Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@17:44:19 GMT

جذب ۱۰۰ میلیون دلار سرمایه خارجی طی یک سال اخیر در البرز

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۳۱۱۶۲

جذب ۱۰۰ میلیون دلار سرمایه خارجی طی یک سال اخیر در البرز

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی البرز از جذب ۱۰۰ میلیون دلار سرمایه خارجی طی یک سال اخیر در البرز خبر داد و گفت: بیشتر این شرکت‌های خارجی در زمینه تولید دارو فعالیت دارند و در کنار شرکت‌های دارویی ایرانی می‌توانند البرز را به هاب دارویی کشور تبدیل کنند.

به گزارش ایسنا، ابوالفضل فلاح در نشست شورای هماهنگی مدیران دستگاه‌های تابع وزارت امور اقتصادی و دارایی که امروز شنبه ۲۱ اردیبهشت در منطقه ویژه اقتصادی پیام برگزار شد با اشاره به ظرفیت‌های منطقه ویژه اقتصادی پیام اظهار کرد: در این منطقه فرصت‌های سرمایه گذاری زیادی وجود دارد که باید از این فرصت‌ها برای تقویت ساختار اقتصادی استان استفاده کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: با ایجاد نمایشگاه بین المللی، پایانه صادراتی و بندر خشک در کنار منطقه ویژه اقتصادی پیام، هاب اقتصادی ویژه‌ای در استان شکل می‌گیرد که در منطقه غرب آسیا بی رقیب خواهد شد. خوشبختانه زمین پایانه صادراتی مشخص شده و با انجام امور اداری به زودی عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

این مسئول ابراز کرد: با راه اندازی نمایشگاه بین المللی هم می‌توان امیدوار بود بخشی از ثقل اقتصادی کشور از تهران به سمت البرز کشانده شود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی البرز در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به وضعیت جذب سرمایه خارجی در سال گذشته گفت: سال گذشته در مجموع ۲۰۲ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در استان اتفاق افتاده و با توجه به اینکه در شرایط تحریم به سر می‌بریم رقم قابل توجهی است.

فلاح ابراز کرد: از مجموع این سرمایه گذاری‌ها بیش از ۱۰۰ میلیون دلار جذب شده و بخش دیگر آن هم در حال جذب است.

وی توضیح داد: بیشتر این شرکت‌های خارجی در زمینه تولید دارو فعالیت دارند و در کنار شرکت‌های دارویی ایرانی می‌توانند البرز را به هاب دارویی کشور تبدیل کنند.

وی در ادامه گفت: در حال حاضر البرز در رتبه ۹ کشوری در حوزه تولید ناخالص ملی و رتبه ۲۳ کشور در بخش منابع بانکی قرار دارد.

وی گفت: سال گذشته موفق شدیم ۲۶ هزار میلیارد تومان از طریق منابع بانکی، فاینانس خارجی، سرمایه گذاری مستقیم و … جذب کنیم که رقم قابل توجهی است.

فلاح ابراز کرد: امید است با این منابع بتوانیم به هدف خود برای ایجاد ۴۵ هزار اشتغال خالص در سال جاری دست یابیم.

مدیر عامل شرکت خدمات هوایی و منطقه ویژه اقتصادی پیام گفت: واقعیت این است امروز واسطه گری قانونی به بهترین راه درآمدزایی در کشور تبدیل شده و اینکه عده‌ای در این شرایط پرچمدار تولید و اشتغالزایی هستند جای قدردانی دارد.

به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه البرز، نادر ثناگو مطلق در نشست شورای هماهنگی مدیران دستگاه‌های تابع وزارت امور اقتصادی و دارایی که امروز شنبه ۲۱ اردیبهشت در منطقه ویژه اقتصادی پیام برگزار شد اظهار کرد: در جنگ اقتصادی امروز، بخش خصوصی پیشران است و باید با حمایت از این بخش به نحوی عمل کنیم که در پایان نه تنها مغلوب بلکه پیروز میدان باشیم.

وی اضافه کرد: با وجود شرایط امروز کشور، اینکه واحدهای تولیدی ما فعالیت و اشتغال زایی می‌کنند، با آنکه می‌دانند در این تنور ممکن است بسوزند جای قدردانی دارد و نیاز است هر چه بیشتر از آنها حمایت شود.

ثناگو مطلق با اشاره به اینکه بهترین راه مقابله با دشمنان، خدمت به مردم است، اظهار داشت: این اعتقاد ما است و تلاش می‌کنیم تا به بهترین شکل ممکن آن را انجام دهیم.

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی پیام در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نامگذاری سال ۹۸ از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال رونق تولید گفت: یکی از مهمترین اهداف ما رفع موانع تولید و کمک بیشتر به بخش خصوصی برای این است که بتوانند بهتر و بیشتر تولید کنند.

