Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@06:36:33 GMT

نسخه الکترونیکی بیمه سلامت در سراسر کشور اجرا می شود

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۲۹۵۹۷

نسخه الکترونیکی بیمه سلامت در سراسر کشور اجرا می شود

بیرجند - ایرنا - رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: امسال طرح نسخه الکترونیکی بیمه سلامت در 31 استان و هر استان یک شهرستان آغاز شده است و در سراسر کشور نیز اجرا می شود.

به گزارش ایرنا طاهر موهبتی روز شنبه در نشست هم اندیشی با اصحاب حوزه سلامت خراسان جنوبی افزود: با اجرای این طرح بیماران در بخش سرپایی نیاز به ارایه دفترچه ندارند و نسخه نویسی از طریق کد ملی و به صورت الکترونیکی انجام می ‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: همچنین فراهم کردن زیرساخت های طرح الکترونیکی کردن دفترچه های بیمه سلامت در دست اجرا است و با اجرایی شدن آن فرد بیمه شده می تواند به داروخانه ها، آزمایشگاهها، مراکز درمانی و تشخیصی مراجعه و خدمات دریافت کند.
رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان بیمه سلامت اظهار داشت: اینگونه طرح ها مقداری طول می کشد چون با مقاومت مردم مواجه ایم ضمن اینکه در روزهای نخست نمی توان طرح را به درستی اجرا کرد.
وی با بیان اینکه ذات سازمان الکترونیک در حرکت و فرآیند بلوغ پیدا می کند عنوان کرد: طرح رسیدگی الکترونیکی اسناد بستری اکنون در 60 بیمارستان انجام شده و تا پایان سال به 500 بیمارستان دولتی افزایش خواهد یافت.
موهبتی تصریح کرد: یکی از مشکلات، دغدغه ها و نواقص جدی در سازمان بیمه سلامت و کلان کشور این است که با یکدیگر صحبت نمی کنیم در حالیکه ذات حرف زدن امر پسندیده ای است اما امروز یکی از آسیب ها و تهدیدهای جدی جامعه جدی همین است.
وی ادامه داد: نظام سیاستگذار کشور و حاکمیت اگر با مردم سخن بگوید بسیاری از مشکلات رفع می شود در حالیکه حتی حاضر نیستیم مردم از حقوق شهروندی خود باخبر شوند چون در این صورت مطالبه گری بالا رفته و نظارت افزایش می یابد و باید پاسخگو باشیم.
رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان بیمه سلامت با اشاره با عدم ارتباط گیری مسئولان با مردم گفت: در خلا ذهنی و بدون محاوره و گفتمان دو طرفه تصمیم گیری کرده و بخشنامه صادر می شود و این بخشنامه ها در ادارات نصب می شود اما محصول این بخشنامه ها چیست.
وی با بیان اینکه دود بخشنامه های زیادی در چشم مردم می رود افزود: 30 سال است در نظام سلامت کشور، بیمه ها شعار خرید راهبردی می دهند.
موهبتی یادآور شد: سال 98 سال خوبی برای اعتبارات نیست و باید تخصیص 60 درصد منابع را در نظر گرفت اما این میزان تخصیص هم نمی توان با همین فرمان، رفتار و گستردگی در ارایه خدمت داشت.
وی گفت: اگر برنامه ریزی ها درست نباشد اکنون بدهی بیمه سلامت چهار ماه است و بدهی ها روز به روز انباشته خواهد شد.
رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان بیمه سلامت افزود: در کشور قرار بود پنج میلیون نفر بیمه صندوق کارکنان سلامت شوند اما 11 میلیون نفر بیمه شدند و اکنون 40 میلیون نفر در ایران از خدمات بیمه سلامت برخوردار هستند.
وی عنوان کرد: خدمات بیمه سلامت در پنج صندوق کارکنان دولت، سایر اقشار، روستاییان و عشایر، ایرانیان و بیمه همگانی سلامت ارایه می شود.
موهبتی اظهار داشت: 22 میلیون نفر از بیمه شدگان سلامت که مربوط به صندوق روستاییان و عشایر هستند حتی ریالی بابت حق بیمه پرداخت نمی کنند این در حالیست که حق بیمه و هزینه برای هر یک میلیون نفر جمعیت سال قبل 528 میلیارد تومان و امسال 570 میلیارد تومان است.
وی با بیان اینکه منابع بر مصارف بیمه سلامت 80 درصد پیشی گرفته است تصریح کرد: در پنج سال گذشته در منابع صندوق بیمه سلامت نرخ رشد مرکب 26 درصد و مصارف نیز 42 درصد افزایش یافته است.
رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان بیمه سلامت یادآور شد: در بیمه روستاییان و عشایر نیز مصارف بر منابع 120 درصد سرعت گرفته است یعنی منابع تاخیر دارد.
وی گفت: سال 95 به میزان چهار هزار و 500 میلیارد تومان زیان انباشته داشتیم که دولت هشت هزار میلیارد تومان اوراق چاپ کرد در غیر اینصورت 12 هزار و 800 میلیارد تومان ضرر انباشته داشتیم.
موهبتی با بیان اینکه منابع کشور محدود و راهکارها نیز روشن است افزود: باید برخی هزینه ها و درآمدها را برای مردم تبیین کرد و از مشارکت مردمی بهره مند شد.
وی از مدیریت هزینه ها در بیمه سلامت خبر داد و اظهار داشت: از سال گذشته تاکنون در منابع، فرایندها و مصارف اقدامات خوبی انجام شد از جمله اینکه بیمه سلامت رایگان هدفمند شد.
رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ادامه داد: همچنین اقداماتی از جمله رفع هم پوشانی، کاهش هزینه های اضافی، نسخه الکترونیک، رسیدگی اسناد بستری الکترونیکی و سایر نیز انجام شده یا در حال انجام است.
وی با بیان اینکه بدهی های بیمه سلامت بروز شده است گفت: در حال حاضر بدهی بیمه سلامت به موسسه های طرف قرارداد، پزشکان و بیمارستان ها 3.5 تا چهار ماه است.
موهبتی اظهار داشت: با کاهش بیمه رایگان سلامت 23 درصد بار مراجعه مردم به مراکز درمانی کاهش یافت و در بخش دولتی شاهد کاهش بار مراجعه 28 درصد بخش خصوصی و 19.8 درصد بخش دولتی هستیم.
رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان بیمه سلامت تاکید کرد: سال 98 نباید به سمت و سوی ساخت دانشکده و بیمارستان رفت چون منابع مالی با مشکل مواجه شده است.
7557 *6054

