Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت 24- سفیر ایران در اسپانیا، با انتقاد از کشورهای اروپایی به خاطر انجام ندادن تعهداتشان در برجام، در مورد احتمال درگیری نظامی بین ایران و آمریکا، گفت: وقوع درگیری نظامی را تقریباً غیرممکن می‌دانم.

 حسن قشقاوی در گفت‌وگو با خبرنگار شبکه رادیویی "کادناسر" اسپانیا، پیرامون دلیل تصمیم اخیر جمهوری اسلامی ایران برای کاهش تعهدات خود در چارچوب برجام اظهار کرد: طی مدت زمان سه سالی که از اجرای برجام می‌گذرد ایران به کلیه تعهدات خود در این توافق بین‌المللی که مورد تأیید شورای امنیت سازمان ملل متحد نیز قرار گرفته است، عمل کرده و این موضوع طی ۱۴ مورد گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مورد تأیید قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این در حالی است که دولت آمریکا به عنوان یکی از طرف‌های توافق یک سال است که از آن خارج شده و طرف‌های اروپایی با وجود آن که پذیرفته‌اند اقدام آمریکا نقض توافق و مغایر قوانین بین‌المللی است اما هیچ گام مؤثری برای انجام تعهدات خود انجام نداده‌اند.

این دیپلمات ارشد کشورمان ادامه داد: دیپلماسی نباید صرفاً لفاظی باشد و تنها به صدور بیانیه اکتفا کرد و باید بخش عملی هم داشته باشد.

قشقاوی در ارتباط با بیانیه صادره از سوی اتحادیه اروپا متعاقب تصمیم جدید ایران، اظهار کرد: اروپا بار دیگر تنها به بیانیه‌درمانی اکتفا کرده و ضمن طرح موضوعاتی کلی، هیچ ساز و کار اجرایی برای حل مشکل بیان نکرده است. اروپا باید بداند که ایران در این مسأله خیلی جدی است. تصمیم جدید ایران بر اساس مصوبه شورای عالی امنیت ملی کشور اتخاذ و اعلام شده و مورد حمایت مردم ایران است.

سفیر ایران در اسپانیا خاطرنشان کرد: مردم ایران انتظار دارند اروپا با مواضع عملی‌تر به تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا علیه ایران پاسخ بدهد. این روزها شاهد آن هستیم که اسپانیا در حال اتخاذ تصمیمات عملی برای مقابله با تحریم‌های ناعادلانه آمریکا علیه کوبا است و سوالی که داریم این است که چرا در مورد ایران نیز چنین مکانیزمی را دنبال نمی‌کنند؟

سفیر جمهوری اسلامی ایران در اسپانیا همچنین در ارتباط با خطر درگیری نظامی میان ایران و آمریکا، گفت: اظهارات جنگ‌طلبانه مقامات آمریکایی و هم‌پیمانان آن گزینه‌ای است برای آن که دیگران را تهدید قلمداد کنند. به جنگ رسانه‌ای روی می‌آورند تا کشوری را تهدید بخوانند و سپس تعرضات بعدی را علیه آن توجیه کنند و این همان کاری است که آمریکا چهل سال است علیه ایران انجام می‌دهد. اما ایران تهدید نیست و هیچ اقدامی نکرده که تهدید قلمداد شود. همین کار را آمریکایی در عراق زمان صدام حسین کردند و بعداً مشخص شد که همه ادعاهایشان دروغ بوده است.

وی تاکید کرد: مقامات آمریکایی به خوبی از توان نظامی ایران آگاه هستند و می‌دانند ما ترسی نداریم و حتی یک گام نیز عقب‌نشینی نمی‌کنیم. ملت ایران در دفاع از حاکمیت، استقلال و تمامیت سرزمینی خود جدی است و این را قبلاً در جنگ تحمیلی هشت‌ساله رژیم صدام علیه خود ثابت کرده و نشان داده‌اند در مقابل اشغال بیگانگان متحدتر می‌شوند. لذا درگیری نظامی را تقریباً غیرممکن می‌دانم.

ایسنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: حسن قشقاوی احمدی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۳۲۱۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم حملات به شرق رفح؛ از پای درآمدن نظامی صهیونیست

ارتش رژیم اسرائیل در دومین روز از آغاز حمله زمینی به رفح، منازل مسکونی را بمباران کرد و گردان‌های القسام و الاقصی اعلام کردند که وارد درگیری‌های شدیدی با متجاوزین شده‌اند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، جنگنده‌ها و توپخانه ارتش رژیم اسرائیل از صبح امروز چهارشنبه که دومین روز از آغاز حمله زمینی این رژیم به منطقه رفح است، مناطقی در شرق شهر رفح واقع در جنوب نوار غزه را بمباران کردند.