وی در ادامه به ظرفیت‌های منطقه ویژه اقتصادی پیام البرز اشاره و خاطر نشان کرد: این مجموعه یک دستگاه ملی است که در استان مستقر شده و می‌توان این استقرار را به فال نیک گرفت، از دو سال گذشته فعال شدن استقرار دوباره صنایع در حوزه‌هایی از جمله بازرگانی و موضوعات مربوط به منطقه پیام را داشته‌ایم و در حال گسترش آنها هستیم.

ثناگو مطلق، استقرار نمایشگاه دائمی استان در مجاورت منطقه ویژه اقتصادی پیام را نشان از اهمیت بالا و دارا بودن ظرفیت مناسب این منطقه برای توسعه کسب و کار و بالا بردن بهره وری بخش خصوصی عنوان و افزود: ارتباطات خوبی با بخش خصوصی و فعالان اقتصادی در منطقه پیام برقرار کرده‌ایم و به جرأت می‌توان گفت امروز منطقه ویژه اقتصادی پیام یکی از فعال‌ترین مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: با استفاده از ظرفیت‌های موجود در منطقه ویژه پیام می‌توان بهترین فرصت را برای توسعه پایدار و رونق تولید و اشتغال در استان ایجاد کرد.


 


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سرمايه گذاري منطقه البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۳۱۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۶.۳ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در صنعت نفت و گاز

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، محسن خجسته مهر معاون وزیر نفت و رئیس شرکت ملی نفت ایران در مراسم امضای تفاهم نامه‌های مطالعات طرح‌های توسعه ۱۶ میدان گازی با هلدینگ ها، شرکت‌های پتروشیمی و شرکت‌های اکتشاف و تولید ایرانی گفت: ماموریت شرکت ملی نفت ایران تولید نفت و گاز و صادرات آن و ایجاد ثروت برای کشور است. برای اینکه این تولید محقق بشود و نیازمند سرمایه گذاری هستیم.

وی تصریح کرد: سرمایه گذاری در صنایع بالادستی جزو کار‌های زیر بنایی کشور است که مفتخر به انجام آن هستیم. سابق بر این فقط شرکت‌های اکتشاف و تولید می‌توانستند طرف دوم قرارداد وزارت نفت شوند، اما با پیشنهاد وزیر محترم نفت حالا بخش خصوصی نیز می‌تواند به عنوان طرف دوم شناخته شده و در توسعه میادین ما سرمایه گذاری کند.

معاون وزیر نفت گفت: امسال با لطف خداوند و همکاری بخش خصوصی موفق شده ایم که جهش دوم سرمایه گذاری با کمک پتروشیمی‌ها را رقم بزنیم و طی این تفاهم‌ها با سرمایه گذاری ۷ میلیارد دلاری ۱۳۰ میلیون متر مکعب به تولید گاز کشور افزوده می‌شود. اگر پتروشیمی بخواد زنجیره تامین خود را تکمیل کند و ظرفیت ۳۰ میلیون تنی که در برنامه هفتم پیش بینی سده است که به تولید خود بیافزاید نیاز به خوراک بیشتری دارد و با این قرار داد می‌توانیم بخشی از آن را تامین کنیم. چه انگیزه‌ای بالاتر از اینکه پتروشیمی‌هایی که نیازمند خوراک هستند خود در بخش توسعه تولید خوراک سرمایه گذاری کنند.

وی تاکید کرد: در سال جهش تولید با مشارکت مردم باید گفت که عمده صاحبان پتروشیمی‌ها و بانک‌ها مردم هستند که سهام این شرکت‌ها را در اختیار دارند و ما با وارد کردن بانک‌ها و پتروشیمی به سرمایه گذاری در  صنعت نفت و گاز در جهت تحقق شعار سال برآمده ایم

خجسته مهر گفت: در ۲.۵ سال دولت سیزدهم سالی بیش از ۶.۳ میلیارد دلار سرمایه گذاری انجام شده است و این نزدیک به ۴ برابر دولت قبل است و از ۱۵ میلیارد دلار قراردادی که امضا شده است بخش عمده آن از طریق بخش خصوصی بوده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اکسپو ۲۰۲۴، «نمایش امنیت» ایران
  • شناسایی ۷۲۳ فرصت سرمایه گذاری در مازندران
  • صدور ۱۶۵ میلیون دلار مجوز سرمایه گذاری خارجی در مازندران
  • بیش از ۶.۳ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در صنعت نفت و گاز
  • اکسپو ۲۰۲۴ قدرت چانه‌زنی همدان در روابط تجاری را به رخ کشید
  • ۶ قرارداد برای صادرات محصولات تولیدی همدان در نمایشگاه ایران اکسپو امضاء شد
  • ۷۲۳ فرصت سرمایه گذاری در مازندران شناسایی شد
  • وزیر دفاع پیام صادر کرد
  • سرمایه‌گذار برتر منطقه آزاد اروند تجلیل شد
  • ۳ برابر شدن سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد/ ۲۰۰ بسته سرمایه‌گذاری فردا رونمایی می‌شود