Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@16:31:19 GMT

آغاز فعالیت شرکت «حمل‌ونقل ریلی مسافری حومه‌ای» از امسال

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۳۲۵۹۸

آغاز فعالیت شرکت «حمل‌ونقل ریلی مسافری حومه‌ای» از امسال

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت راه و شهرسازی، سعید رسولی با اشاره به سیر راه‌اندازی شرکت حمل‌ونقل ریلی مسافری حومه‌ای اظهار داشت: امسال شاهد آغاز کار این شرکت خواهیم بود. اساس‌نامه شرکت حمل‌ونقل ریلی مسافری حومه‌ای به تصویب رسیده است و هم اکنون در جریان سپری شدن مراتب قانونی خود قرار دارد.

وی با بیان اینکه قطارهای حومه‌ای در حال حاضر نیز از ساز و کار تقریباً مستقلی در معاونت مسافری شرکت راه‌آهن برخوردار هستند افزود: تأسیس چنین شرکتی باعث تقویت شرایط موجود قطارهای حومه‌ای می‌شود که در نقاط مختلف کشور مشغول خدمات رسانی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون وزیر راه و شهرسازی با توجه به برنامه‌های توسعه‌ای پیش روی حمل‌ونقل ریلی حومه‌ای گفت: با شکل‌گیری شرکت حمل‌ونقل ریلی مسافری حومه‌ای، توسعه این بخش از ردیف بودجه مشخص برخوردار می‌شود.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن خاطرنشان کرد: تأسیس شرکت حمل‌ونقل ریلی مسافری حومه‌ای می‌تواند منشأ تحول در حومه کلان‌شهرها باشد.

رسولی بیان داشت: ما به دنبال افزایش ظرفیت جابه‌جایی مسافران حومه‌ای از طریق قطارهای حومه‌ای هستیم. برخورداری جمعیت حومه به کاهش مصرف سوخت، تصادفات رانندگی در جاده‌ها و آلودگی هوای شهرهای بزرگ کمک می‌کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: ارتقا کیفیت و ارائه خدمات با کیفیت در سفرهای طولانی بین شهری نیز در کانون توجه شرکت راه‌آهن قرار گرفته است.

بر اساس این گزارش، در تاریخ یکشنبه ۱۲ دی ۹۵ مجلس شورای اسلامی، در جریان بررسی گزارش کمیسیون تلفیق در رابطه با لایحه برنامه ششم توسعه، ماده ۶۴ این لایحه را با ۱۴۱ رأی موافق، ۲۹ رأی مخالف و ۷ رأی ممتنع از مجموع ۲۳۶ نماینده حاضر در صحن علنی تصویب کردند. بر اساس این مصوبه به‌منظور تقویت اقتصاد حمل و نقل ریلی و ترغیب سرمایه‌گذاری بخش غیردولتی در این زمینه و تسریع و تسهیل اجرای پروژه‌ها و افزایش رضایتمندی و اقبال عمومی از خدمات ارائه‌شده در این نوع حمل و نقل:

الف- سرمایه‌گذاری بخش غیردولتی در احداث و بهره‌برداری از حمل و نقل ریلی درون‌شهری و برون‌شهری به مانند، سرمایه‌گذاری در مناطق کمتر توسعه یافته تلقی شده و کلیه قوانین و مقررات مرتبط با سرمایه‌گذاری در مناطق کمتر توسعه یافته بر سرمایه‌گذاری در حمل و نقل ریلی مترتب خواهد بود.

ب- مالیات بر ارزش افزوده خدمات حمل و نقل ریلی علاوه بر بند ۱۲ ماده ۱۲ قانون مالیات بر ارزش افزوده (به استثنای مسافری)، با نرخ صفر محاسبه خواهد شد.

همچنین بر اساس مصوبه نمایندگان مجلس، در بند الحاقی این ماده، وزارت راه و شهرسازی موظف است شرکت حمل و نقل ریلی مسافری حومه‌ای را با هدف ساماندهی حاشیه شهرها و توسعه امور حمل‌ونقل ریلی حومه‌ای و ساخت خطوط مستقل حومه‌ای در زیر مجموعه شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران تشکیل دهد.

کد خبر 4614097 برهان محمودی

منبع: مهر

کلیدواژه: قطار حومه ای سعید رسولی شرکت راه آهن جمهوری اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۳۲۵۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گروه مقاومت بحرینی: شرکت مسئول حمل‌ونقل صهیونیستی را با پهپاد هدف قرار دادیم

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، مقاومت اسلامی بحرین سرایا الشتر از هدف قرار دادن مقر شرکت مسئول حمل و نقل زمینی صهیونیستی (Trcuknet) در شهر ام الرشرش توسط هواپیما‌های بدون سرنشین خبر داد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ضرورت توسعه حمل ونقل هوایی و دریایی میان ایران و قاره آفریقا
  • «توسعه حمل و نقل ریلی - خاش» + فیلم
  • چرا برای صاحبان بار انتخاب ریل به جای جاده جذابیتی ندارد؟
  • ◄ رفع انحصار ریلی با ایجاد یک نهاد رگولاتوری
  • خط ۲ مترو تهران به پایانه جدید شرق وصل می شود
  • خط ۲ مترو تهران به پایانه جدید شرق متصل می شود
  • بررسی مجدد پروژه توسعه شرقی خط 2 مترو تهران
  • گروه مقاومت بحرینی: شرکت مسئول حمل‌ونقل صهیونیستی را با پهپاد هدف قرار دادیم
  • ساعت فعالیت اماکن تفریحی شرکت توسعه سیاحتی سپاهان در سالروز شهادت امام صادق (ع)
  • صنعتگران به هوشمندسازی حمل‌ونقل دوچرخه‌ای شهر مشهد کمک کنند