Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران - ايرنا- رئيس جمهوري فشارهاي سياسي و اقتصادي دشمنان عليه ايران اسلامي را يک جنگ تمام عيار و بي سابقه در تاريخ انقلاب اسلامي خواند و تاکيد کرد که در چنين فضايي بايد همه نيروهاي انقلاب متحد باشند و دست در دست يکديگر بدهند.

به گزارش ايرنا از پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري، حجت الاسلام و المسلمين دکتر حسن روحاني شامگاه شنبه در ديدار صميمي با جمعي از فعالان سياسي اظهار کرد: امروز نمي‌توان گفت که شرايط از دوران جنگ تحميلي بهتر يا بدتر است اما ما در زمان جنگ مشکل بانک، فروش نفت و واردات و صادرات نداشتيم و تنها تحريم ما، تحريم خريد سلاح بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئيس جمهوري با اشاره به محدوديت هايي که دشمنان براي فعاليت هاي بانکي کشور ايجاد کرده اند و هزينه هاي اضافي که اين تحريم هاي بانکي بر نقل و انتقالات مالي کشور تحميل کرده است، گفت: اين مشکلات در حوزه هاي فروش نفت، محصولات پتروشيمي، فولاد و کشاورزي نيز اثرگذار است.
دکتر روحاني خطاب به فعالان سياسي حاضر در اين نشست و با ارائه يک گزارش آماري از وضعيت جاري در عرصه هاي مختلف اقتصادي، افزود: شما که شخصيت‌هاي سياسي هستيد و در مجلس و پست هاي ديگر بوده و با مسائل سياسي کشور آشناييد، بايد واقعيت هاي امروز را بدانيد و براي رسيدن به بهترين و کم هزينه ترين راه حل ها همفکري کنيد.
رئيس جمهوري اظهار کرد: در جنگ تحميلي تقريباً مردم اتفاق نظر داشتند که دولت مقصر مشکلات نيست، بلکه صدام به کشور تجاوز و جنگ را آغاز کرده بود و چون مردم در اين زمينه اتفاق نظر داشتند، شرايط نه ايده‌آل بلکه نسبتاً خوب بود و مردم براي حل مشکلات کمک مي‌کردند. امروز هم بايد با همان اتفاق نظر و ايجاد همدلي و وفاق شرايط را اداره کنيم و تسليم نشويم.
دکتر روحاني تصريح کرد: تسليم شدن با فرهنگ و دين ما سازگار نيست و مردم آن را نمي‌پذيرند، لذا نبايد تسليم بشويم و بايد راه‌حل ها را پيدا کنيم و در اين زمينه البته مهم است که چه مقدار از راه‌حل‌ها در اختيار دولت قرار دارد.
رئيس جمهوري گفت: وقتي از دولت سوال و مطالبه‌اي مي‌شود بايد از طرف ديگر بررسي شود که دولت چه مقدار در حوزه‌هاي مورد سوال داراي اختيار بوده است به طور مثال اگر در خصوص سياست خارجي، فرهنگ و يا فضاي مجازي از دولت سوال و مطالبه‌اي مي‌شود، بايد ببينيم که دولت چقدر در اين حوزه‌ها اختيار دارد. بايد در حد توان و در حوزه اختيارات رئيس جمهور از دولت مطالبه داشت.
دکتر روحاني با تأکيد بر اينکه مردم اساس انقلاب بوده و همه پيروزي‌هاي ما بخاطر حضور مردم است، تصريح کرد: بدون حضور مردم حتي يک روز هم امکان اداره کشور وجود ندارد، لذا بايد شرايط را براي حضور فعالتر مردم فراهم آوريم و مردم را راضي نگه داريم.
رئيس جمهوري با اشاره به سخن يکي از فعالان سياسي که مشکل مردم را صرفاً اقتصادي توصيف کرد، گفت: مردم مشکل اقتصادي هم دارند، اما تنها مشکل آنها اقتصادي نيست؛ لذا همه جوانب را بايد مورد توجه قرار دهيم.
دکتر روحاني خاطر نشان کرد: در جلساتي که بين احزاب و گروه‌هاي مختلف تشکيل مي‌شود، مهم اين است که بتوان به تصميمي رسيد که مردم از شنيدن آن خوشحال شوند و احساس کنند که در اين جلسه يک گام مهم به پيش برداشته شده است.
رئيس جمهوري افزود: اگر مردم احساس کنند که گروه‌ها و دستگاه‌هاي مختلف به هم نزديک شده و با هم همدلي و هم‌افزايي دارند، خوشحال و اميدوارتر خواهند بود اما زماني که مي‌بينند به طور مثال دولت براي اصلاح قيمت حامل‌هاي انرژي اقدامي انجام داده و مجلس آن را رد مي‌کند، بي‌ترديد مردم دچار نگراني مي‌شوند.
دکتر روحاني خاطر نشان کرد: مردم از اينکه بين دستگاه ها و قواي مختلف فاصله وجود داشته باشد به هيچ عنوان خوشحال نمي‌شوند.
رئيس جمهوري گفت: وقتي به عنوان دولت لايحه‌اي را با قيد فوريت در خصوص ايجاد وزارت بازرگاني به مجلس ارائه مي‌کنيم و از مجلس تقاضا مي‌کنيم که وزارتي به عنوان وزارت بازرگاني تشکيل شود انتظار اين است که مجلس نيز با آن همراهي کند، چرا که در شرايط امروز کشور با توجه به ادغام غيراصولي که در تجميع چندين وزارتخانه در وزارت صنعت، معدن و تجارت انجام شد، بدون وزارت بازرگاني نمي‌شود اوضاع تجاري کشور را سر و سامان داد.
دکتر روحاني تصريح کرد: امروز در شرايط سختي قرار داريم، اما در عين حال نااميد نيستم و به آينده بسيار اميدوارم و معتقدم مي‌توانيم از اين شرايط سخت عبور کنيم به شرط آنکه با هم باشيم و دست در دست يکديگر بگذاريم.
رئيس جمهوري اظهار کرد: انتخاباتي که در پايان امسال برگزار خواهد شد مي‌تواند نماد وحدت و اتحاد باشد، اگر چنانچه با هم مهربان بوده و با همدلي و روحيه برادري در کنار يکديگر گام برداريم و چنانچه يک دستگاه و اتاق براي انتخابات تصميم نگيرد، مي‌توانيم شرايط خوبي را داشته باشيم.
دکتر روحاني تأکيد کرد: اگر در کنار هم بوديم و به اين موضوع رسيديم که هيچ تفکر و جناحي را نمي‌توان حذف کرد، مي‌توانيم از مشکلات عبور کنيم.
رئيس جمهوري همچنين نسبت به تداوم برگزاري چنين نشست‌هايي در آينده، اظهار اميدواري کرد.
پيش از سخنان رئيس جمهوري، تعدادي از فعالان سياسي حاضر در نشست صميمي با رئيس جمهوري به بيان ديدگاه‌ها و نظرات خود در رابطه با مسايل و مشکلات کشور پرداخته و پيشنهادهاي خود را براي مقابله با مشکلات و بحران اقتصادي بيان کردند.
ضرورت اتحاد، همدلي و وفاق و استفاده از همه ظرفيت‌هاي نظام براي حل مشکلات کشور، ضرورت کاهش وابستگي به نفت در اقتصاد، تقويت اصول انقلاب و استفاده از ظرفيت همدلي مردم براي حل مشکلات کشور، رعايت ارزش‌هاي ديني، تقويت ارتباط دولت با احزاب و گروه‌هاي سياسي، انعکاس خدمات دولت به جامعه با تقويت حوزه رسانه‌اي دولت، مهار نقدينگي به عنوان مشکل اصلي اقتصاد کشور، اصلاح نظام بانکي، ضرورت اصلاح قيمت‌هاي انرژي، تقويت رابطه مجلس و دولت، مهار تورم و بهبود وضعيت معيشت مردم از جمله محورهاي مورد اشاره از سوي فعالان سياسي بود.
شبس**1613
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۳۳۰۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رییس تبلیغات اسلامی شهرستان جغتای معرفی شد

