصوص بخش سوم بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی اذعان کرد: سومین بخش و بخش اساسی این بیانیه این است که این انقلاب چگونه و به کجا خواهد رسید؟

وی افزود: قشر دانشجو و فرهیختگان جامعه باید بیانیه گام دوم انقلاب را سرلوحه کار خود قرار داده و به‌عنوان نسلی که آینده انقلاب به دست اوست، بداند که انقلاب اسلامی با چه هدفی و چگونه باید به جلو برود.

این مقام مسئول گفت: دانشگاه بستری است که باید مسیرهای حرکت انقلاب در چارچوب اهداف بلند نظام را در جامعه جاری و ساری کند.

وی یزد با اشاره به دیدگاه‌های متعددی که در خصوص انقلاب و امام خمینی (ره) وجود دارد و اینکه انقلاب اسلامی و رهبر آن متمایز از سایر انقلاب‌ها بوده است، اذعان کرد: یک پژوهشگر بزرگ جهان در معرفی حضرت امام خمینی (ره) جمله‌ای با این مضمون می‌گوید: «بروید و دوباره اندیشه‌ها، نوشته‌ها و بیانات خمینی را بخوانید؛ خمینی مرد قرن بیست‌ویک است؛ گرچه در قرن بیستم می‌زیست».

جانشین فرمانده سپاه الغدیر یزد خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی امروز در اوج قدرت در غرب آسیا و حتی در جهان می‌درخشد؛ امروز این انقلاب بعد از گذشت چهل سال از تولد آن، منطقه را متحول کرده و به‌نوعی جامعه جهانی را دستخوش تغییرات اساسی کرده است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۲۹۵۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر معنوی حج فرصتی مناسب برای ترویج وحدت اسلامی است

به گزارش خبرنگار مهر، فرزاد مخلص‌الائمه ظهر شنبه در همایش زائران حج تمتع استان مرکزی اظهار کرد:
وحدت، توحید، ایمان و تقوا از مهم‌ترین دستاوردهای آئین حج است که مسلمانان باید به آنها توجه ویژه داشته باشند.

وی رمز پیروزی و موفقیت هر ملت، مذهب و دینی را در اتحاد و یکپارچگی آنان دانست و گفت: همانگونه که رمز پیروزی ما در انقلاب اسلامی نیز همین بود و امروز آنچه می‌تواند اسلام را از گزند دشمنان مصون بدارد وحدت و یکپارچگی مسلمانان است.

استاندار مرکزی سفر معنوی حج را فرصتی مناسب برای ترویج وحدت اسلامی عنوان کرد و گفت: حج یک عمل عبادی سیاسی و جز خدا کسی را ندیدن است.

مخلص الائمه گفت: دولت همه مقدمات و برنامه‌ریزی‌ها را برای مناسک حج انجام داده است از این حاجیان بدون نگرانی در این مراسم معنوی حضور یابند و در ایران و عربستان شرایط لازم مهیا شده است.

مخلص الائمه تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران با توجه به نگاه ویژه خود معتقد است حج یک عمل عبادی سیاسی است و دین از سیاست جدا نیست.

وی گفت: در این سفر معنوی هیچ امتیاز خاصی برای افراد وجود ندارد بلکه همه با یک پوشش به گرد کعبه طواف می‌کنند و اعمال خود را انجام می‌دهند.‌

حجاج بیت‌الله‌الحرام به عنوان سفیر کشور باید رفتار شایسته داشته باشند

امام جمعه موقت اراک نیز با بیان اینکه پیام حج با حضور و همبستگی حاجیان به جهان اسلام و خارج از اسلام مخابره می‌شود، گفت: ضروری است همه حجاج در انجام درست فرامین و رفتاری شایسته تلاش کنند.

حجت‌الاسلام سیدعلی حسینی افزود: حجاج بیت‌الله الحرام سفیران کشور, استان و شهر خود هستند بنابراین باید تلاش کنند همه اعمال را به درستی و شایسته انجام دهند.

وی با بیان اینکه برگزار کنندگان مراسم حج در کشور زحمات زیادی برای برگزاری این مراسم انجام داده‌اند، افزود: ضروری است ضمن رعایت فرامین اخلاقی حلالیت گرفته شود که حج مورد قبول حق واقع شود.

کد خبر 6096376

دیگر خبرها

  • طرح دانشگاه حکمت بنیان در ۱۰ دانشگاه اجرایی شد
  • رویداد صدرا بستر افزایش همکاری بین دانشگاه و صنعت است
  • عموعابدینی: آمایش رشته‌های تحصیلی در دستور کار وزارت علوم و شورای انقلاب فرهنگی است
  • اجرای شیوه‌نامه نظام استاد شاگردی در دانشگاه آزاد اسلامی
  • معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش: مربی‌های پرورشی ابزار مناسب برای تحقق اهداف تربیتی را ندارند
  • معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش: مربی‌های پرورشی ابزار مناسب برای تحقق اهداف تربیتی را ندارند
  • مربی‌های پرورشی ابزار مناسب برای تحقق اهداف تربیتی را ندارند
  • تعلیم و تربیت احیاکننده تمدن عظیم اسلامی است
  • سفر معنوی حج فرصتی مناسب برای ترویج وحدت اسلامی است
  • صهیونیست ها این گونه مانع رسیدن آرد به مردم غزه می شوند (فیلم)