Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران – ايرنا – 31 استاندار سابق استان هاي مرزي با صدور بيانيه اي ضمن تقدير از تصويب لايحه اعطاي تابعيت به فرزندان حاصل از ازدواج زنان ايراني و مردان غير ايراني در کميسيون حقوقي و قضايي خواستار تصويب اين لايحه در مجلس شدند.

به گزارش روز شنبه خبرنگار سياسي ايرنا، تعدادي از استانداران سابق استان هاي مرزي کشور با صدور بيانيه که يک نسخه از آن در اختيار اين خبرگزاري قرار گرفته است، نسبت به تصويب طرح «اعطاي تابعيت به فرزندان حاصل از ازدواج زنان ايراني و مردان غير ايراني» در کميسيون تخصصي مجلس شوراي اسلامي ابراز تشکر و قدرداني کرده و خواهان تسريع در تصويب اين قانون که به اعتقاد آنان تامين کننده منافع ملي، تضمين کننده امنيت ملي پايدار در دهه هاي آينده خواهد شد با راي قاطع در صحن علني مجلس شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در اين بيانيه که به امضاي 31 استاندار پيشين رسيده با اشاره به شرايط ويژه مناطق مرزي آمده است: زيست در مناطق مرزي همواره آميخته با انواع چالش ها اعم از مسايل امنيتي، محروميت، پديده قاچاق و تضادهاي اجتماعي است، ما امضا کنندگان اين نامه که اکثرا تجربه مديريت ارشد امنيتي و سياسي در مناطق مرزي را داشته ايم و مواجه با ابعادي از تبعيض من جمله عدم انتقال تابعيت از مادران ايراني مزدوج با مردان غير ايراني بوده ايم اعلام مي داريم اين پديده که جمعيت قابل توجهي را به خصوص در مناطق مرزي از حقوق شهروندي و خدمات اجتماعي علي رغم تولد در خاک ايران محروم کرده است تبعات ناهنجاري در پي داشته و زمينه ساز تسري `فقر حقوقي` به ساير ابعاد فقر مانند فقر آموزشي، بهداشتي و اقتصادي شده است.
امضاکنندگان اين بيانيه با اشاره به حديث نبوي « کاد الفقر ان يکون کفرا» و کلام امرالمومنين (ع)، به بيان دغدغه خود در خصوص فقر در مناطق مرزي پرداخته و با هشدار نسبت به عواقب کم توجهي يا بي توجهي به شرايط حقوقي مردم مرزنشين و استيصال ناشي از زندگي غير رسمي و عدم دسترسي به خدمات اجتماعي مدعي امکان سوء استفاده دشمنان از اين شرايط شده است و افزودند: در آن روز ما نخواهيم توانست اين افراد را به خاطر ايجاد چالش هاي امنيتي براي کشور مورد سرزنش قرار دهيم زيرا امروز به عنوان سياست گذار و يا افراد نخبه و خبره ايران زمين چشم بر تبعيض اعمال شده و محروميت مترتب بر آن بسته ايم.
استانداران سابق کشور در بيانيه خود با تاکيد بر ثبات بي نظير کشور که در اثر همگرايي وثيق دولت و ملت ايران با مردمان کشورهاي همسايه تقويت و تحکيم خواهد شد، بيان کردند: مي توان با گشودگي نظر و حسن تدبير فرزندان زنان ايراني و مردان غير ايراني را به عنوان کساني که در آينده مي توانند عوامل پيوستگي و همبستگي ايران با محيط پيرامونيش از نظر فرهنگي، اجتماعي و اقتصادي باشند به تابعيت ايران درآورد و زمينه ساز نزديکي قلوب مردمان کشورهاي همسايه با مردمان ايران زمين شد. اين عمل به معناي واقعي کلمه تاسي به کلام امام راحل است که فرمودند؛ اسلام مرز ندارد.
در پايان اين بيانيه از وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي و معاونت رفاه آن وزارتخانه و همچنين جد و جهد رياست جمهوري نسبت به `حفظ و اعتلاي حقوق شهروندي` در عمل به بيانات مقام معظم رهبري مبني بر `جذب حداکثري و دفع حداقلي` و پيش بردن تدوين لايحه مذکور تقدير و تشکر شده است.
اسامي امضا کنندگان بيانيه به شرح زير است: احمد ترک نژاد، علي بخش جهانبخش، سيد محمود حسيني، مجيد خدابخش، احمد خرم، سيد ابراهيم درازگيسو، حبيب‌الله دهمرده، اسدالله رازاني، حسن رسولي، ابراهيم رضايي بابادي، عبدالله رمضان‌زاده، محمود زماني قمي، محمد علي سبحان الهي، کريم شورانگيز، محمدرضا صالحي، غلامرضا صحراييان، محمود صلاحي احمدآبادي، سيد حميد طهايي، علي عبدالعلي زاده، عبدالله کوپايي، يحيي محمدزاده، محمدرضا مرواريد، محمدمهدي مروج الشريعه، فتح الله معين، محمدحسين مقيمي، محمدهاشم مهيمني، سيد محمود ميرلوحي، حاتم نارويي، سيد علي نکويي زهرايي، سيد جواد نگارنده، علي اوسط هاشمي
سيام ** ا.م **9121
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۳۰۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست پیگیری بازگشایی گذر مرزی پرسه‌سو در سفر رییس جمهور

