Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی پیش بینی کرد با افزایش بی سابقه توزیع و تقاضای تخم نوغان برای پرورش کرم ابریشم، تولید پیله‌تر به ۱۴۰۰ تن در سال جاری برسد. به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری میزان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، مرتضی رضایی در خصوص توزیع تخم نوغان رضایی مطرح کرد: ۳۲ هزار جعبه تخم نوغان با کیفیت از ابتدای سال تاکنون در استان‌های کشور توزیع شده و توزیع تخم نوغان تا دهم خردادماه ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی اظهار داشت: پیش بینی می‌شود امسال ۵۰ درصد بیش از سال گذشته توزیع تخم نوغان انجام شود.

رضایی عنوان کرد: با اقبال کشاورزان از فعالیت نوغانداری، تعداد استان‌هایی که به فعالیت پرورش کرم ابریشم مشغول هستند از ۲۳ استان به ۲۷ استان افزایش یافته است.

وی میزان توزیع تخم نوغان در سال گذشته را ۲۵ هزار و ۲۰۰ جعبه عنوان کرد.

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی در عین حال ابراز امیدورای کرد با تداوم توزیع تخم نوغان و تولید پیله ابریشم تر، میزان تولید پیله‌تر از ۹۷۸ تن در سال گذشته به ۱۴۰۰ تن در سال ۹۸ افزایش یابد.

وی افزود: با این تولید، میزان اتکا صنعت ابریشم کشور به تولیدات داخل از ۲۸ درصد به ۴۰ درصد افزایش خواهد یافت.

رضایی مطرح کرد: تداوم حمایت‌های دولتی و ایجاد زیر ساخت‌های مناسب در زمینه صنعت ابریشم موجب فعال شدن ظرفیت‌های داخلی و رونق مجدد میراث کهن فرهنگی و اقتصادی می‌شود.   انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کشت پیله پنبه ابریشم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۳۰۵۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۶ درصدی تولید برق در فروردین ۱۴۰۳

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت نیرو، اسماعیل نمازی با اشاره به آمادگی نیروگاه‌های کشور برای تأمین برق پیک تابستان امسال، افزود: از این میزان تولید ۶۱ درصد آن مربوط به واحد‌های سیکل ترکیبی است که میزان تولید انرژی آنها با افزایش ۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به حدود ۱۵ میلیون مگاوات ساعت رسیده است.

وی ادامه داد: در دولت سیزدهم با افزوده‌شدن هشت واحد بخار جدید در نیروگاه‌های غرب کارون، عسلویه، فردوسی، خرم‌آباد، سبلان، بعثت پارس جنوبی (دو واحد) و ارومیه شاهد جهش تولید نیروگاه‌های سیکل ترکیبی به‌عنوان واحد‌های تولیدکننده برق دوستدار محیط‌زیست هستیم.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: تبدیل نیروگاه‌های گازی به سیکل ترکیبی از کارآمدترین روش‌های بهبود راندمان نیروگاه‌های حرارتی کشور به شمار می‌آید که نه‌تن‌ها برای صنعت برق، بلکه برای محیط‌زیست و صرفه‌جویی در مصرف سوخت نیز بسیار مؤثر است و در سال‌های آینده شاهد تأثیر گسترده آن خواهیم بود. نمازی گفت: تنها از محل افتتاح این واحد‌های جدید سالانه دو میلیارد مترمکعب در مصرف سوخت صرفه‌جویی خواهد شد.

مدیرکل دفتر فنی تولید شرکت برق حرارتی با اشاره به اینکه در فروردین‌ماه بخش اعظم برق موردنیاز کشور توسط نیروگاه‌های حرارتی تأمین شده است، گفت: میزان تولید برق واحد‌های گازی در این مدت با افزایش ۱۲ درصدی به چهار میلیون مگاوات و سهم تولید واحد‌های بخاری نیز به ۵.۵ میلیون مگاوات ساعت رسیده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تدارک ویژه حوزه‌های علمیه برای دهه کرامت در ۱۴۰۰ نقطه دنیا
  • ۱۰ درصد از تولیدات گل و گیاه مازندران صادر می‌شود
  • افزایش ۶ درصدی تولید برق در فروردین ۱۴۰۳
  • شروع طوفانی هفته دوم معاملات برق در بورس انرژی
  • آغاز توزیع تخم نوغان در شهرستان شفت
  • شرکت‌های تامین سرمایه بهبود شبکه برق تعریف شود
  • توسعه صنعت نوغانداری، نیازمند تغییر الگوی مصرف 
  • آغاز توزیع بیش از ۱۵ هزار جعبه تخم نوغان
  • فراز و فرود نوغانداری در گیلان /تجارت پر سودی که از رونق افتاد
  • خاندوزی: جعبه ابزار تامین مالی برای تحقق جهش تولید آماده شد