Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-05-01@03:16:56 GMT

افشاگری‌های جدید از اقدامات «محمد بن‌سلمان»

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۳۱۱۰۹

افشاگری‌های جدید از اقدامات «محمد بن‌سلمان»

طبق افشاگری‌های جدید، ولی‌عهد جوان سعودی هیچ مماشاتی با مخالفان خود ندارد و حتی برادر خود را نیز به زندان انداخته است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، «مجتهد» افشاگر معروف سعودی در صفحه شخصی خود در توئیتر روایت جدیدی از  اختلافات درون خاندان آل سعود بیان کرده و به شرح بازداشت‌ها و تک‌محوری‌های محمد بن سلمان پرداخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بازداشت برادر

«مجتهد» در صفحه توئیتر خود نوشته که «بندر بن سلمان» مدتی پیش به دستور برادرش محمد بن سلمان بازداشت و به سلول انفرادی منتقل شد و اکنون نیز در مزرعه‌ای در حاشیه اتوبان «الخرج» در جنوب شهر ریاض، نگه‌داری می‌شود.

این افشاگر سعودی همچنین خبر داد که بندر بن سلمان به علت بدرفتاری با او در زمان بازداشت از لحاظ فکری و روحی ضربه شدیدی خورده اما ولی‌عهد سعودی به خانواده خود گفته که دلیل بازداشت وی زیاده‌روی او در مصرف مواد مخدر بوده است.

طبق این افشاگری، مادر «محمد بن سلمان» نیز که اخیرا از زندان آزاد شده، از وضعیت بندر بسیار ناراحت و اندوهناک است اما تا کنون نتوانسته برای آزادی او کاری کند اما به نگهبانان و همراهان بندر بن سلمان توصیه کرده توجه بیشتری به او کنند و هر کدام را با یک خودروی «کادیلاک اسکالید ۲۰۱۹» و ۱۰۰ هزار ریال سعودی تطمیع کرده است. (در مارس ۲۰۱۸ چهارده مقام کنونی و سابق ارشد آمریکایی به ان بی سی نیوز گفتند که اطلاعات نشان می‌دهد، محمد بن سلمان به مدت بیش از دو سال، مانع از دیدار مادرش با پدرش ملک سلمان شده است).

دیگر اقدامات بن سلمان

مجتهد همچنین در خصوص پرونده‌های دیگر نیز دست به افشای برخی اطلاعات زده و در یک مورد نوشته است که تلاش بن سلمان برای بازگزداندن «سعد الجبری» دست راست «محمد بن نایف» وزیر کشور سابق سعودی که در آمریکا به سر می‌برد، ناکام بوده است؛ بنابراین دو تن از برادران سعد الجبری را بازداشت و او را تهدیده کرده است که در صورت عدم بازگشت به عربستان، دیگر خانواده او را نیز بازداشت خواهد کرد.

ولی‌عهد سعودی همچنین «خالد بن طلال» پسر عموی خود را به دلیل اینکه علنی از او انتقاد کرده، نیز تحت فشار قرار داده است. «خالد بن طلال» اکنون در بیمارستان در کنار پسرش که سال‌هاست در کما به سر می‌برد، حضور دارد و بن سلمان دستور داده حق خروج از بیمارستان را ندارد.

به گفته مجتهد، «خالد بن طلال» در مراسم عزای پدرش در جمع همه به شدت از محمد بن سلمان انتقاد کرده بود اما واسطه‌گری‌ها نگذاشته که بن سلمان او را بازداشت کند.

«سیخ جمیل الفارسی» از بزرگان جده و شخصی که به گفته مجتهد مورد احترام تمامی قبائل جده است؛ از دیگر افرادی است که به دستور بن سلمان بیش از یک سال است در بازداشت به سر می‌برد. مجتهد نوشته است که به دستور ولی‌عهد سعودی، جمیل الفارسی در شرایط بسیار بدی به سر می‌برد و در معرض انواع آزارهای روحی و جسمی قرار دارد.

بن سلمان همچنین دستور داده است که هیچ پزشکی حق ندارد برای معاینه وی در کنارش حضور یابد اما با وجود تمامی فشارها «جمیل الفارسی» تا کنون از مواضع خود به خصوص در خصوص فروش آرامکو کوتاه نیامده است.

تغییرات گسترده در وزارت کشور

یکی دیگر از موضوعاتی که مجتهد به آن پرداخته «غیر نظامی کردن وزارت کشور سعودی» است. طبق این افشاگری، بن سلمان از ترس احتمال کودتا، نیروی مرزبانی و همچنین اداره حمل و نقل هوایی گارد ملی  را از زیر مجموعه وزارت کشور خارج و به وزارت دفاع الحاق کرده است.