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام هادی صاحبقرانی در مراسم معرفی رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان جغتای با گرامی داشت هفته معلم اظهار کرد: جامعه روحانیت نیز در کسوت معلمان جامعه هستند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی افزود: از محورها و ماموریت‌هایی که تبلیغات اسلامی در این خصوص تلاش می‌کند مساله رصد، کارها و اقدامات دشمنان است و در حال حاضر با بیداری دانشجویان اروپا و آمریکا در قبال نسل کشی صهیونیست‌ها یعنی درگیر شدن دشمنان ما با همدیگر است.

وی افزود: منشأ این تحولات دانشگاهی در آمریکا و اروپا نامه رهبری در ۱۰ سال پیش است که به جوانان اروپایی نوشت و حالا به آینده نگری رهبری می‌رسیم و وظیفه ما را سنگین‌تر می‌کند باید جهاد تبیین کنیم.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم با تقدیر از حجت الاسلام یداللهی، حجت الاسلام حسین حسن نژاد به سمت رئیس تبلیغات اسلامی جغتای معرفی شد.

کد خبر 6094765

دیگر خبرها

  • ونزوئلا از ضرر ۲ میلیارد دلاری ناشی از تحریم‌ها در 4 ماه گذشته خبر داد
  • رژیم صهیونیستی و آمریکا در منطقه سرگردان و متزلزل شدند
  • ضرر ۲ میلیارد دلاری ونزوئلا به دلیل تحریم‌ها
  • ونزوئلا از ضرر ۲ میلیارد دلاری ناشی از تحریم‌ها در ۴ ماه گذشته خبر داد
  • رییس تبلیغات اسلامی شهرستان جغتای معرفی شد
  • به اسم آزادی به کام برهنگی!
  • دشمن چگونه سعی در عرفی‌سازی بی‌حجابی در جامعه‌ دارد؟
  • دشمنان با جنگ رسانه‌ای در مسیر مردم و انقلاب سنگ اندازی می‌کنند
  • منصوری:‌ جمهوری اسلامی ایران در دوره اقتدار قرار داد
  • آغاز طرح انسداد مرزهای شرقی کشور