محمدرضا حسین‌نژاد در گفت‌وگو با مهر با اشاره به نشست مشترک اعضای هیئت دولت با استانداران اظهار کرد: در این جلسه از کاهش تورم استان و بهبود رتبه استان در این شاخص از رتبه ۴ به ۲۱ خبر دادم.

وی در ادامه افزود: از کاهش عدم برخورداری خراسان شمالی در آسفالت راه‌های استان از ۱۲ درصد به ۸ درصد نیز گفتم و افزودم: در این دولت گازرسانی به روستاها از ۹۶/۴ به ۱۰۰ درصد رسیده و همه روستاهای دارای سکنه در استان گازرسانی شدند.

استاندار خراسان شمالی تکمیل علاج بخشی سد بیدواز دولت سیزدهم و رساندن سد گلمندره به مرحله آبگیری را نیز از دستاوردهای مهم مطرح کردم.

حسین‌نژاد، پیشرفت سریع پروژه انتقال پساب بجنورد به پتروشیمی و رهاسازی چاه‌های آب پلنگ دره برای انتقال آب آنها به بجنورد برای شرب، پس از سفر نخست رئیس جمهوری به خراسان شمالی را نیز به عنوان بخش دیگری از صحبت‌ها در دیدار با رئیس‌جمهور مطرح کرد و گفت: تصفیه خانه شیروان نیز از پروژه‌هایی است که در آستانه بهره‌برداری قرار گرفته است.

استاندار خراسان شمالی به هدف‌گذاری برای تکمیل سیزده زنجیره ارزش در استان اشاره کرد و گفت: در ادامه این نشست به سرمایه‌گذاری ۴۷ هزار میلیارد تومانی در این زنجیره‌ها اشاره کردم و گفتم برای توسعه و تکمیل این زنجیره‌های ارزش، ۲۴ هزار میلیارد تومان تسهیلات دیگر نیاز داریم.

حسین‌نژاد نسبت مصارف بانکی به منابع بانکی خراسان شمالی را نزدیک به ۲ دانست و خواستار خط اعتباری ویژه برای استان‌هایی شد که منابع کافی برای پیشبرد برنامه‌ها ندارند.

وی درخواست حذف تعهد ارزی برای صادر کنندگان خراسان شمالی را نیز به عنوان درخواست دیگر مطرح کردم.

استاندار خراسان شمالی بیان کرد، قریب‌الوقوع بودن سفر رئیس جمهوری به ترکمنستان را نیز مورد توجه قرار دادم و درخواست کردم در این سفر بازگشایی گذر مرزی و بازارچه مرزی در محدوده مرز ۳۰۰ کیلومتری خراسان شمالی با ترکمنستان مطرح و پیگیری شود.

کد خبر 6097698

دیگر خبرها

  • بسیاری ازکشورهای جهان خواستار ارتباط با جمهوری اسلامی ایران هستند
  • پیش‌بینی ۱۶۷ شعبه اخذ رأی در مرحله دوم انتخابات در ملایر
  • هشت نکته درباره سخنان دوم بانکی‌پور: حواس‌تان به سفره مردم خودمان باشد
  • 8 نکته درباره سخنان دوم بانکی پور: به جای سرک کشیدن به "تختخواب" دیگران ، حواس تان به "سفره" مردم خودمان باشد
  • لبنان خواستار اقدام فوری جامعه جهانی برای جلوگیری از حمله به رفح شد
  • اعطای تسهیلات ۵۰۰ میلیون تومانی به کسب و کار‌های سکو‌های داخلی
  • اعطای تسهیلات ۵۰۰ میلیونی به کسب و کار‌های فعال در سکو‌های داخلی
  • سازمان همکاری‌ اسلامی نسل‌کشی فلسطینی‌های غزه را محکوم کرد
  • پیش‌شرط‌های مشارکت مردم در اقتصاد چیست؟
  • درخواست پیگیری بازگشایی گذر مرزی پرسه‌سو در سفر رییس جمهور