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي بيمه سلامت نسخه الكترونيك طرح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۲۹۵۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تماس تلفنی برای بیمه شدن کلاهبرداری است

به گزارش خبرگزاری مهر، مرکز امور مشتریان و اطلاع رسانی سازمان بیمه سلامت ایران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد؛ بر اساس تماس‌های تلفنی بیمه شدگان با سامانه ۱۶۶۶ و پیگیری امور بیمه‌ای مشخص شده است که برخی شرکت‌های سودجو به دنبال سوءاستفاده از نام و عنوان بیمه سلامت در ارائه خدمات به بیمه شدگان این سازمان هستند.

این در حالی است که سازمان بیمه سلامت هیچ ارتباطی با این شرکت‌ها نداشته و این سازمان به عنوان بزرگ‌ترین سازمان بیمه‌گر پایه سلامت کشور، هرگز برای بیمه‌کردن و ارائه خدمات دیگر با افراد از تماس تلفنی استفاده نمی‌کند؛ لذا، این امر با هدف سودجویی و کلاهبرداری انجام می‌گیرد.

از سوی دیگر تاکید شده است که شهروندان برای اطلاع از آخرین اخبار و آدرس دفاتر پیشخوان طرف قرارداد به سایت سازمان به نشانیihio.gov.ir مراجعه و یا با سامانه ۱۶۶۶ تماس حاصل کنند.

کد خبر 6094889 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • خبر خوب رئیس سازمان برنامه و بودجه به کادر درمان کشور
  • بیمه ها تعرفه خدمات آزمایشگاهی را به درستی پوشش نمی دهند
  • بیمه ها تعرفه تعرفه خدمات آزمایشگاهی را به درستی پوشش نمی دهند
  • اختصاص ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده خاص کادر درمان
  • دو مشکل آزمایشگاه‌های پزشکی با بیمه و تعرفه
  • دو مشکل آزمایشگاه های پزشکی با بیمه و تعرفه
  • پوشش بیمه‌ای تجهیزات دست و پای افراد قطع عضو
  • پوشش بیمه‌ای تجهیزات دست و پای کربنی
  • تماس تلفنی برای بیمه شدن کلاهبرداری است
  • اجرایی شدن پوشش بیمه‌ای دست و پای کربنی