Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@06:02:37 GMT

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان: 30 درصد مردم فشار خون دارند

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۳۰۸۷۰

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان: 30 درصد مردم فشار خون دارند

سمنان- ایرنا- رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت: 30 درصد جمعیت بالای 30 سال استان مبتلا به فشارخون هستند که از این تعداد 60 درصد از بیماری خود اطلاع ندارند.

به گزارش ایرنا، نوید دانایی عصر شنبه در گفت و گو با خبرنگاران با بیان این که فشارخون منشا بسیاری از بیماری هاست، اظهارداشت: کنترل فشارخون مداوم نقش مهم و بازدارنده در بروز بیماری های دیگر دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: یک سوم جمعیت میانسال و کهنسال کشور دارای فشار خون هستند و تداوم فشارخون مزمن موجب بروز بیماری های قلبی و عروقی می شود.
دانایی ادامه داد: وزارت بهداشت و درمان برای پیشگیری و کنترل فشار خون به عنوان منشا بروز بیماری های دیگر با راه اندازی پویش کنترل فشار خون درصدد شناسایی بیماران مبتلا به فشار خون و درمان آنهاست.
‌رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان تصریح کرد: پویش کنترل فشار خون در استان سمنان از27 اردیبهشت 98 با هدف شناسایی ، کنترل و ‌درمان‌ فشار خون آغاز شود.
وی با بیان این که کنترل فشار خون سلامت بدن را به دنبال دارد، گفت: مردم استان سمنان در پویش کنترل فشار خون شرکت کنند و به این منظور می توانند برای ثبت اطلاعات خود به ستاد استانی مراجعه کنند و یا با مراجعه به پایگاه اینترنتی نسبت به ثبت پرسشنامه اقدام کنند.
دانایی خاطر نشان کرد: بخشی از استان سمنان را جمعیت سالمندی تشکیل می دهد و میزان بیماری فشار خون در این منطقه بالا است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان گفت: این استان در مقایسه با دیگر مناطق کشور از‌ وضعیت مطلوبی در زمینه بهداشت و بیماری فشارخون برخوردار است.
پویش ملی کنترل فشار خون 27 اردیبهشت 98 در سمنان آغاز می شود.
به گزارش ایرنا، دانشگاه علوم پزشکی سمنان هشت دانشکده ، 6 بیمارستان و مراکز درمانی و آموزشی در شهرستان های سمنان، دامغان، گرمسار، مهدیشهر، سرخه و آرادان را زیر پوشش دارد.
7342/6103

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي بهداشت و درمان سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۳۰۸۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چارت سازمانی مرکز بهداشت گلشن تصویب شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، علی نویدیان در این خصوص، افزود: ابلاغ چارت سازمانی مرکز بهداشت شهرستان تازه تأسیس گلشن پس از ماه‌ها تلاش و پی گیری توسط دانشگاه علوم پزشکی زاهدان انجام شد.

وی ادامه داد: چارت سازمانی مرکز بهداشت گلشن، مهمترین کار زیربنایی حوزه سلامت در شهرستان گلشن است که باعث ایجاد و راه اندازی واحدهای مختلف بهداشتی و درمانی خواهد شد.

وی ضمن ابراز خرسندی از تصویب چارت سازمانی مرکز بهداشت گلشن در نقشه سلامت کشور گفت: تصویب این چارت علی رغم جذب اعتبارات اختصاصی برای این مرکز بهداشت، منجر به اختصاص ردیف استخدامی خواهد شد.

نویدیان ابراز امیدواری کرد که با فعالیت مرکز بهداشت گلشن، زمینه رشد و تعالی بهداشت و درمان آن منطقه را شاهد باشیم.

کد خبر 6095461

دیگر خبرها

  • رایگان شدن هزینه‌های درمانی کودکان زیر ۷ سال
  • اجرای پویش سلامت دهان و دندان، از امروز
  • هزینه‌های درمان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های زاهدان رایگان شد
  • هزینه‌های درمان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی زاهدان رایگان شد
  • تجلیل ازدکترعراقی‌زاده بنیانگذار آموزش دندانپزشکی درهرمزگان
  • بیمارستان نیایش به ابر بیمارستان تبدیل خواهد شد
  • فشار خون عامل مرگ سالانه ۱۰ میلیون نفر در جهان
  • واژگونی پژو یک‌ نفر را به کام مرگ کشاند
  • عملکر درخشان دانشکده علوم پزشکی چابهار در دو سیل اخیر/ برنامه‌های مراقبتی بدون وقفه تداوم دارد
  • چارت سازمانی مرکز بهداشت گلشن تصویب شد