در این راستا تمامی زیر مجموعه‌های نظامی وزارت کشور به وزارت دفاع و سازمان امنیت کشور منتقل شده و صرفا نیروی گشت‌زنی و نیروهای حاشیه‌ای کم اهمیت باقی مانده است.

پیش از این، یگان نیروهای واکنش سریع، امنیت ویژه و سازمان امنیت هواپیمایی به سازمان امنیت سعودی منتقل شده بودند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: بن سلمان افشاگری عربستان سعودی زندانی سیاسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۳۱۱۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد یک میلیون و ۲۰۰ هزار فرصت شغلی در سال گذشته/ تلاش برای احیای واحدی‌های راکد

تهران- ایرنا- وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ایجاد یک میلیون و ۲۰۰ هزار فرصت شغلی، پوشش بیمه‌ای ۲۳۴ قلم داروی جدید، تلاش برای جلوگیری از تعطیلی واحدهای در شرف تعطیلی، اصلاح قانون کار برای تبدیل قرارداد موقت به دائم از جمله اقدامات دولت سیزدهم در حوزه کار و کارگری است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سید صولت مرتضوی صبح امروز _سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ در مراسم دیدار رئیس جمهور با کارگران، گزارشی از عملکرد فعالیت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارائه و اظهار کرد: به روایت‌های متعدد و با راستی‌آزمایی امروز با افتخار اعلام می‌کنیم که در سال ۱۴۰۲ تعداد یک میلیون شغل ایجاد شده است.

وی افزود: بر اساس گزارش رسمی بالغ بر ۷۵۰ هزار اشتغال خالص در کشور ایجاد شده است، یعنی اشتغال منهای بازنشستگان و مشمولان بیمه بیکاری و این به آن معناست که ایجاد یک میلیون و ۲۰۰ هزار فرصت شغلی که خالص آن ۷۵۰ هزار نفر می‌شود.

وزیر کار تاکید کرد: از سوی دیگر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در راستای تامین منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در سیاست‌های ابلاغی تامین اجتماعی نیز اقداماتی انجام داده است. پس از ابلاغ سیاست‌ها همکاران ما در دولت در بخش‌های مختلف بسیج شدند و اقدامات مهمی را انجام دادند.

مرتضوی ادامه داد: گسترش بیمه اجتماعی پایه برای دانشجویان و زنان خانه‌دار، ایجاد پوشش بیمه درمان پایه رایگان از طریق بیمه سلامت برای ۵ دهک اول درآمدی، استقرار سامانه پایش فقر و شناسایی کامل فقرا، افزایش مستمری مددجویان کمیته امام (ره)، متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان، تدوین برنامه‌های راهبردی برای اصلاح صندوق‌های بازنشستگی، حمایت از کودکان دارای سوءتغذیه و بازمانده از تحصیل، پوشش بیمه‌ای ۲۳۴ قلم داروی جدید، پوشش هزینه‌های درمان ناباروری و بیماری‌های خاص، ایجاد ثبات و امنیت شغلی و حمایت از مشاغل ایجادی، تلاش برای جلوگیری از تعطیلی واحدهایی که در شرف تعطیل بودند، به ظرفیت اسمی رساندن سایر کارخانه‌ها که از ۱۰ هزار واحد عبور کرد، اصلاح قانون کار برای تبدیل قرارداد موقت به دائم از جمله مهم‌ترین اقدامات وزارت کار است. ‌

کد خبر 749370

دیگر خبرها

  • اعترافات تکان دهنده عضو بازداشت شده گروهک تروریستی انصارالفرقان /برای تمام این کشتارها فقط ۱۱ میلیون تومان پول گرفتم
  • خشم مردمی از برداشتن حجاب یک دانشجوی معترض توسط پلیس آمریکا
  • ایجاد یک میلیون و ۲۰۰ هزار فرصت شغلی در سال گذشته/ تلاش برای احیای واحدی‌های راکد
  • نامه سرگشاده محمد قوچانی به سازمان تامین اجتماعی
  • تأکید بن سلمان بر مخالفت عربستان با کوچ اجباری مردم فلسطین
  • افشاگری درباره دستکاری تازه دولت رئیسی در مصوبات بودجه ۱۴۰۳
  • اجتناب از اقدامات جزیره‌ای در زیرمجموعه‌های وزارتخانه راه
  • وزارت ارشاد: محمد خزاعی می‌ماند
  • شاهکار بن سلمان؛ حیف و میل پولی به اندازه ارزش ۳ لیگ ژاپن، کره و ایران!
  • رئیس سازمان سینمایی تغییر می‌کند؟