از ویدیوهای منتشر شده همانگونه که پیداست، صدای تیراندازی به گوش می‌رسد و به احتمال زیاد، درگیری‌های شهری در این مناطق شروع شده است.

 

.

 

.

 

گردان‌های القسام: درگیری‌های شدیدی با دشمن در رفح داریم

گردان‌های القسام، شاخه نظامی جنبش حماس ساعتی بعد از اعلام خبر حملات هوایی و توپخانه‌ای به شرق رفح، اعلام کرد که هم اکنون وارد درگیری‌های شدید با دشمن صهیونیست در شرق شهر رفح واقع در جنوب نوار غزه شده‌اند.

گردان‌های شهدای الاقصی نیز اعلام کرد که رزمندگان تک‌تیراندازش توانسته‌اند یک نظامی صهیونیست را در شرق شهر رفح از پای درآوردند.

حملات هوایی رژیم اسرائیل به محله‌های شرقی رفح تا این لحظه دو شهید و تعدادی زخمی برجای گذاشته است. بنا به گزارش رسانه‌ها و منابع بیمارستانی فلسطین، عمده این حملات بر منازل مسکونی متمرکز بوده و احتمال افزایش شمار شهدا وجود دارد.

روزنامه عبری: حملات نمادین است!

از سوی دیگر، روزنامه یدیعوت آحارنوت هم به نقل از «یوسی یهوشع»، تحلیل‌گر و ستون‌نویس نظامی خود نوشت که تحرکات زمینی ارتش اسرائیل در رفح تا این لحظه نشان می‌دهد که «عملیات» سمبلیک و محدود است.

ارتش رژیم اسرائیل شب دوشنبه شب علی رغم اینکه حماس از موافقت خود با پیشنهاد طرح آتش بس مصر موافقت کرد، اعلام کرد که دستور حمله زمینی به شهر رفح را آغاز کرده است. ناظران بر این باورند که این رژیم، به دلیل شرایط بحرانی که در عرصه داخلی و صحنه بین المللی با آن مواجه است، تلاش دارد با حملاتی ولو اینکه محدود باشد، در میز مذاکره از حماس امتیاز بگیرد و مجبور به عقب راندن این جنبش از مطالبات و شروط توافق آتش‌بس شود.

قطر حملات رژیم اسرائیل به رفح را محکوم کردروسیه: اقدامات اسرائیل در رفح منجر به فاجعه انسانی می‌شودمصر: اسکله آمریکا هرگز جای گذرگاه رفح را نمی‌گیردحماس: حمله صهیونیست‌ها به رفح ناکام‌کردن توافق آتش‌بس است

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پیوند علم و سیاست در دانشگاه‌های ایران علیه صهیونیسم
  • تداوم حملات به شرق رفح؛ از پای درآمدن نظامی صهیونیست
  • جنگ و آمریکا به روایت اساتید دانشکده فرماندهی ارتش آمریکا
  • در جنگ با ایران انتظار چه چیزی داریم؟ پاسخ اساتید دانشکده فرماندهی ارتش آمریکا
  • اتحاد مثلث علیه منافع ایران/ بررسی تأثیرات توافق امنیتی میان آمریکا و عربستان بر روابط سعودی‌ها با ایران
  • با سقوط اوکراین آمریکا وارد جنگ می شود؟/ اوکراین: ترور زلنسکی توسط روسیه خنثی شد/ تهدید بلاروس به اقدام نظامی علیه لهستان
  • در صورت تحقق تهدیدهای لندن، احتمال حمله روسیه به تاسیسات نظامی انگلیس وجود دارد
  • حمله موشکی مقاومت عراق به بندر عسقلان اسرائیل/ اعلام آغاز مرحله چهارم نبرد انصارالله یمن علیه اسرائیل/ بازداشت یک نظامی آمریکا توسط روسیه/ تهدید دادگاه لاهه توسط ۱۲ سناتور آمریکایی
  • نویسنده گزارش جعلی بی‌بی‌سی چه کسی است؟ /دست به دست شدن یک سوژه میان منافقین، موساد و انگلیسی‌ها
  • عوامل درگیری دسته جمعی در تویسرکان دستگیر شدند